Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Har jo en emi-magnet på 70 også. Må løsrives fra den også før vi kommer noen vei her.
Får vel bare vente på neste melding…

2 Likes

Med ny all time high i går, uten melding om at Skive er i 100% drift er vel et godt tegn.

Blir spennende å se responsen når fabrikken er ferdig + info om alle de andre fabrikkene.

Imponerende strategisk å kjøpe seg inn i Geminor, dette må da være starten på et stort industri eventyr. Det er ubegrenset tilgang til råvarer, og med politisk støtte i form av gebyrer på plastikk kan dette bare bli bra.

Jeg sitter videre long…

2 Likes

Allerede nå er vi på samme volum som vi så igår. Flere store poster forsvinner (50k, 60k, 100k, 200k etc)

På et tidspunkt er det ikke flere selgere igjen etter gårsdagens nyhet🚀

1 Like

Det tygges bra oppover nå, og det er godt med kjøpere. :ok_hand:

1 Like

Her kan det nesten virke som om det trades bevisst for å holde kursen igjen. Noen plukker grisebillige aksjer i dag. Fikk en fin økning på 72 blank og tenker at 80 er blåst før fredagsconacen er funnet fram.

Vanskelig å manipulere høyt volum, så jeg tror nok heller det rett og slett er en del selgere i dette området, men det ser ut som vi har begynt på stigningen her. :chart_with_upwards_trend:

ja, jeg tenker at det er massevis av emi-skajer som selges ut nå. Var nok ikke alle som tålte turen ned til 50-tallet.

1 Like

Heldigvis fins det både kjøpere og selgere også her, så dette blir good når vi får ristet av oss dagen.

2 Likes

BUY :slight_smile:

Tja du kunne fått dem billigere i går, så grisebillig … vet ikke jeg :thinking:

1 Like

Halv pris for noen mnd siden, det var billig

Modifikasjonsarbeidet som skulle utføres på Skive bør vel strengt tatt være ferdig nå. Ikke særlig lite sannsynlig at lessons learned fea linje 1 er implementert i de andre linjene og at linje 2 kan meldes igangsatt og linje 1 er på 100%. Sakte men sikkert er det tryggeste. Kjipt med tilbakeslag fordi man gønnet på for mye.

1 Like

Rett fra minnet det her, men fikk inntrykk av at det var behov for modifikasjoner for å kjøle ned reaktorene, samt endringer på “mateløsning” for å unngå opphopning av brennbare gasser. Er ikke så sikker på at det bare er å kopiere disse løsningene fra den første reaktoren videre på de 3 andre. Umulig for oss utenforstående å vite om det er noen skaleringseffekter eller andre begrensninger som gjør det mer komplisert.

1 Like

Quantafuel ASA | New share capital registered

Helt andre volumer her idag, forhåpentligvis betyr det at de store er ferdig med utsalg.

Når det er sagt er jeg personlig veldig fornøyd om kursen forholder seg nøytral frem til melding fra Skive👍

Ser for meg en slik utvikling
Bruddet kommer ved melding fra Skive

edit:
Eller ved melding om Vitol-anlegg eller annen igangsetting av storanlegg. Det er jo i praksis ensbetydende med full suksess!

1 Like

I mine øyne er det ikke behov for en melding om Skive eller bygging av nye anlegg for å avklare om teknologien fungerer eller ikke. Dette er en suksess! Se det i sammenheng med at QFUEL kjøper deler av Geminor. Du kjøper deg ikke ytterligere inn i logistikk-kjeden om teknologien ikke fungerer. En slik beslutning ville vært irrasjonelt av et relativt topp-tungt styre ( Board – QuantaFuel) og ledelsen (Management – QuantaFuel) på dette tidspunktet.

Ja, sånn er det i mine øyne også. Med alle nyansettelser og oppkjøp så er det tydelig at dette fungerer som det skal.

BASF er på plass i Skive med tett oppfølging, og har i presentasjoner i høst løftet fram Qfuel-satsingen som en viktig brikke i BASF-miljøstrategi.

Men markedet ser det ikke som like sikkert. Det er derfor meldingene vil sette fyr på raketten. Når melding om 100 000 tonn anlegg i Antwerpen kommer er det ikke lenger noen tvil.

Det du og jeg vet er som drivstoff i raketten. Melding gir antenning!

Edit:
Fullstendig tørke i omsetningen nå. Alle ferdig lastet/solgt på dette nivået. Kommer vel en bevegelse snart da
image

Må faktisk tilbake til august '20, da kursen sto i 23 for å finne mindre volum på 2-timers omsetning.

Edit 2:
Bemerkelsesverdig stille…
Siste melding var bare en ventepølse. De som skjønner betydningen av den antar jeg er ferdig lastet.
Inntil neste melding kan vi se hva noen utlendinger får ut av meldingen:
Kilde (oversettelse via google translate)




4 Likes

:smile:

Denne forklarer vel det meste…
sitt still eller last opp mens en kan.