Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Huff, dette bråket om konvertering og utvanning…
2. sept la jeg ut dette:
image
Med lenke til vedtaket.

Vedtaket er datert oktober 2019, da kursen lå og surret i 15-20 range.

Hva tenker de egentlig, de som mener at avtalen er dårlig? At de skulle satt konverteringskurs 50 på et tidspunkt kursen var 17?

Når man ser hvilket trykk BASF har på qfuel, og den risikoen de har tatt på seg, må jeg si at aksjonærene kan være svært takknemlige for å ha en slik samarbeidspartner. De har tatt større risk enn noen andre i qfuel, og løfter Qfuel fram som et viktig satsningsområde.

Uten BASF hadde ingenting av det qfuel holder på med vært der vi er nå. De stiller med folk med kompetanse, penger, marked, markedsføring. Hva mer kan man ønske seg?
Ahh - de må gjøre det gratis, selvfølgelig!

3 Likes

Det virkelige kursdrivende faktoren er selvsagt evnen til å få fabrikken i Skive i full drift. Går de på noen smeller både på tid og penger så blir det billigere inngang senere. Og ved suksess så blir du løpende etter toget.

1 Like

Har en god følelse vi får en god nyhet om Equinor, Q3 omtalte flere prosesser.

Studien med Equinor, er vel lov og håpe at det er en av prosessene som kommer noe mer om.

Mener jeg leste 1 mill i inntekt på den, virker jo ikke så voldsomt da… mulig jeg så feil.

Nye prosesser kan jo være hva som helst.

3 Likes

Takk for deling :+1:

Quantafuels ankomst til kommunen [er] lidt af en appelsin i Esbjergs turban, anfører Sandrini

:tangerine: :man_with_turban: :ok_hand:

1 Like

Appelsin i turbanen. Herved notert som nytt hedersuttrykk

1 Like

Norge forbyr eksport av plastsøppel til u-land – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

2 Likes

Hørte om denne på radioen i dag tidlig.

Tenker dette er et godt steg i riktig retning, bare enda større sjanse for at man får ivaretatt plastskatten som er vedtatt fra 01.01.2021.
(
NY PLASTSKATT : EU kommer med en ny plastskatt allerede fra nyttår av. I vedtaket fra toppmøtet står det at skatten skal utgjøre 0.8 euro per kilo ikke-materialgjenvunnet plast-avfall. … Det tilsvarer 800 euro per tonn, eller ca 8000 norske kroner.12. aug. 2020

)
Behovet for resirkulering øker i vesten.

Er plast skatten vedtatt alt?:blush: Trodde det skulle stemmes i januar?

Undres på, hva som er substansen i Investtechs TA, som senket QFUEL til 47,5 idag?
Ser egentlig null logikk fra Investtechs side.

Undres på hva som får deg til å tro at Investtechs TA er det som senker Qfuel i det hele tatt. Det gir meg null logikk at du tror på det…

