Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Børsmeldinger

|08:00|Skjul Quantafuel ASA | Kristiansund project update

ANNEN INFORMASJONSPLIKTIG REGULATORISK INFORMASJON

Newsweb

Quantafuel’s strategic partnership with BASF was highlighted at the BASF Research Press Conference (still available online, link included below) on the 10th of December. BASF especially emphasized the requirement to upgrade, purify and remove halogens in the process, which is the unique and proprietary part of the Quantafuel technology. BASF has announced a goal to process 250.000 metric tons of recycled material annually by 2025. We are obviously determined that Quantafuel will make a significant contribution to those ambitions. In the same press conference, it was also confirmed that BASF is our partner for the pilot plant in Kristiansund, in which we will test our new joint technologies. Quantafuel is currently working together with the BASF team to get the 10-ton per day first pilot running by the end of Q1 2021. www.basf.com/global/en/media/events/2020/basf-research-press-conference/circular -economy.html For further queries, please contact: Kjetil Bøhn, CEO +47 91 57 38 18 Kristian Flaten, CFO +47 95 09 23 22 About Quantafuel https://quantafuel.com Quantafuel is a technology-based energy company converting waste plastics back into low-carbon synthetic oil products replacing virgin oil products. Quantafuel is establishing, operating and owning dedicated plastic-to-liquid (PtL) plants and plans to establish several plants throughout Europe and beyond.
1 Like

Veldig bra at BASF er med i Kristiansund!

it
was also confirmed that BASF is our partner for the pilot plant in Kristiansund,
in which we will test our new joint technologies.

Noen som vet om det menes JV med BASF eller om de har tilgang til folk fra BASF som i Skive?

Joint venture. Delt eierskap. Drt er meget godt nytt.

Naturlig gevinstsikring på en generell knallrød dag. Kjipt ikke å ha spenn til å laste mer, men Kahooten min kvitter jeg meg ikke med i dag :grin:

Da er er vi to. Jeg har tynt ned på play Magnus, og Airthings men må ha kahoot og kalera …

Pen økning på Tradegate i kveld. Gikk 4% fra 16.30 til avslutning kl 22 i kveld, og det på stort volum.

Tror dagen i dag var en korreksjon av 20% opp fredag og markedet ned. Jeg kjøpte mer.
Den nyheten var det største i selskapets historie mener jeg. Det var nøkkelen til hele teknologien og økonomiske gevinster. Nå er det bare rett opp. (Eller det er jo aldrig bare bare ) men den veien.

Sett noen charts som viser noe motstand rundt 67, når vi ikke fikk brudd opp gjennom dette nivået var nok gevinssikring neste steg for mange av de kortsiktige.

Hva som skjer videre før jul med begredelig makro etc er ikke så veldig interessant, raketten har fått nytt drivstoff som venter på å antenne før eller siden😎

1 Like

Da er det straks ferietid, og i Skive er produksjonen stengt ned.

Men anlegget er ikke stengt:

Det tok altså ca 3, 5 mnd (9. september melding om oppstart) å få 1. linje fra 0 til 90 % produksjon. Linje 2 er også satt i gang, men ferietiden skal nå brukes til å skru på alle linjene.

På nyåret forventer de å sette i gang 1. linje på 100 %. Jeg antar de har god dokumentasjon på alle justeringer og modifiseringer som er utført på 1. linje, så det skal vel være rimelig god grunn til å anta at 2. linje vil nå 100 % i løpet av kort tid. 3. og 4. likeså.

Da er det nok ikke lenge til det kommer en ny Vitol-melding til oppfølging av denne :

1 Like

Bare å søke!

Da er vel plast skatten iverksatt?!:partying_face:

Rart aksjen ikke gikk mer i rom julen.
Er nok kanskje en del investorer som ble skremt av innside salg og fremdriftsplan fra eventyr land i september, men satser på et godt og strukturert 2021 for Quantafuel.
Er potensielt mye triggere fremover her nå som jeg ser frem til.

1 Like

Og med kontroll i Kongressen er det bare å glede seg til hva den nye administrasjonen kan få utrettet for den «grønne økonomien» i USA. Ser frem til utviklingen for QFUEL de kommende månedene og årene :smile:

1 Like

Pene bevegelser her i dag.

Siste melding fra selskapet var at linje 1 var på 90 %, og linje 2 i gang. Så skulle de stenge ned og foreta justeringer og endringer på alle 4 linjene. Oppstart i 2021 skulle skje med full effekt på linje 1.

Nå er vi i '21. Jeg antar kursen går på forventning om snarlig melding nå. Meldingen kan være (mine spekulasjoner)

  1. 100 % på linje 1 - som vil bekrefte at alt funker og det er spm om uker før alle 4 er på 100 %
  2. Linje 1 på 100 %, og de tre andre i gang
  3. Igangsetting av første Vitol-anlegg i Nederland

Alle disse meldingene vil få kursen til å fly. Det vil være en bekreftelse på de høytsvevende regnestykkene som meglerhusene har satt opp. Kan fort se kurs 130 her når ballen begynner å rulle.

1 Like

Ikke utenkelig at vi her ser posisjonering og redsel for å se toget plutselig gå, men det er ei heller utenkelig at oppgangen «kun» henger sammen med dagens grønne bølge og info fra Erna og co. Samt at noen alltid vet noe …

100% i Quantafuel og fornøyd med utviklingen :sunglasses:

2 Likes

Clearstream och Danske Bank bara öker och öker :blush:

1 Like

Ja timingen nå tror jeg er perfekt. Jeg har hatt denne siden 11kr i 2018 og var starten på min nye investor karriere. Solgte alt på 80 i snitt men når de bekreftet 90% gikk jeg godt inn igjen.

Kjempe mulighet som har hengt litt etter i starten av året men absolutt ikke bør glemmes. :+1:t2:

2 Likes

Bare å tre ombord her nå. Når modifikasjonene er gjennomført på de tre andre reaktorene vil denne blåse gjennom emikursen på 70kr👍beslutning om Esbjerg vil komme tett etter vil jeg tro🍾

1 Like

Tror ikke det er utenkelig at vi ser 70kr i løpet av neste uke, selv uten melding, etter som forventningene bygger seg opp her. Det forutsetter selvsagt at det positive sentimentet i makro og ESG spesielt opprettholdes.

Kommer det melding om at de har fire linjer i produksjon, så ser vi 90-100 i løpet av kort tid. Det vil være en helt naturlig oppgang etter lang tids konsolidering og det er nettopp dette markedet venter på.

Nærmer meg årsdagen for når jeg gikk inn. Hadde jo vært hyggelig med 100kr i forbindelse med det😂

1 Like

Du kan ta med NORDNET BANK AB også, som har økt nesten like mye som Clearstream siden Desember 2020.