Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ukraina skal ha fått i hvert fall noen T-72M fra Tsjekkia. WSJ artikkelen er paywalled så jeg får ikke lest den.
Hvis disse ikke er oppgradert siden de er bygget så mangler de mye teknologi som gjør nyere tankser effektive i kamp, men de kan sikkert brukes til noe.

Disse tallene kan man ta med en ator klype salt. Det samme gjelder en god del annen statistikk basert på spørreundersøkelser. Hvordan jeg vet det? Jeg jobbet en stund med spørreundersøkelser og så hvordan tallene faktisk ble hentet inn.

"Som man roper i skogen, får man svar. "

1 Like

Her snakker man gutter med baller av stål.

Noen tonn explosiver som skal ryddes for å si det mildt.

6 Likes

Navalny om hva han ser på russisk tv:

7 Likes
7 Likes

Sitter han virkelig på twitter i fengselet?

Advokater…

1 Like

Han blir vel snart drept i en ulykke eller noe i den duren. Pakk. Forbanna pakk.

Overlevde de? Hvor mange tok han egentlig? At ikke USA eller Israel donerer droner fatter jeg ikke. Droner og anti luft.

2 Likes

Ikke hørt om Switchblade?

1 Like

Vet ikke, kanskje noen vakter tar seg betalt for å viderelevere en beskjed, kanskje noen andre skriver i hans navn.
Er det viktig?
Det han (eller gruppen hans) sier om russisk tv er i overensstemmelse med hva vi leser andre steder.

2 Likes

For guds skyld.

Dette er IKKE grunnlag for å forsøke å få folk fratatt arbeid. Skjerpings. Saklig svar fra skolen om ikke annet.

3 Likes

Jeg er uenig. Men greit skal la det ligge.

1 Like

Det er forstemmende å lese voksne mennesker ønske folk arbeidsledighet eller verre fordi de utrykker meninger man ikke liker eller tar mer eller mindre kvalifisert forbehold om hendelse XYZ.

5 Likes

Det her handler jo ikke om meninger og ytringsfrihet. Det er jo reinspikka nazi propaganda.

6 Likes

Kilden er oppgitt. Neste tweet presiserer at oppgitt kilde er propaganda. Dumt? Ja, det kan man godt mene. Bør tilsi oppsigelse? …

Jeg registrerer at det blir mer og mer utbredt å mene at rett respons anses å være sensur, tap av livsgrunnlag eller internering. Om ikke man ser hvor galt på vei den typen tilnærming er, så er det i orden. Det er bare ikke en god vei å gå nedover.

7 Likes


Ok…

3 Likes

Pedo-Leif skal ikke jobbe i barnehage og Nazi-Per skal ikke jobbe med undervisning.

Ikke veldig vanskelig det her

12 Likes