Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Er ikke NATO-landene i europa allerede overlegne Russland når det kommer til konvensjonell krigføring?

3 Likes

Ja, klok av skade gjennom hundrevis av år, så har jo EU lært at nasjonalisme er den største årsak til krig!

5 Likes

Men krig skal man ha uansett. Men nå er det visst “demokrati” man kjemper for. Selv om demokrati ikke akkurat er en av EU sine kjerneverdier.

“Hvis USA bestemte seg for å legge mer ansvar på Europas skuldre nå, ville det vært alvorlig. Europa er ikke i stand til å forsvare seg selv mot en konvensjonell trussel fra for eksempel Russland, sier Dick Zandee.”

“Anslag fra NATO for 2016 viser at USA bærer over 70 prosent forsvarsutgiftene i NATO, selv om befolkningen i NATO-landene i Europa er langt større enn i USA.”

2 Likes

Ja, men i 1997 visste vel heller ikke Biden at Putin = Hitler. Nå som vi VET at Putin er Hitler som vil erobre hele verden og utrydde diverse folkegrupper, da blir også NATO-utvidelsen mot øst 100% rett og riktig fra første stund. Allerede før Putin kom til makten så var jo russerne som tyskerne, hvis ikke ville jo bare ikke Putin blitt hverken statsminister eller president. For når Putin er Hitler da VET vi også at de fleste russere støtter Putin/Hitler. Det er ihvertfall den offisielle historien om tyskerne, såvidt jeg har forstått det. Desto riktigere blir jo da utvidelsen av NATO. Oppgaven må jo nettopp være å gjøre det samme med russerne som med tyskerne. Få dem til å begripe at de har den samme “arvesynd” som tyskerne. At de er onde folk og at er der omvendelsen til å bli gode folk sånn som briter og amerikanere må begynne. Russerne har vel riktignok ikke tatt livet av millioner i konsentrasjonleirene sine ennå. Men det vesentlige er jo at vi nå VET at de er som tyskerne var. Dermed også bare betingelsesløs kapitulering som er godt nok. Hverken nye eller gamle “Hitlere” eller onde folk som russere og tyskere kan man forhandle med. NATO må jo derfor bare fortsette utvidelsen til Moskva er okkupert ogRussland kan deles opp. :roll_eyes:

2 Likes

For å si det slik minner dette om spesialoperasjonen og de humanitære korridorene som ble satt opp for å få jøder inn i Polen under 2. verdenskrig.

Intervju med Zelenskyy, nettopp kommet.

Volodymyr Zelenskyy speaks exclusively to ABC News

During an exclusive interview with ABC News’ David Muir, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy spoke directly to the American people and discussed Vladimir Putin and his conditions to end the war.

https://abcnews.go.com/WNT/video/volodymyr-zelenskyy-speaks-exclusively-abc-news-83306962

3 Likes

Heh, jeg har kommet med mine kommentarer, du har lagt ut en video uten å skrive noe? Det er ikke som om jeg er låst fast i ett syn.

2 Likes
6 Likes

Nei, jeg finner ikke noe merkelig lenger. Folk styres nå 100 % av følelser og det finnes ingen gråtoner. Kun svart og hvitt.

Konvensjoner og regler som man har opprettholdt i hundrevis av år ignoreres glatt bare det føles riktig der og da. Langsiktige konsekvenser ofrer man ikke en tanke.

5 Likes

Nei, i denne konflikten er det ganske svart/hvitt ja.

Det er Putin og Russland alene som bærer ansvaret for denne krigen, ingen andre.

Bør ikke være så vanskelig å ta innover seg

14 Likes

Hitler tenkte dessverre heller ikke langt nok til å ta hensyn til de langsiktige konsekvensene for “tyskertøser” og “tyskerbarn” i Norge.

Ja, for det var selvfølgelig disse barna sin feil at de hadde en tysk far.

Det var selvfølgelig greit å hate disse barna, eller hva?

Og nå er det vel greit å hate russiske barn også?

1 Like

Det er ikke greit. Men det er dessverre en konsekvens det er vanskelig å komme utenom.
Hatet mot russere i Norge blir nok ikke så voldsomt og langvarig i denne omgang håper jeg (hvis man ser bort fra de ukrainske flyktningene). Men i Ukraina og Øst-Europa blir det sterkt, og vil vare i generasjoner. Dette er noe man ikke skulle behøve å være forsker på temaet for å forstå, men det blir også nevnt i FFI-podden ugradert “Ukraina-krigen: Hvordan tenker Kreml?” 24. februar, fra ca 22:48.

3 Likes

Stråmannargumentasjon!
Jeg har ikke sett noen hate russere.
Det er Putler og Russlands øverste ledelse som må denazifiseres.

12 Likes

https://www.washingtonpost.com/world/2022/03/07/antirussian-hate-putin-europe/

1 Like

Du får ta deg bryet å se videoen først, før vi snakker om innholdet i den.

1 Like

For noe vås du lirer av deg Kitron.

18 Likes

Det stemmer. Men internasjonale konvensjoner og regler gjelder likevel.

1 Like