Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

En liten digresjon, men hvorfor rapporterer folk noe bare fordi de er uenig? Er ikke det bittelitt på siden av hvordan funksjonen er tenkt brukt?

9 Likes

Fucking Christ, kan vi bare gjøre dette!? @pdx

7 Likes

God digresjon, svært skjeldent at rapporteringer som kun er gjort fordi man er uneige går inn.

Mulig, det kan jeg ikke vite. Du er moderator og sitter med svarene på hvem og hvor mange som rapporterer meg.

At jeg støtter Putin vil jeg ha meg frabedt. Har ved utallige anledninger tatt avstand fra krigen og de groteske handlinger. Det vet du at jeg har gjort så å skrive det motsatte blir veldig feil.

10 Likes

“du som moderator” er ikke et godkjent argument.

Dersom noen er uenig i et eller annet som går på en moderator så kan det tas direkte med @pdx

Alikevell har du gang på gang argumenter og begrunnelse som støtter putins krig.

Kan godt være du ikke mener det sånn, men for de fleste tror jeg det oppfattes sånn.

1 Like

Jeg sa vel bare fakta. Du som moderator vet vel hvor mye mine innlegg blir rapportert. Jeg kan jo ikke vite det, eller??

Ok, prøver på nytt:

Å hevde at Roc driver er med Putin-støtte er bare useriøst. Med mindre du begrunner det med noe konkret han har skrevet blir det bare en stråmann, og det bidrar ikke til noe konstruktivt til tråden.

9 Likes

Den var ikke beregnet på deg, men en anne bruker som kun hadde en post som gikk på moderator :wink:

Å hevde noe annet enn at krigen er Putin sin feil er useriøst.

Har Roc gjort dette? Da synes jeg du bør være konkret å vise hvor.

Jeg tenker at man gjerne må hevde dette, så lenge man har en begrunnelse som er mulig å forstå (ikke nødvendigvis være enig i) for andre debattanter.

8 Likes
  • Dele opp tråden i to: «dette skjer / siste utvikling» + «bakgrunn for-, historie og konsekvenser»
  • Beholde én tråd som (nesten) bare blir støy fordi de to tingene ikke går overens

0 stemmegivere

Litt interessant i hele situasjonen er jo at Russland og USA nok begge har jobbet hardt for å påvirke valgene i Ukraina. Russland vil ha Ukraina som en satellittstat slik som Hviterussland, mens USA vil ha Ukraina med i vesten /NATO og vel fra Russland sin innflytelse.

Jeg synes det er interessant i denne sammenhengen å se på Hviterussland og se hvordan det er å bo der.

3 Likes

Har du lest noen av mine kommentaren eller? Av å lese den siste kommenterer din må jeg jo spørre.

@Multiple sorry, fikk ikke svart på kommentaren din om Chomsky. Legitime spørsmål du har, men jeg kan ikke svare hva Noam mener og dette eller hvorfor han ikke tok deg opp. Jeg respekterer fyren mye, men kan ikke svare på hans vegne.

Lag en ny tråd, så skal vi håndheve inndelingen.

Det jeg mente å spørre om var hva du mener om det offisielle Russland og NATO kan betraktes som to parter som har samme rett til å ivareta sine interesser. Dvs om Russlands behov for “nøytrale” bufferstater mot land som er NATO-medlemmer er et legitimt behov, som vi skal akseptere.

3 Likes

Ny tråd, vennligst ta innlegg som bør være der der.

3 Likes

Det er en uting og stemple folk som Putin-støttere, rapportere innlegg som blir tolket som pro-putin.
Jeg er imot krigen og synes det er en umennesklig oppgave og sitte og se på det som skjer som med mange andre. Men tenker dette er ekstremt komplekst og det ikke er svart-hvitt som vesten er de snille Russland den store stygge ulven

Jeg er interessert og lese synspunker fra begge leirer, gjerne prøve og forstå hva andre tenker som ikke er enige med meg uansett hvor uenig jeg måtte være

16 Likes

Jeg er enig med @Yggdrasil. Å stemple folk harmonerer ikke med forumreglene våre. Uansett bør vi holde oss til tema, ikke person.

4 Likes

La oss si at dette er sant, bare tragisk, Bortikov er hogget ut av samme tre som Putin, det vil bare fortsette som før.