Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Nettopp. Det er 11 stillinger sterkt fokusert mot betydelig vekst. Jeg tror noe er på gang. Så jeg økte nettopp her.

11 ja…
Så bare 3 i det første søket mitt, men ser det ligger 11 der nå.
image
image
image

Alle er faste stillinger.

3 Likes

Chartet er ikke halvgærent, konsoliderer over 50

Brudd opp gjennom 54 kan være et ok kjøpssignal

2 Likes

Om noen ikke har fått en presentasjon av Qfuel, eller hvilken samarbeidspartner de har i BASF, så er det anledning ti lå delta på webinar i morgen.

Ingenting å si på panelet:
image

5 Likes

Noen som fikk det med seg?
Noe spennende?

Ligger her: https://youtu.be/imWeAm-vqiw
Positive presentasjoner av ambisiøse BASF og Quantafuel. Ikke så mye nytt. Kommer nok mer detaljer fra Quantafuel på Q3-presentasjonen i morgen.
Den svenske næringsministeren var veldig lite konkret. Hørtes ut som om han helst ville at industrien skulle skrive regulativene for ham. Håper BASF og Quantafuel tar hintet og hjelper dem.

4 Likes

Veldig bra! Flott artikkel der :slight_smile:

Er det snakk om ytterligere en fabrikk i Danmark?

Regn med knall nyheter kl. 09:00 i morgen. Ingen tvil om at Q har kort vei opp til emikurs, muligens allerede i morgen. Man bygger ikke en ny fabrikk dersom ikke teknologien er verifisert at fungerer og vil generere massiv cashflow og sørge for at et GEDIGENT problem med ett kan bli en superlønnsom grønn affære. O’hildrande du!!!

Det er overnevnte som nå settes i gang antar jeg.

1 Like

Flott avisartikkel. Når kom den pressemeldingen de snakker om? Og har den blitt plukket opp i Norge?

Esbjerg: Det hører til sjældenhederne, at Esbjerg i et hug får 60-70 nye arbejdspladser, men det er ikke desto mindre, hvad den norske virksomhed Quantafuel nu bebuder i en pressemeddelelse.
Quantafuel har nemlig netop underskrevet en eksklusiv køberet på omkring 140.000 kvadratmeter jord i et erhvervsområde syd for Esbjerg. Til foråret forventer virksomheden at begynde at bygge en ny fabrik, som omdanner affaldsplast til eksempelvis nafta, også kaldet råbenzin. Det kan så genbruges i plastindustrien, og dermed øges andelen af genanvendt materiale i ny plast.
Quantafuel oplyser, at fabriksanlægget udgør en samlet investering på over 100 millioner euro, svarende til trekvart milliarder kroner. Lego-familiens investerings- og holdingselskab, KIRKBI, har investeret 250 millioner kroner i Quantafuel, og også den tyske kemigigant BASF samarbejder med Quantafuel.

Jeg har ikke set nogen PM, hvilket undrer mig.

De trenger folk også :slight_smile:

Vet denne har vert delt før, men nå var den inne på hjemmesiden deres.

Dvs: https://quantafuel.com/ så inn på linken - WORKING IN QUANTAFUEL

13.11.2020 08:00:00: Quantafuel ASA | Third quarter results 2020

Slik jeg forstår det har de signert rettigheter til å kjøpe en tomt i Esbjerg, men ikke kjøpt den enda.

Det jobbes fortsatt med produksjons linje 1, det står om utfordringene rundt dette på side 3 i q3 rapporten. Utfordringer med gass( NCG) som dannes og hoper seg opp/danner treghet i systemet, men de virker trygge på å finne ut av det etterhvert. Virker som dette primært er et problem nå bare en linje er operativ og vil løse seg når alle reaktorene er oppe å går.

Blir spennende med presentasjon, føler vi trenger litt mer kjøtt på beina

Skal sies at linje 1 er identisk med de tre andre linjene, som vil si at svært mye er løst når denne er oppe og går tilfredsstillende.

Presentasjonen var jo ganske konkret på hva problemstillingen er ved Skive. Skjønner godt at de ikke kan komme med noen konkret dato foreløpig.

Ja, veldig åpen kommunikasjon på hvor skoen trykker i Skive. Hvor mye av dette som var uforutsett sier de ikke noe om, men det er tydelig at justeringsperioden de er inne i er tidkrevende og møysommelig…

Men de er sikker på at de kommer i mål.
image

Og de kommer med ny update i desember.
image

Tipper vi ser q2 2021 før det er full produksjon, men før det vil det jo ikke være intektstørke. De får inn noe cash fra plasten de tester anlegget med, og resultatet er salgbart til Basf.