Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Jeg sier ikke at de ikke greier det, men det er enorme områder vi snakker om og logistikken blir vanskeligere jo lengre bort du kommer. Jeg svarte på ditt innlegg om å gå videre inn i Russland, det er det jeg ser på som lite sannsynlig.

1 Like

Ah, jeg nevnte Russland i forbindelse med å omgå forsvarslinjene fra 2015. Kikket litt på google Maos og mesteparten av grensen mellom Ukraina og Russland er som grensen mellom to åkre.

Selvfølgelig kan jo Russland befeste grensen sin, men da sprer de seg utover.

Det er jeg sikker på at de gjør, så hvis det ikke skjer noe drastisk, så forblir krim under russisk kontroll.

There is no commitment Putin could make to accept Ukraine’s independence in return for Kyiv’s neutrality that any rational person should rely upon.

Putin’s word is worthless.

His objectives, however, are clear; his worldview and aims are obvious. An independent Ukraine is not part of them — and neither Kyiv nor the West should fool themselves into thinking that some new document Putin might sign to the contrary will keep Ukraine free.

10 Likes

Putler har sendt folk for å drepe Zelenskyj. Da må vi regne med at også Ukr tenker tanken på å sende folk for å knerte Putler. Mange ukrainere snakker russisk og har russiske pass. Putler kan ikke sitte i bunkeren resten av livet. Han trenger også mat og vann hver dag.
Ukr får dessuten info fra vestlig etteretning.
Tviler på at Putler overlever 2022.

2 Likes
3 Likes

Det kan han og burde han gjøre. Det er nok ganske mange Ukrainere som hater han intenst. Som har fått hele familien sin terrorbombet.

1 Like
8 Likes

De sparer ikke akkurat på kruttet, The Lincoln Project, men man kan jo bli ytterligere håpefull om at de klarer å gjenreise et verdig republikansk parti.

4 Likes

På spørsmål om at president Biden har kalt president Putin for en «krigsforbryter», sa han at kommentarene viser at noen vestlige politikere «ikke har samvittighet».

Ja huff :laughing:

through Berlin was registered as a demonstration entitled “No propaganda in schools - protection for Russian-speaking people, no discrimination”.

Alltid synd på den pro russiske siden …

3 Likes

Ser at flere mener at “tusenvis av biler” egentlig kun var et par hundre.

Og man ser jo at det i stor grad er 1 person pr bil.

4 Likes

Det burde haglet brostein mot den bilkortesjen, synd det var asfalterte gater :upside_down_face:

3 Likes

Molotov-coctails.

2 Likes

Vestlige våpen til Ukraina kan også ses på som nøkkelen til en diplomatisk løsning. Jo tøffere russerne får det i Ukraina jo større sjanse for at de går med på en diplomatisk løsning kanskje?

2 Likes

Jeg skrev det på Twitter, bilkortesje er det eldste trikset i boka for å blåse opp størrelsen på en folkemengde

7 Likes

Husker jeg feil, eller advarte Donald Trump på det sterkeste mot å gjøre seg avhengige av Russland?

Mens Biden avskaffet sanksjoner mot Russland så snart han ble president?

«Lincoln project» er at prosjekt startet, finansiert og ledet av Demokratene. Ingen som tar det seriøst utover Demokratene selv.

@polsmannen Hei kommer deg i forkjøpet her

12 Likes

Er dette for mye å ofre?

2 Likes

Det der er jo enten kunnskapsløshet eller direkte jug. Eller muligens noe trumpist-konspitull. Lincoln Project ble startet av republikanske NeverTrumpers.

7 Likes

Dette er interessant. I tillegg bør vel en obduksjon enkelt kunne bevise hvor lenge de har vært døde.

Ellers også interessant å se hva RU sier på dagens pressekonferanse i NY:

Hvis man fjerner alle forutinntattheter er det vanskelig å konkludere for en utenforstående, men det at Ru tidl har løyet (f.eks. om at de ikke skulle invadere) gjør jo ikke at troverdigheten er på topp.

Håper FN får gjort en grundig undersøkelse av denne grusomheten, det er en institusjon som generelt har tillit også utenfor Vesten, noe som er viktig.