Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Jeg er ganske glad jeg økte i denne ja i går og mandag. Begynte og se sterkt ut og nå… brudd over ATH på 200 mill omsetning i dag. Noe på gang ja…

Mens jeg skriver ser jeg nyheten :joy:

1 Like

Kursen går plutselig høyt på slutten og en ny nyhet kommer ut i offentligheten Er det bare meg eller begynner dette å lukte merkelig…?

samme skjedde vel siste timene før de meldte emisjon sist :cowboy_hat_face:

Gikk det ikke 200.000 aksjer i én handel i sluttauksjonen idag? Til en langt høyere kurs enn bare minutter før. Burde ikke være vanskelig å finne dem som eventuelt handler ulovlig. Dersom det er ulovlig da…

1 Like

Synd man sålde för 100år sedan :sleepy:

Tror ikke noen er dum nok til å handle basert på insideinformasjon uten å være smart nok til å kunne skjule sine eventuelle spor.

Skal ikke se bort fra lekkasje, MEN - det ligger også i kortene at det kommer hyggelige meldinger framover, og flere på TI ha sett sitt snitt til å øke den siste tiden.

Akkurat denne så jeg ikke komme.

Denne gangen tror jeg ikke det blir å selge nyhetene, for jeg venter fortsatt på Skive-melding.

Når jeg tenker etter, lurer jeg på om Geminor har vært nevnt på webcaster eller investorpresentasjoner tidligere - noen som vet/husker? Mulig det var snakk om oppkjøp da også, men jeg klarer ikke å ta det igjen.

Noen tall for Geminor-konsernet:
Omsetning 1,2 mrd
Ca 40 ansatte

Nettsted

Vet det var snakk om et samarbeid med Geminor i q2, 2020, men kan ikke huske at det var snakk om noen oppkjøp da?

Børsmelding om oppkjøp Geminor nå i ettermiddag. Lekkasje i Quantafuel denne gangen også. Åpenbart når man ser på slutthandelen. Synd at det skjer atter en gang.

1 Like

Köper från hemmakontoret :grin:

2 Likes

Virker som to selskap som utfyller hverandre godt. Prisen er jo ikke dum den heller om man ser på Ebit og hvor mye de forventer at den skal vokse i 2021👍

1 Like

QFUEL har handlet i dag:

Quantafuel kjøper 40 prosent av Geminor Invest | Finansavisen

Men ikke glem at QFUEL har handlet før:

Quantafuel kjøper halvpart i Replast i Kristiansund | Finansavisen

Oppsummering så langt:

QFUEL kjøper seg inn i stadig flere deler av verdikjeden rundt selskapet. Risikoen for disse kjøpene et nok vel vurdert av både av styret og selskapets ledelse.

Og med disse transaksjonene tenker jeg som aksjonær: «du kjøper ikke tungt ekstrautstyr til en bil om bilen ikke fungerer».

Da er det bare å vente på meldingen om at kokeriet (eller bilen :wink:) går for full maskin i Skive :blush:

1 Like

Måte for Quantafuel å skaffe seg lokasjoner for fabrikker rundt halve europa?

Er vel en krets rundt geminor som kan lekke også…

og prisen på 168 mill ble til 206 mill på sluttkurs i dag

Men det er nok ikke ebit (estimert 34 mill i ‘20, 48 mill i’ 21) som er av interesse for qfuel her. Å få hånd om råvareflyten i store deler av Europa må vel sies å være en genistrek.

Er vel fort kristiansund modellen som vil være aktuell i den sammenhengen. Kombinasjon av kjemisk og mekanisk resirkulering er nok mest aktuell i mange sammenhenger.

Mange lokasjoner er nok allerede på plass. I nærheten av Vitol og BASF-anlegg.

Venter meldinger på løpende bånd. Nå skal de nyansatte settes i sving med prosjektering av anlegg! Mye blir nok “copy/paste x 5” av Skive

Står i meldingen at prisen på aksjene varierer mellom 55 og 65 basert på vektet gjennomsnitt av kursen de 3 siste dagene.

Enig i det, men fint å vite at de ikke kjøper et konkursbo. Samtidig som de har litt penger igjen til neste fabrikk👍

Hvorfor betaler de Geminor oppkjøp med Qfuel aksjer? De aksjene er vel verdt det dobbelte når Skive er i full drift og ekspansjonen av selskapet er i gang med Vitol samarbeid osv.
De har jo masse cash etter emisjonen som kunne blitt brukt nå.
Får meg til å lure på om Skive kommer til å ta vesentlig mer tid.

Er vel heller det at man ikke har så mye valg. Alternativet ville jo vært at man skrapte kassen og at det kom en emisjon rett der fremme. For å skape (/få tilbake) tilliten i aksjemarkedet så var dette en grei måte å gjøre det på.

De har vel rundt 650 mill på bok og vil jo få masse tillitt når Skive er oppe og går.
Nå vanner de jo ut aksjen, og hvis man skal tenke på 3 sifferet kursmål som bør kunne være rett rundt hjørnet virker det ikke som de er helt i vater her.

Edit: ventet kursoppgang i nær fremtid kan jo forsåvidt også være en godsak som gjorde at Geminor takket ja til dealen, hvem vet. Kanskje Skive er i rute til uken og kursen bikker 100 tallet, og både Qfuel og Geminor er fornøyde med dealen.
Synes bare det virker litt rart :thinking:

1 Like