Jeg tok for meg sitatene fra høringen mellom Rubio og Nuland. Har ikke linket eller henvist til biologiskevåpnen som skulle komme fra russiske kilder.
Jeg problematiserte noe du subjektivt mener er «ganske vanlige forskningslabber». Det må være lov å lure på hvorfor Nuland er så bekymret for disse.
Det jeg har konkludert med pt er at ser er labber hvor det kan forskes på virus (slikt som vi også har i Norge) og frislipp av virus kan være uheldig. Tror neppe Nuland hadde vært redd for om antibiotika eller antivirale legemidler skulle falle i hendene til Russerne. Ukontrollert frislipp av diverse virus derimot kan potensielt være katastrofalt.
For referanse:
Rubio: Does Ukraine have chemical or biological weapons?
Nuland: Ukraine has a biological research facilities, which, In fact, we are now quite concerned Russian troops, Russian forces, may be seeking to gain control of. So, we are working with the Ukrainians on how they can prevent any of those research materials from falling into the hands of Russian forces should they approach.
Hva angår «hvem jeg jobber for» og jeg er nøytral (ihht din definisjon). Hvis du leser innleggene mine så ser du at:
-
Jeg har fordømt invasjonen og den humanitære katastrofen på spesielt sivile menneskeliv og infrastruktur
-
Jeg har forsøkt å trekke linjene på hvorfor jeg mener dette kunne ha vært unngått, at dette var forutsigbart og at NATO og Vesten har spilt en avgjørende rolle som har resultert dagens status quo.
-
Jeg har redegjort for at nå som Europas «bensinstasjon» og «bakeri» knyttes enda tettere til Kina så blir det en bi/multipolar verden vi går inn i.
-
Sikkerhetspolitisk så har Vesten og Russland hatt en relativt gjengs forståelse. Russland støttet ikke irakerne, afghanerne eller serberne med våpen når de ble angrepet av Vesten, og Vesten hjalp ikke Tsjetsjenia eller Georgia når Russland angrep disse. Nå er situasjonen endret seg. Russland har valgt en side og har passert «point of no return».
-
Geopolitisk ser vi at flere land, som tradisjonelt har vært enstemmige med Vesten, nå ikke aktivt tar parti. Dette er et uheldig signal på hva som vi i fremtiden kan se mer av.
Dette er hva jeg i grove trekk har ment og skrevet. Jeg har hatt fokus på de store linjene, både bakover og fremover i tid.
Hva du måtte mene om min nøytralitet eller at andre lefler med å true med PST synes jeg forteller mer om dere og dette forumet enn meg.