Solid støtte rundt 6 kroner?
For tidlig å konkludere om det før den faktisk har bouncet skikkelig fra dette nivået. 
Men er en start da. Vil være en higher low om den ikke faller under 6,27 igjen nå.
Siste Caceis-konto i ferd med å bli helt tom. Utover det var det en (tilsynelatende feilet) trade gjennom Interactive Brokers på 500k+ aksjer som gikk bidro til heftig kurspress nedover for noen dager tilbake. Nevnt ovenfor.
6,66 the number of the beast.
Har prøvd meg med et knepp her, lavere rente og caceis nesten tom er sånt som kan gi et lite løft, pluss en rekyl fra oversolgt nivå
Kryssposter denne her:
USA har mye plass i sine lagre, men ingen planer om å kjøpe mer til dem på kort sikt. White House: No Imminent Plans for Refilling Strategic Pe... - Newsweek Jeg vil dog tro at hvis oljeprisen faller nok til at det er et problem for oljeindustrien i USA, så kan de finne på å kjøpe.
Edit: leste feil 
Ikke så rart at markedet ikke boomer slik det så ut til i 2024. Oljepris under 70$ er ikke et styrketegn. Det er flere indikatorer på en mulig kommende resesjon i USA. Oljeselskapene er forsiktige og kjører ikke på for full maskin.
Ser ut som det presis inn ganske klart også.
Vi kan se 5-tallet her før helgen nå, hadde tenkt øke litt og snitte ned etterhvert men usikker på hvor bunnen er når det kommer flere negative markedsnyheter som går direkte på Reach sitt kjernemarked og kjerneområde.
Jeg er jo i utgangspunktet negativ pga makro, men vet også at det betyr ikke at Reach Subsea ikke kommer til å ha mye høyere verdsetting om f.eks. 2 år. Som oljeprischartet over viste, dippen i oljepris i 2020-2021, varte i mindre enn et år…
Spørsmålet da blir jo mer, hvordan kommer Reach Subsea til å kunne håndtere evt lav oljepris i et år? Vanligvis, så ville jeg sett på lånegrad osv, men med såpass mye leasing som Reach Subsea driver med, så blir det noe mer komplekst.
Fanget kniven og økte for tidlig her, men synes det begynner å se interessant ut med kurs rundt 6 for å evt. vekte opp mer. Vanskelig å få grep på sektor/marked, synes jeg.
Mye usikkerhet i markedet
Ledelsen er tydeligvis ikke redde for mangel på kontrakter eller finansene siden de setter i gang dette nå.
Var vel ikke ledelsen i DOF heller bør de bygde kapasiteten sin lang til helvete over der den burde være heller da. 
Hvor stor er giringsgraden for selskapet totalt med disse nye investeringene?
Investeringstesen er at USV vil ta over typ all aktivitet på sikt, så førstemann vil nok ikke slite med mangel på aktivitet. Mest et spørsmål om skalering og timing. Virker som det stod kø på trappa for RR1 og RR2 i alle fall. Er noe premium å hente i prising for å være verdensledende? Ikke enn så lenge.
Jeg jobber selv innenfor satcom bransjen, og kan bekrefte det er STOR aktivitet fra mange større firma innefor dette segmentet som bruker våre tjenester i ongoing trials ala som dette.
Det har vært en ekstrem økning siste par årene i ordrer vi har på å levere satcom til slikt. Så tidlig ute med dette som Reach er vil nok betale seg på sikt ja.