Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Spørs hvordan man ser på sette og hvor lange linjer man skal trekke.

Ved millenniumsskiftet begynte Russland ganske tydelig å markere og distansere seg fra Vesten. Begrunnelsen deres var den påvirkning Vesten med USA i spissen begynte å ha på ex-sovjet statene og tidligere land hvor Sovjet hadde stor innflytelse. Bakteppe var blant annet ekspansjonen av NATO i Polen, Tsjekkia ble enda tydeligere i Russlands øyne under Rose revolusjonen i Georgia og Orangerevolisjonen i Ukraina, samt NATO medlemskap av Romania, Latvia, Estland.

Igjen, spørs hvordan man ser på det. Finnes flere vinkler.

On a lighter note. Denne Oliver Stone dokumentaren fra 2016 om Ukraina er aktuell å se igjen

2 Likes

Takk for din forklaring :blush: da skjønner jeg bedre hvor du kommer fra.

Hvem var Putinelskerne du refererte til?

2 Likes

Vet ikke hvor store forhåpninger vi skal ha til dette, men det er i hvert fall noe:

8 Likes

Tror fort det blir borgerkrig i Hviterussland når Putin har tapt i Ukraina.

Begynner å bli mange frivillige derfra som sloss FOR ukraina.

3 Likes

Aner ikke men dette har kommet på Telegram, forbauser meg ikke om det har bla. med handel å gjøre, gjelder vel å smi mens jernet er varmt å ingen andre vil handle?

Hva har kommet på telegram? Et gammelt bilde av Erdogan og Putin? (det er fra 2017 da de snakket om Syria)

1 Like

Kom for ikke lenge siden av en i innerste krets til han minste der.

Hvis du må ha bevis:

9 Likes

Her er orginalbildet.

Som nevnt før. Vi har SVÆRT lav tolleranse for tull, Bs, falske nyheter. Gratulerer du erdempettil imorgen og kan kun lese på forumet ikke poste.

15 Likes

Busted in 4k, 144 fps live on air in hd! flott med slike oppklaringer :slight_smile:

Baller av stål!

7 Likes

Altså, det smeller bomber i bakgrunnen og fyren rikker ikke engang.

5 Likes

image

8 Likes
1 Like

Ikke dagsfersk, men nice to know. Ikke betryggende ar dette er nå i eller i risk for å komme i Russiske hender

1 Like

Det finnes som regel flere ulike forklaringer på bakenforliggende årsaker til konflikter enn det finnes debattanter. Jo mer innviklet forklaring man har, jo mer lukter det av bortforklaringer.
Ofte går man hundrevis av år tilbake for å rettferdiggjøre sin sak og sine handlinger.
Og Putin hadde som kjent sin historiefortelling som han ved starten av invasjonen brukte som begrunnelse.

8 Likes

Hva er påstanden din her?

At det ikke finnes biolabs i Ukraina. Det vet alle det gjør.

Eller at finnes US biolabs i ukraina. Noe det ikke gjør.

Men USA har støtet ukraina for å øke sikkerheten ved Ukraina sine biolabs.

Uklart?

5 Likes

Huff.

Ja det minner om anti christ putler. Samme måte å oppføre seg på.

1 Like

Hva i all verden er det du forsøker å formidle?!

2 Likes

Så klart. Dette er ikke enkel matematikk hvor du har et fasitsvar med to streker. Ting er sammensatt og multifaktorielt (dog ikke i matematisk forstand).

Jeg skulle ha spesifisert at jeg tok for meg nyere historie og da etter Sovjets fall og Putins inntog.

Følte ikke at Putins propaganda historie var verdt å ta frem, men hvis du mener det er relevant så er det opp til deg.

4 Likes