Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Selskapet har jo selv sagt at de vil oppdatere markedet så snart de når full produksjon, så det har du helt rett i @HAN :+1:

Svært relevant artikkel vedr Quantafuel, som kan være de som er med på å løse et av verdens største miljøproblem. Enormt potensial når de får fabrikken(e) i gang.

1 Like

Det er helt klart et stor marked. Som uttalt fra Bøhn er det plass til flere enn Quantafuel.

Når man leser den artikkelen, så er det så enorme mengder søppel det er snakk om, så virker jo nesten til at behovet for all form for plast resirkulering er nødvendig.

Mekanisk er vel en måte man ikke får brukt plast på nytt, men det bidrar jo til å få vekk plast, så begge løsningene er vel viktig for miljøet.

Det blir uansett veldig gøy å være aksjonær i quantafuel når flere og store fabrikker er på plass. Ut fra potensialet så skulle en tro dette vil på sikt bli en utbytte aksje…?

De annonserte vel også en oppdatering skulle komme i desember. Hvis jeg ikke har gått glipp av den, så kan vi jo håpe at de strekker ut tiden for å få så mye gode nyheter som mulig med i den oppdateringen. Hvis alt går bra, så er det gang i raketten igjen. Hvis ikke… ja da vet jeg ikke hvor bunnen er.

Ja, de har også lovet en oppdatering i desember. Først og fremst pga av alt maset fra private investorer i løpet av høsten :joy:

De to meldingene har ikke egentlig noe med hverandre å gjøre, men man kan jo alltids spekulere om man ønsker. Det er jo litt av sjarmen med aksjemarkedet… :wink:

Personlig avventer jeg Qfuel til vi har litt mer avklaring rundt fremtiden. Kan hende den stikker fra meg, men skal nok overleve det.

1 Like

Noen som fikk med seg konkret hva kritikken fra Oslo børs rundt innside salg i september gikk ut på?
De meldte jo om salg ifbm emi.

Min kortversjon: (Slettet)

Anbefaler å gå til kilden og lese selv. Det er ikke hver dag vi får et detaljert innblikk i tidslinjene for det som skjer før og under en rettet emisjon.

Quantafuel ASA - Brudd på løpende informasjonsplikt.pdf (329,4 KB)

De informerte børsen samtidig som de startet å informere enkelte investorer om emisjon og nedsalg, ikke før… Har nok lite med kursbevegelsen på slutten av dagen, det må evt. gå på dårlig behandling av innsideinformasjon, men det er altså ikke årsaken til kritikken.

Pent rykk i Quantafuel i dag!

Alt står og faller på meldingen som antas å komme før jul og hvordan markedet tolker denne. Får vi en guiding på når fabrikken bør være i full produksjon kan jo det være nok til at den går til 60. Personlig tror jeg dog det er større sannsynlighet for at vi ser lave 40-tall før jul.

Stor sjanse for at du har rett Richardames, samme skjedde før Q3, FOMO driver kursen opp, og med bad-news så er det tilbake.

Men om ikke 100% drift, så vil et bedre estimat enn sist kunne hjelpe kursen opp.
Men tviler dessverre selv, uten å selge noe… fomo her også…

Går bra om dagen👍
har gitt slipp på FOMO etter et par smeller her, hiver meg evt på toget når glad meldingen kommer, henter vel neppe ut hele potensialet på en dag så satser på å få plass før 450-1000 kr🤭…

Og der kom mld gitt, fikk kastet meg toget.
Fin progresjon i Skive, begynt på linje 2.
Intet nytt om Esbjerg, så ting tar tid…

Måtte ta tilbake nå. Hadde ikke forventet 90 % produksjon på 1. linje allerede.

De har tatt juleferie, men starter 2 linjer på nyåret. Kommer nok til å gå fortere med 2. 3. og 4. linje.

Ja dette var moro. Leverer jo ok på guiding her vertfall!

Må vurdere ny inngang iløpet av julen

1 Like

Utrolig deilig at de løste NCG opphopningen i systemet, var urolig for at det skulle bli mye mer styr, bra jobbet👍

Lurer litt på hva som ligger i 90 prosent drift linje 1, håper det ikke skal mye mer til for å oppnå 100 prosent.

2021 kan nok bli et bra år med hovedlisting, Esbjerg beslutning, Kristiansund, Equinor prosjekt osv bare de fortsetter progresjonen. De prosjektene drøyer vel kanskje fordi de er litt usikre på Skive??

Meglerhus: – Her kan du mangedoble pengene dine

Analytiker Jonas Meyer i SpareBank 1 Markets er fornøyd med fredagens nyheter fra Quantafuel. Han venter en kraftig kursoppgang i tiden fremover.

:sunglasses:

2 Likes

Jaja, må inrømme jeg ikke hadde forventet at de var så nær en løsning allerede. Det kan jo bli en fin førjulstid dette, når den i tillegg er såpass potent på det tekniske også👍 Forøvrig et crazy volum idag, må være tett opptil rekord for Quantafuel.

Da var det all inn i qfuel igjen. :+1:t2: dette er jo nøkkelen til alt. En linje på 90% betyr at de får alle linjene snart OG Alle nye fabrikkene blir ferdigstilt og enda mer ekspansjon kan starte :+1:t2::pray:. For En dag.

Og her er hvor du bør gå all inn. Her ser du chart før de hadde skive i gang, og på 60kr
Nå er skive i gang OG de har fått 90 % effektivitet. Omsetning i dag var «bare 260k mill) mens forrige opptur kom den til 670k mill. Dette blir en meget spennende uke som kommer.

.

1 Like

Kul dag i går! Jeg tror flere investorer har hatt lytteposter/begrenset eksponering her mens man har ventet på ytterligere bevis for skaleringsevne. Ref feks en dansk wealth mgr som ble intervjuet om qfuel for en stund siden. Nå har vi fått bevis i større grad (fortsatt ikke 100%) og conviction i caset kan fundamentalt endre seg.