Hvis man tror på CNN, MSNBC eller Fox, New York Times eller Breitbart, Don Lemon, Rachel Maddow eller Sean Hannity, Tucker Carlson osv, så er du omtrent nøyaktig like mye hjernevasket.
Både CNN, MSNBC og Fox dekker nyheter rimelig bra. MEN, de har kommentatorer som kommenterer hva som foregår, og som er direkte uærlig, lyver så det renner av dem, og forteller seerne kun hva som tjener deres side politisk, deres parti, osv.
Dette gir ikke bare utslag i hva de sier, men også hva de dekker.
For min del stoler jeg ganske mye på hva jeg leser / ser på Bloomberg, og en del av hva som skrives på The Hill er bra, men ellers er ekstremt mye av hva som kvalifiserer som “nyhetsdekning” i USA ekstremt partisk. Det betyr bare at du må verifisere og sjekke faktaene, og helst lese om samme sak fra flere steder.
Dette er ikke noe problem å forholde seg til hvis man vet hva de forskjellige står for, man må bare filtrere alt som blir sagt, men å tro at CNN er troverdig og henvise til at de får Emmy osv… latterlig. Siden dette var eksemplet som ble brukt, husk på at de ga Emmy til guvernør Cuomo, den ene politikeren i USA som gjorde en forferdelig mye dårligere jobb enn Trump og faktisk sendte coronasyke til pleiehjem for å få spredt smitten ekstra godt blant de eldste og svakeste), alt mens CNN bruker broren hans til å intervjue han og rose han opp i skyene for for sin heltemodige innsats …
Alle står fritt til å tro på hvem faen man vil, men å tenke at CNN er spesielt troverdige? De er helt ekstremt partiske. På ingen måte bedre enn Fox. Så tror du det? Da passer nok dine politiske syn med den politiske siden de ukritisk støtter.