Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Det er bokstavelig talt det de har gjort. De har ikke truet med å drepe noen.

2 Likes

Hvis ikke alle troppene mot Ukraina er å true, hvorfor er da NATO baser i Romania en trussel ?

3 Likes

Den ene eller andre siden sine troppeforflytninger på eget eller allierte sitt territorium er ikke det samme som å true med å drepe titusener av sivile. Eller, man kan jo alltids late som.

Romania har bedt om bistand og assistanse. Er heller ingen Nato land som aktivt driver krigføring på russisk territorium.

Russiske leiesoldater holder jo krigen i Donbas varm og kjip.

1 Like

Da er ikke Romania, Polen m.fl en trussel heller. Så hva er Putins problem da ?

Nei? Det er du som skriver at det er det samme som å true med død over en annen stats sivilbefolkning. Det gir ikke mening. Det er alt jeg sier.

OK, så du mener Putin ikke truer Ukraina og ikke kriger i Ukraina (siden 2014). I see .,.,.,

1 Like

Vladimir Putin’s article “On the historical unity of Russians and Ukrainians” at the direction of Defense Minister Sergei Shoigu is included as one of the mandatory topics for military-political training with military personnel. This was reported to RBC by a source in the military department. A source in the main military-political department of the Ministry of Defense confirmed this information to RBC. (.ru)

The President noted that modern Ukraine “was largely created at the expense of historical Russia.” In support of his words, he proposed to compare “which lands were reunited with the Russian state in the 17th century and with which territories the Ukrainian SSR left the Soviet Union.”

Later, the president admitted that he had been thinking about this article for several months. According to him, it was published right now, because “conditions are developing that are qualitatively changing compared to what was just recently.” Putin added that millions of people in Ukraine want to restore relations with Russia, but in this country people who are ready to pursue this course are not given a chance.

Njaaa… Oberstløytnant Ydstebø vet nok hva han snakker om her:

The infamous EU Report said it “is not in a position” to consider the Georgian claims to be substantiated enough, while recognizing reports in Russian media which indicated Russian troops and equipment which did not fall under the peacekeeping mandate were present on the southern side of the Caucasus range, in South Ossetia.[54][55

Siden jeg allerede er inne på Georgia og problematiske skriverier i Russlands forsvar, passer denne godt inn.

*The Foundations of Geopolitics 1997:The Geopolitical Future of Russia is a geopolitical book by Aleksandr Dugin. It has had some influence within the Russian military, police and foreign policy elites[1] and has been used as a textbook in the Academy of the General Staff of the Russian military.[1][2]
Colonel General Leonid Ivashov, head of the International Department of the Russian Ministry of Defence, helped draft the book.[8]

I boken står det blant annet:

Ukraine should be annexed by Russia because “Ukraine as a state has no geopolitical meaning, no particular cultural import or universal significance, no geographic uniqueness, no ethnic exclusiveness, its certain territorial ambitions represents an enormous danger for all of Eurasia and, without resolving the Ukrainian problem, it is in general senseless to speak about continental politics”. Ukraine should not be allowed to remain independent, unless it is cordon sanitaire, which would be inadmissible.[9]

Abkhazia and “United Ossetia” (which includes Georgia’s South Ossetia) will be incorporated into Russia. Georgia’s independent policies are unacceptable.[9]

Putins artikkel er med andre ord ikke første pensum i Russlands forsvar som formidler et tvilsomt syn på Ukraina.

Skal gjør det etter du innser at Russlands tidligere visepresident, en av Putins nærmeste i 20 år, og hans tidligere rådgiver på Ukraina og Donbass ikke bare har uttalt at han ser på Ukrainsk etnisitet som en mental sykdom som jeg tidligere har nevnt, men har også kommet med beauty’en:

“There is no Ukraine”, adding that "coercion to fraternal relations by force is the only method that has historically proven its effectiveness in the Ukrainian direction. I do not think that some other will be invented

Mange keyboard warriors om dagen overalt.

Noen her som har faktiske røtter i øst-europa eller som har bodd der i lengre perioder?

Kan jeg spørre om det er noe utover det han har skrevet i denne chatten her?

1 Like

Ja :slightly_smiling_face:

1 Like

Det hadde vært mer interessant om du hadde svart noe annet enn bare “Ja”

2 Likes

Det forstår jeg, men av naturlige årsaker kan jeg ikke røpe «den hemmelige sausen» som holder forumet forholdsvis fritt for troll og andre med onde hensikter.

Ren russisk retorikk det der! :wink:

3 Likes

Kan si av erfaring at når @pdx PDX svinger hammeren så er det ganske tungveiende grunner.

Fin badge du har fått deg Evilfreud :medal_sports:

Edit: åhh fått meg egen, nais

Haha, for en liten bestikkelse kan du også få en tittel.

Jeg sier ikke at @h3nk1 har betalt. Men jeg sier heller ikke at han ikke har betalt.

Men vi snur tråden tilbake til Russland/Ukraina.

Øvrige spørsmål ta dem her : Feedback til PDX (admin) - #2868 av pdx

2 Likes

5 Likes

Russisk øvingsområde utenfor Finnmark er det største i moderne tid (forsvaretsforum.no)

Rett i området vi skal bygge ut Wisting gitt.

1 Like