Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Skulle stå 2 i Oslo

1 Like

Aktiechef om Quantafuel: Den er attraktiv | www.euroinvestor.dk Nyheder - www.euroinvestor.dk

1 Like

Bra kursutvikling i dag, noe i gjære??

Det skal komme en oppdatering på status i Skive i løpet av desember. Jeg regner med det er noen forventninger til den som spilles ut.

Det kan du ha rett i, burde kanskje selge litt ned da?

Tviler på de kommer med info om at ting er i mål, for det har de vel sagt de skulle kommunisere om det var et tema…

Men kan være andre ting da :slight_smile: tvi tvi

1 Like

Kanskje det kjem litt snacks her:

1 Like

Kjører all inn i the rambutam program i morgen.
Blir nok en hit fremover kontra resirkulering av plast, tar for lang tid det Skive greiene. Frukten har de jo klar alt.

" 16kt/a plant in Skive, Denmark (world’s largest plastic
pyrolysis plant) with first-generation catalyst is
operating"

Kilde: [BASF_Forschungspressekonferenz_2020_ChemCycling.pdf]
Download slides (basf.com)

2 Likes

Det har den jo strengt tatt vært siden selskapet sendte ut melding om dette i september. Det er vel i hvor stor grad den er i drift, som er det store spørsmålet fremover.

Wow, kommer det børsmelding ila dagen tro?

Tja, usikker på hvor mye man kan legge i dette foreløpig. Men å kalle det de har gjort til nå for “produksjon” er å dra det langt.

Hvis du henviser til det som er referert fra BASF sin presentasjon, så står det ingenting mer der enn det gjorde i september. “Is operating” = “Er i drift”.

Det har den vært siden september, og de jobber med å få den i full drift, men det har de ikke nådd ennå, for da hadde de meldt markedet. Så sitatet over sier ingenting i seg selv, med mindre man ønsker at det skal bety noe mer… :wink:

Denne diskusjonen har vært her på tråden før. I septembermeldingen refereres det til “start of operation” og her snakker Basf om “production”. Det er ikke det samme. Hvorvidt Quantafuel er klar over forskjellen vet jeg ikke, men jeg tolker det ulikt.

Full produksjon ved Skive på alle fire reaktorene har jeg liten tro på skjer før q2 2021, så min skepsis er i god behold.

Jeg kan ikke se at det står noe om “production”?
Men uansett mener jeg de har sine ord i behold.

Det er vel lite sannsynlig at Quantafuel ikke melder dette, om det er i drift.
Så jeg er nok mer enig med deg Richardames, vi ser nok ikke noe før Q1-Q2 2021,

“edit: er det noen som tror aksjen vil falle på andre nyheter enn full drift ved status oppdateringen”

Om markedet nå kjøper aksjer her i tro om melding om full drift nå, så blir de nok skuffet ved neste børsmelding.

Hvor har du det fra at noen forventer melding om full drift nå?

Det vi venter på er en oppdatering av status i Skive, og hvilke forventninger de selv har til framdriften.

At du gir anbefaling om hva andre burde gjøre med sine aksjer sier mer om dine hensikter enn hva andre bør gjøre med sine aksjer!

Så det spørs om du bør selge deg ned, eller kjøpe deg opp ut fra forventningen til oppdatering som skal komme nå i desember…

Eller hva tror du?

Disclaimer: Jeg er inne med en liten posisjon. Stor nok til at det blir hyggelig jul om den skulle fyke avgårde. Ikke så stor at jula blir ruinert av en liten dupp.

Jeg kommenterer bare det som skrives over meg, om at man det kan tolkes ulike ting fra BASF sin ordlyd.

Tror vi får en oppdatering av QF innen julaften, hva som sies blir spennende.

Anbefaler ikke noen å selge eller kjøpe, men om vi får en reprise av den dagen Q3 tallene kom, så er det nærliggende at det kan falle.

Jeg har sittet i aksjen siden 2019 og hensikten er å ha dem flere år til, men er jo hyggelig om man kan gå litt inn og ut og øke antallet om man treffer.

Jeg har ingen andre hensikter enn at jeg vil gjerne gjøre gode valg. Mulig du la litt mer i det enn meg?

Kilde: Agilyx skal samarbeide med oljekjempe | Finansavisen

Kilde: Quantafuel har inngått avtale med Equinor om kommersiell studie | Finansavisen

**QFUEL + EQNR = ?

1 Like

Tror det hadde kommet pressemelding på sekundet hvis de hadde fått reaktor 1 til å funke 100 prosent.
Når den mld kommer skal vel fortsatt de resterende 3 reaktorene også bygges om, så tror det blir godt ut i 2021 at Skive er i full drift.
Blir spennende å se om de imponerer med solid fremgang i desember, men jeg har ikke nok tro og håp til å eie aksjer her for tiden.