Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Blir vel retur til 40-tallet når q3 legges frem, folk har ikke tålmodigheten som skal til for å være med på reisen🚀

1 Like

Det var jeg om skrev om omtalen i siste Kapital. Her er sitatet: Quantafuel er i ferd med å starte opp den første storskalafabrikken for kjemisk resirkulering av plast, og hvis de lykkes, kan aksjen mangedobles. Vi ser potensialet for at selskapet kan bli en av de store vinnerne fremover, sier Hermanrud.

Kommer oppdatering neste fredag, aksjen ble kjøpt opp i 66kr før investor dagen i okt da det muligens kunne komme godt nytt. Blir nok rally til uken og deretter krakk hvis de varsler ytterligere kalibrering noen mnd til…

Det kan nok stemme, den virkelige oppgangen forbi emi-kurs tror jeg ikke vil komme før etter q1.

Hva skal skje neste fredag?

Q3 tall, samt oppdatering på fremdrift av fabrikk i Skive

Ok, trodde dere mente det skulle være noe a la en investordag etc… Men ja, tviler på oppdatering, da de har guidet til jul ca? Men vi fårse. Spennende blir det

Blir en utrolig spennende uke for Quantafuel. Den bouncet nydelig i bunnen av trendkanal, og man skal nå se om den kan pushe opp gjennom 55 som var den viktige støtten som falt tidligere.

ABG har dem på kjøp på kurs 85 som er ATH.

Da er det bare å se frem til mer fokus på "the green deal from US :slight_smile: ". Det vil nok også hjelpe QFUEL.

Mye plastikk og røyk hos Quantafuel for tiden?
Har du sett noe nytt i det siste? :slight_smile:

Har ferd mistet trua?

Spent hvordan kursen blir i dag.

Holde oss over 50 kr så er jeg fornøyd.
Å skrive at Ferd tar grep kan jo bety noe helt annet enn at det har med QF og gjøre, det kan være han vil kjøpe noe annet :slight_smile:

Han har vel mer solgt enn å tatt grep, han har ikke tatt grep i Quantafuel.

Blir bare spekulasjon, men kursen gikk opp 15% dagen de kjøpte seg inn. Godt å se at den ikke reagerer tilsvarende negativt nå når de selger litt.

Må innrømme jeg syntes det er litt merkelig at de selger med tap såpass fort.

Sånn rett ut av hukommelsen så har ikke Ferd en veldig god track record utenom sine oljeinvesteringer. Det er vel Aibel som har vært melkekua. (Korriger meg gjerne om jeg tar feil.) De har vært åpne om at de kom alt for seint inn på laksefesten, og har kjøpt seg inn i Lerøy på fallende kurser. QFuel er/var vel et forsøk på å grønnvaske seg, men må si både timing og langsiktighet ikke står i stil til Ferd sin filosofi ellers. Jeg vet ikke hva annet de forsøker å komme seg inn i for tiden.

Terningkast tre. :wink:

1 Like

FERD solgte sin 15 prosent andel i Scatec Solar til Equinor for 116 kr tidligere i år, så sitter ikke alltid med fasit på hva som lønner seg de…
men forsåvidt urovekkende hvis de selger seg ned med tap nå.
Vet man at de har solgt? Kan andre på topp 50 ha kjøpt mer aksjer og dermed presset de ut?
Kan de ha overført aksjer til datter selskap o.l?
Står ikke oppført med minus i beholdningen…

1 Like

Klassisk fulger på taket vs fugler i hånda. Har man hatt en god %vis avkasting er det ALDRI feil å realisere gevinst

1 Like

Dersom Ferd har solgt har de tatt betydelig tap. De kjøpte seg inn på 70kr.

Er vel lov å tenke selv?? Ingen sted der det er bekreftet at de har solgt seg ned. Kun at de ikke er på topp 50 listen. De var på 43. før. Mye økninger på den listen. Kan de ha blitt skjøvet ned med samme beholdning som tidligere?

Ingenting som tyder på at de trapper ned på aktiviteten, Snarere tvert imot.
image

Fra Head of Treasury indikeres det at noen større prosjekter er i emning:
image

1 Like