Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 3

Hva skal han bruke disse flyene til hvis det blir eksistensielt for ham?

1 Like

Siden det kun finnes 4 ferdige fly, tipper jeg de har ytelses eller store produksjonsproblemer.

FĂžler ikke et halvferdig fly som ikke funker vil gjĂžre nytte annet enn mega propagandaseier for Ukraina.

2 Likes

La oss holde oss forgode til Ă„ spre latterlige konspirasjonsteorier.

Finnes sikkert et kommentarfelt pÄ en eller annen blogg som passer bedre til dem.

Jeg tror vi snakker om to ulike ting. Blir det eskalering og eksistensielt tror jeg “all bets are off”. Vi kan se taktiske atomvĂ„pen, SU-57, hypersoniske missiler og hva enn han sitter pĂ„. Han virker ikke typen som ikke sparker fra seg hvis han blir presset opp intet hjĂžrne. Jeg fĂžler ting begynner Ă„ eskalere endel nĂ„.

Jeg har peilet ut nĂŠrmeste tilfluktsrom og anskaffet 120mg jod. Tar dette veldig seriĂžst.

3 Likes

Knappe 50% oppslutning om valget til nasjonalforsamlingen, drÞyt 14 millioner deltok. Av disse stemte 2.1%, altsÄ nÊrmere 300.000 pÄ Svoboda med Oleh Tyannybokh som partileder.

Han har jo allerede fyrt avgÄrde ekstremt mange ( om ikke et flertall ) av kalibr rakettene.
Taktiske atomvÄpen er dÞden for Russland. Hypersoniske misiler har de ikke sÄ mye av.

Poenget mitt er at jeg ikke tror Su-57 er noe som vil bringe en fordel til Russerene fordi flyet ikke er modent.

1 Like

Hmm, ok. Bare registrerte at Nuland, fjerde viktigste i USAs UD, angivelig nettopp sa at de jobber med Ukraina for Ä unngÄ at biolabbene havner i russiske hender. Tenkte at det ikke er irrelevant, virket ogsÄ som hun fryktet at RU kunne bruke det som et falskt flagg. Men OK, skjÞnner at noe mÄ bort for Ä holde trÄden ryddig.

Fant igjen en video, aner ikke hva det er men tenkte Ă„ spĂžrre om de skulle bygge ny gassrĂžrledning.


The author of the video claims that the Russian Armed Forces are bringing missiles to shoot at Ukraine.

The author of the video claims that this is Taganrog.

1 Like

Ser ut som raketter. Ikke sÄ spennende, naturlig at det fylles pÄ.

Hvor mange raketter han har igjen, antall hypersoniske missiler han tilgjengelig eller 5 generasjons jagerfly han besitter er det trolig fÄ i Vesten som sikkert vet. Tror ikke de offentliggjÞr inventaret for omverden.

1 Like

Man pleier ha ganske god kontroll pÄ sÄnt.

Man traff jo godt pÄ antallet smarte bomber. Med tanke pÄ at Su34 nÄ flyr med ooooooold style bombs.

1 Like

HĂžres ut som Twitter intel spĂžr du meg. At han ikke bruker smarte bomber fĂžrst gir mening. Greit Ă„ ha i tilfelle det kommer inn NATO fly i luftrommet eller NATO styrker pĂ„ bakken. Å bruke det mest kostbare pĂ„ Ukraina nĂ„ gir mindre mening i tilfelle ting eskalerer.

2 Likes

Polen leverer gjerne fly, men skyver omflagginga over pÄ USA. Genialt trekk :joy:

Russland slapp en film fra det SU 34 , sÄ man vet hvilke bomber det hadde.

Gamle bomber = de mÄ fly lavt og treigt = stingermat.

1 Like

Ja, men nÄ det en gang slik at man kan mounte mange ulike typer bomber pÄ disse flyene. At de ikke bruker de mer avanserte nÄ gir mening.

1 Like

Ja de har ikke sÄ mange avanserte igjen.

SÄ da utsetter de flyene for mer fare, og de har mista 3 eller 4 Su34 pÄ 2 dager.

4 Likes

KÞdder du nÄ eller? Dette begynner Ä bli latterlig.

Nei man sÄ det samme i syria.

I starten brukte de masse avanserte vÄpen, sÄ over til gamle sovjet style bomber.

Russland har aldri hatt mye smartbomber eller raketter.

Samme gjelder jo kalibr. De har tatt inn raketter som egentlig skulle fases ut. Fordi de ikke har sÄ mange.

Da har vi en veldig ulik oppfattelse av inventaret hvis du mener de har brukt opp alle de smarte missilene og bombene.

Tror vi kan parkere diskusjonen. Vi har begge fÄtt frem vÄre synspunkter og forstÄelse av situasjonen.

1 Like

Du kan jo spÞrre deg selv, nÄr russland ikke har luftherredÞmme og fienden har masse AA.

Hvorfor skal Russland da bruke vÄpensystemer som Þker sjangsen for tap av egne jagerfly?

3 Likes