Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Vad är det där ?

Men det der er kjempelangt unna! Jeg klarer ikke tro at dette er ekte.

1 Like

Jeg fant ikke noe om dette hos NRK ? Betyr det at det er “falske nyheter” ? :roll_eyes:

1 Like

Beklager, det var ikke meningen, men har sett det bli nevnt tidligere også uten att jeg har hatt mulighet til å påpeke att det ikke trenger å være veldig relevant så greidde ikke la det ligge.

Har jobbet med og møtt mange veldig trivelige Ukrainere, er mye i bakhodet hvordan det går med de, så var ikke meningen med noe digresjon. :slightly_smiling_face:

Ca 2.5km km, basert på tiden det tar før lyden kommer frem.

Mer fra Kharkov, nå MLRS:

2 Likes

Ja, vi burde jo nesten gjøre det nå.

Kan ikke akkurat si at vi blir tatt på senga dersom det skjer noe nå, dessverre.

Litt bortkasta å stenge ned samfunnet i to år da.

2 Likes

Det der er noe helt annet.

Kharkiv ligger under 40 km fra Russland, er sikkert masse russere som har familie der. Dette kommer til å slå tilbake på Putin som bare det, men for Ukrainerne så blir dette bare verre og verre.

2 Likes

Dette er muligens samme eksplosjonen filmet av noen andre.

5 Likes

Hva er det da, om jeg tør spørre?

Interessant!

Også spesielt å merke seg at nevnte Burns besøkte Moskva og hadde møte med russiske “CIA” i november.

3 Likes

Ny video fra Kadyrov, de er på tur (veldig mange på videoen) og generalen som skulle vært drept ser da virkelig ut til å være i god form enda.

Nazis, Bandera people and shaitans (who call themselves “Chechens”) we will come to you soon! Just don’t run away, we want to finish you off, in one place and at one time!
bilde

1 Like

En som glemte at han kjørte lastebil og ikke tanks i dag

3 Likes

Vil tippe den første er noe a-la Iskander-M, mens de mange små eksplosjonene/lysglimtene kan være utallige variasjoner og oppdateringer av Stalin-orgel.

Edit: BM-21 Grad var det visst ganske mange av i området etterhvert, som er en videreutvikling av Stalin-orgelet/Katyusha.

Edit2:

Helt drøye eksplosjoner da! Noen som har en formening av hvilken type eksplosiver som ble brukt i disse videoene? :cold_face:

Dette var en interessant samtale. Bestefar som vanligvis snakker om Covid intervjuer en smart engelsk/russisk med gode refleksjoner om Putin. Mer nyansert enn overskriften gir uttrykk for. Han forsøker virkelig å forstå Putin.

2 Likes

Den store er sannsynligvis dette:

4 Likes

DN:
USA har nå «solid» etterretning på at Putin blir stadig mer frustrert, og at han har hatt sinneutbrudd mot personer i sin innerste krets i Kreml, får [NBC News]opplyst av ikke-navngitte kilder.

Eksperter ser flere tegn på at nettet snører seg rundt Putin.

Godzimirski tør ikke spå utfallet dersom Putin omsider føler seg presset opp i et hjørne.

– Vi har å gjøre med en mann som det er vanskelig å forutsi hvordan vil respondere, sier forskeren.
—-

Jeg håper lederne i vesten tenker på alle muligheter og har tunga rett i munnen. Det må ikke bli en kamp om å overby hverandre. Jeg liker ikke tanken på Putin presset inn i et hjørne.

4 Likes

Har noen sett videoer av sammenstøt mellom soldater fra de to sidene?

3 Likes

Har Zero tiltro til etterretningen til US. De kommer med alt mulig, skal man ta historien i bruk her.

3 Likes