Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Spiller du dum eller er du bare uvitende om hvordan Russland opererer mtp på å forgifte sine «fiender»?

Du kan jo begynne her hvis ikke du kjenner til Russland sine metoder

5 Likes

Det er sikkert avklart som fake news i Russland.

Du tror ikke de hadde vært døde, om de var ønsket døde da?

Gud, ikke vær så naiv til all missinformasjonen/propagandaen/osv

1 Like

Spiller ikke dum, er godt klar over dette. Er også klar over all propagandaen og missinformasjonen bra begge sider. Spiller du dum som ikke tar hensyn til det, eller er du bare ikke klar over det?

2 Likes

Neida, ingen grunn til å være bekymret for at du kan bli forgiftet hvis du er en fiende av Kreml.

Bare ondsinnet PR og propaganda fra Ukraina.

Smart du , er sikkert ingen andre som er klar over at det forgår en propagandakrig på begge sider av krigen

1 Like

Så du mener at dersom det er fake news, så ville ikke Roman gått ut å benektet det? eller stilt opp offentlig slik at folk kunne se det var fake news?

Du kan jo også lese en gang til, så ser du at jeg skrev vel så mye PR som faktisk bekymring. Som betyr at jeg også anerkjenner begge deler. Noen klarer å se ting fra flere sider. Lykke til.

5 Likes

Nei, man går ikke nødvendigvis ut å benekter all informasjon. Det har man nok ikke full oversikt/kapasitet til å gjøre.

"Den russiske oligarken Roman Abramovich, samt ukrainske fredsforhandlere, skal ha blitt rammet av symtpomer på en mistenkt forgiftening etter fredsforhandlinger i Kyiv tidligere denne måneden.

Det skriver storavisa The Wall Street Journal, som viser til ikke navngitte kilder."

Hvorfor forgifte han egentlig? Og hvorfor bare litt og uten døden til følge?

1 Like

[

Abramovitsj til stede i forhandlingene

](Nyhetsstudio - Abramovitsj til stede i forhandlingene)

30 minutter siden - 09:41

Marthe S. Lien

Den russiske oligarken Roman Abramovitsj er til stede under forhandlingene mellom Ukraina og Russland i Istanbul tirsdag, ifølge bilder fra forhandlingsrommet.

Også to av Reuters kilder opplyser at Abramovitsj er til stede.

Hva tenker du @Evilfreud ?

Lol :joy:

1 Like

Kanskje det bare var litt for sterk grønn te.

2 Likes

Tenker det er bra han er tilstede.

Da kan vi anta at han hadde avkreftet evt forgiftning også hvis det ikke stemmer.

Det har han allerede gjort i følge deg.

1 Like

Synes de ukrainske lederne blir litt varme i trøya innimellom.

1 Like

Så du sier det finnes bilder av han i perioden han var forgiftet som viser han ikke var forgiftet?

Eller har han utalt at han ikke var forgiftet.

Hvorfor skulle han la være å si det var fake news hvis dette ikke stemmer.

Det er jo snakk om en reell bekymring og trussel.

Ved å påstå at dette er «vel så mye PR» så underkjenner du samtidig at dette er en faktisk trussel mot liv og helse.

Disse folka har bedre ting å drive med enn å dementere utallige artikler på tvers av mer eller mindre ubrukelige medier. Har Russland forgifta folk tidligere? Ja, det tyder alt på. Har de forgifta Chelsea-gubben? Ingenting tyder på det.

Om man tror Russland trenger en avtale og exit raskest mulig (som meg), så er det ikke videre konstruktivt å forgifte de som bistår forhandlingene. Gir ikke det beste klimaet for å fremdrift.

9 Likes

Dette skjedde i starten av Mars og er holdt hemmelig av ukjente grunner, men det virker som det faktisk skjedde.

A source close to Mr Abramovich told the BBC he had now recovered and was continuing with negotiations to try and end the war in Ukraine.

Bellingcat har mer info om det faktiske hendelsesforløpet i denne twittertråden:

2 Likes

Synes media bør sitte på(dele om de sitter på det) litt mer håndfast info før de kommer med en sånn historie. Blir bare spekulasjoner av “Mistenker forgiftnings-forsøk”.

1 Like

Nei, du setter opp en stråmann.

Haha, du skrev nettopp at hvis han opptrer offentlig viser han at det var fake new, når han gjør det, så krever du ytterlige uttalelser.

Artig hvordan du backtracker når du har fått den offentlige opptreden som du krevde.

Kan hende du får en uttalelse fra han etterhvert også, men skal vi anta at det uansett ikke være nok for deg? :joy:

@Dormancy , jeg aner ikke om det stemmer eller ikke, jeg er åpen for begge deler, men det er det som er poenget mitt. Og når folk “krever” ditt eller datt som “bevis” på at det ikke skjedde, og de faktisk får det, så flytter de målestokken. Det blir bare for patetisk for meg.

3 Likes

BARE PR

image

image

8 Likes

Abramovitsj

1 Like