Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Hentet fra hvor?

Det er simplywall… Ta det med en stor klype salt. Selvfølgelig ikke negativt… Men ikke så mye å bry seg med tror jeg. Feks bergenbio står der til en fair value på 450kr eller noe… Kan hende det blir et reelt tall, men de må komme med virkelige resultater først (eier selv både bergenbio og quantafuel, så takker ikke nei til kursmålene)

1 Like

Takk for svar, oppdaga nå at j antagelig er i ferd m å bli blind…ettersom det stod øverst i bildet​:see_no_evil::joy:

1 Like

Litt interessant lesning fra Finansavisen nå på morgenkvisten.

Tyske investorer er vinnerne på Oslo Børs

Tyske investorer har funnet vinneraksjene på Oslo Børs. Aksjene de har kjøpt er opp 36 prosent den seneste måneden, mens børsen har steget 4 prosent.

Når tyske investorer hamstrer norske aksjer havner de på en konto tilhørende Clearstream Banking. Finansavisen har gått gjennom hvilke aksjer Clearstream har hamstret. Resultatet er oppsiktsvekkende.

For mens Oslo Børs har steget 4 prosent den seneste måneden er de 20 aksjene investorene bak Clearstream Banking har kjøpt mest av opp 24 prosent i gjennomsnitt. De 10 aksjene de har kjøpt aller mest av er opp hele 36 prosent.

Tyske investorer fremstår følgelig som vinnerne på Oslo Børs.

**Den seneste måneden har tyskerne kjøpt NEL, Play Magnus, Zaptec, Quantafuel, Teco 2030, HydrogenPro, Cloudberry Clean Energy og Aker Carbon Capture - aksjer som har gått himmelhøyt på Oslo Børs.

2 Likes

Det er jo ikke så rart, når det er tyskerne selv som driver kursen?! :smiley:

Grønne aksjer er populært i Tyskland, de sitter nærmere på utfordringene rundt forurensing og ser daglig resulatet av fosilt overforbruk. Jeg tror både de kjøper riktig og presser opp kursene. De bidrar helt klart til enda sterkere kursoppgang.

2 Likes

Ser at Qfuel deltar på
Pareto Securities’ 23rd Annual Power & Renewable Energy Conference
thursday 21.01
Det er avsatt 20 min til Kjetil Bøhn
Fra 12:55 - 13:15

Og her er agendaen:

Ja jeg ser på volumene i dag. Helt på skutte og begynnelsen så går det store volumer (ca 5mill )
Mens total omsetning er 50mill.
Kan det være starten på noe nytt ?

Jeg vil tro årsaken er at flere av oss venter på del 2 av denne meldingen :slight_smile: :

Quantafuel har gjort betydelige fremskritt ved Skive-anlegget | Finansavisen

Kan det forventes at Kjetil vil komme med antydninger om, når QFuel skal flyttes over til hovedlisten på OB.?
Det vil i så fall være en trigger!

Mener de ville på hovedlisten ila 2020. Men mulig det ble utsatt pga de ikke kom i mål med fabrikken.

Nå er det vel mer triggere på nye fabrikker mm enn opplisting, men det gjør sikkert ikke noe skade med hovedlisten.

Eller en enda større børs?? :smiley:

Det er nok ganske naturlig å anta at det i morgen vil komme fram gode, detaljerte opplysninger om hvorfor Quantafuel har kjøpt seg opp i Geminor og hvilke positive synergier dette vil gi. Mitt kurstips både for dagen og morgendagen og videre er up, up and away :sunglasses:

Noen som er tilstede på denne?

Ser ut som markedet tar det med et gjesp.

Edit: I morgen ja… my bad

Det er jo i morgen da … 21/1.
Sperre på 75 her ser det ut som. Kursen skal holdes nede …

Liten konsolidering. Skulle tro den falt tilbake litt etter som det er lite nyheter pt i tillegg til bra stigning i det siste. Virker som det er mer langsiktighet og stabilitet i aksjen nå.

Da forsvant vel den sperren gidt

1 Like

Oversikt over hvor neste sperre befinner seg?:slightly_smiling_face:

I min trendkanal så er det rundt 80kr, og øverste fib rundt 79kr. Andre proffe får kommentere mer da jeg ikke har oversikt over volum

2 Likes

Gikk fort ned igjen etter 79,5. Forhåpentligvis ser vi en sprek sluttauksjon som igår👍

1 Like