TA = Teknisk Analyse. Dette er er basert på data om handler som er blitt gjort i et selskap. Disse dataene blir satt i system for å se hvordan historiske handler er gjort, basert på ting som volum / pris. Basert på historiske handler tenkes det at en kan se hvordan psykologien er i markedet (eller en aksje). For eksempel selger flere seg ut på fallende pris, kan det tolkes negativt for di en må presse prisen lengre og lengre ned for å komme seg ut. Stiger prisen på få handler, trenger det heller ikke være veldig positivt fordi det kanskje ikke er interesse av mange nok til å holde prisen oppe. Alt dette og mer viser kanskje om markedet er positiv eller negativ til en aksje om dagen. Det sier ingenting om hva prisen blir imorgen, eller neste uke. Dette er noe du som spekulant må tenke deg til selv. Så er det jo også en vurdering en må gjøre på hvilke selskaper en ser på slike analyser. Små, store, nye eller eldre selskaper. Det bør heller ikke være det eneste verktøyet du benytter i jakten på en aksje. Om du tror at Investtech, er det som bestemte at aksjen skulle ned igår, så kan det være lurt å lese seg litt mer opp. Ikke minst sette deg godt inn i qufuel, ikke bare det skyfrie positive. Det er vel så viktig å tenke på hva risikoen kan være. Hvorfor kostet Skive mye mer enn forventet? Hvorfor ble oppstart så mye senere enn guidet? Hvorfor tar det så lang tid å verifisere at produksjonen fungerer slik som tenkt? Hvorfor må de nå koste på utbedringer på 43millioner? Hvor lang tid vil det ta?
Det er nå Qfuel må bevise at det de gjør faktisk fungerer. Klarer de ikke det snart kommer aksjen til å halvere seg. Qfuel er høyt priset, og før de har bevist noe er det nærmest som et luftslott med prisen på milliarder som det er idag. Klarer de derimot å bevise prosessen og få full fart i produksjonen kan det være en fin oppside. Men en må huske at det er også mange ting fremover som må falle på plass, ikke produksjon alene.

Kursmål og analyser skal en være like skeptiske til, selv om en hele tiden ser at de i høyeste grad påvirker aksjekursene. Her en kommentar fra Finansavisen:
Nå har Finansavisen gjort en sjekk av meglerhusenes konklusjoner på aksjeanalyser av selskaper som er blitt notert på børsen i 2020. 60 av 60 analyser sa kjøp. Av de 60 var 35 analyser skrevet av meglerhus som tilrettela for børsnoteringen, mens 25 var skrevet av andre meglerhus. Forvalter Jan Petter Sissener mener mange av analysene ikke er til å stole på.– Det er påfallende mange kjøpsanbefalinger på dårlige selskaper, sier Jan Petter Sissener som mener meglerhusene skriver positive analyser for å få rådgivningsoppdrag. – Det viser de nære forbindelsene mellom corporate- og analyseavdelingene, og kjøpsanbefalingene kommer uavhengig av kursutvikling. Derfor blir de heller ikke tatt så seriøst, det er liksom forventet, sier Sissener som også mener at analyseavdelinger til en viss grad må prioritere mindre selskaper hvor det kan tenkes det er kapitalbehov eller andre muligheter for corporate oppdrag. Analytikere på sin side fremhever at når selskap skal på børs så gjøres det med rabatt – ergo ser man oppside som analytiker. (FA)

1 Like

Quantafuel er kl 15.50

Noen som fikk med seg innlegget ? Noe spennende .) ?

Dessverre ingenting nytt denne gangen heller…

En interessant observasjon. I denne artikkelen, som jeg har meldt om tidligere, meldes det at ny fabrikk i Danmark (Esbjerg) vil koste DKK 100 millioner (EUR 13,5 millioner):

Det er vesentlig mye mindre enn det som ble meldt fra Dansk side, les: DKK 750 millioner:

Det er nok ikke mulig å bygge en 4 x større fabrikk til 100 mill. Men kan det være Euro?
750 M DKK er vel nærmere 100 M EUR ? uten at jeg sjekker valuta kurs.

Uansett, er det nok bare tall som ikke henger sammen i artiklene…

Er nok mer riktig med 100 mill Euro ja, med tanke på hva Skive har kostet. Klart de har lært mye og effektiviserer i alle trinn videre. Men at 4x skal koste det samme eller mindre tror jeg ikke.

Men jeg syntes forøvrig at Bøhn i presentasjonen ga noen hint om hvor de er og hvor de er på vei. Han sa de er nærmere og nærmere for hver uke, og at de er nærmere enn de var for 2 uker siden. Problemet er jo denne gassen som først lå på 90%, men som de hadde fått ned i 40% ved q3 rapport. Hva er de nede i nå? 30% 20%? Målet for full drift er vel 10%

3 nye stillinger ute i dag. 2 7 Oslo og 1 Drift i Skive - Rask ansettelse på alle

2 Likes