Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Skal enormt mye til for å miste jobben. Men en innsjerping samtale burde han få asap. Da er det bra at det er mange som har sagt ifra. En lærer i skolen bør ha ett viss grad av integritet. Men jeg ville la det ligge men du dro der videre.

2 Likes

Når har den fremste dama i rødt gått ganske hardt ut mot han offentlig.

Regner med hun ikke hadde gjort det om hun syntes det han drev med var ok.

6 Likes

Dere uttrykker et sentiment som er flat pedal mot helt grunnleggende verdier den/de dere hater så intenst ikke besitter. Her er det allergi mot så mye som et snev av å puste med maven.

4 Likes

Beklager at jeg ikke klarer å omfavne Nazisme og pedofili

4 Likes

Ytringsfriheten gjelder i høyeste grad.

Men den fritar deg ikke for konsekvens av ytringene dine.

10 Likes

Min mening er at vi bør kunne forvente at en lærer utviser såpass respekt for ofrene i denne massakren, og holder seg for god til å leke bezzerwisser om det som har skjedd å spre rundt seg med Putin-propaganda

6 Likes

ABSOLUTT! Det er ikke slik at det godter meg å tale for moderasjon på vegne av idioter og/eller usympatiske mennesker. Jeg bare synes lite om at det sendes eposter som til dels tar ting ut av kontekst til arbeidsgiver, med åpenbar intensjon om å få vedkommende oppsagt. Den lista bør ligge jævlig høyt. Å ikke ha grepet på en internasjonalt konflikt er ikke det samme som å faktisk voldta barn eller være nazist. Gud vet det er nok idioter rundt om kring som mener det ene mer forskrudde enn det andre.

4 Likes

Det koker over for meg når jeg leser den samme Kremlin argumentasjonen hos en norsk lærer.

Det burde ikke bare være en melding til arbeidsgiver men også en melding til PST mener jeg.

6 Likes

Nei, men jeg synes fint lite om lærere som driver å sprer russisk propaganda på nettet.

Å kalle det for «Nazi» var for å sette det på spissen, det skjønte du.

Mannen er medlem i Rødt, vi vet at mange medlemmer i Rødt har bindinger til Steigan.no, som igjen bidrar til å spre det russiske narrativet om at EU, Nato og Vesten er skyld i krigen, og ellers russiske løgner og krigspropaganda.

Derfor bør det væte helt legitimt å spørre seg om dette er mann som bør undervise våre barn. Jeg sier ikke at han skal sparkes, men det er helt innenfor at ledelsen tar en prat han

9 Likes

Ikke jeg heller. Men jeg føler meg ikke berettiget til å mene at han bør miste jobben, eller forsøke å medvirke til det, i all den tid denslags ikke formidles i undervisningen.

Du er den eneste som har snakket om at han skal få sparken. Du vet godt at i det offentlige sitter det langt inne. Alt det handlet om var at skolen bør være klar over hva han holder på med.

Handler vel om at man ønsker at arbeidsgiver eller relevant myndighet skal avgjøre hva som er riktig.
Om det er greit at en lærer har sånne holdninger.

Rødts mest kjente kvinnelige leder mente iallefall dette var en holdning hun ikke ønsker innad i partiet.

1 Like

Akkurat det vet vi jo ingenting om. Derfor greit at folk gir ledelsen på skolen en heads up om at en lærer ved skolen deres sprer russisk propaganda på nettet.

Så kan jo han sikkert svare greit for seg der

Alltid søtt når Rødt påberoper seg å mene noe som helst om holdninger til folkemord.

Du er klar over at han du sitter og forsvarer er en som sympatiserer med Assad og regimet i Iran også? - En skikkelig skrudd kar mao.

1 Like

LES da mann, jeg forsvarer IKKE idioten. Jeg forsøker å problematisere denne affektive tendensen til å skulle sensurere og det som verre (uendelig mange) idioter der ute som skriver ting vi synes er fullstendig nedsnødd.

Om det faktisk er slik at motivasjon bak henvendelsene til skolen ovenfor ikke var tap av livsgrunnlag, men en oppriktig “bekymringsmelding” så by all means. Go for it.

Føler meg som en idiot som banker hodet i trepanelen til jeg mister følelsen, fordi her skal ALT misforstås.

10 Likes

Ja, her skal absolutt alt misforstås. Må si mitt inntrykk er at det for alvor har oppstått en ukultur her på forumet.

Bare du nevner noe med NATO eller USA så kommer det: Du STØTTER PUTIN OG FOLKEMORD!!!

Satt litt på spissen, altså. Men det virker som folk er mer opptatt av å sette folk i bås, enn å faktisk diskutere sak. Noe som jeg syns er synd :slight_smile:

9 Likes

Det er fordi whataboutisme er en propagandastrategi det og, men det trenger du kanskje ingen til å lære deg?

Se hva som står:

3 Likes

Jeg tar poenget ditt. Derfor sa jeg. Jeg legger den død og sletta posten.

Alt jeg spurte om var om de var klar over hva slags holdninger karen sprer.

Da det var de.

Jeg foreslår at vi sletter postene. Beklager at jeg dro det opp. Ikke meningen å oppildne en kranglete tone.