Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Jada, men det er heller ikke alt som er whataboutism.

Prto=Pro Russian Trolling Organization

Greit, den var billig men også litt kreativ, gir deg en smiley!

3 Likes

Etter hvert som temperaturen har økt i debatten her, så har retningen blitt mer fordummende.

4 Likes

Litt som når man nevner NFZ, da skrikes det atomkrig og apokalypse fra høyre og venstre

1 Like

Ok, men det er jo faktisk et høyst reellt scenario.

2 Likes

Nei, det ikke reell fare for atomkrig hvis vi ber Russland dra seg til helvete ut fra Ukraina innen 72 timer, for etter det så skal «vi»(Nato, Vesten) bidra med luftstøtte for å forsvare Ukraina sin suverenitet.

Hva baserer du det på?

1 Like

Hvem er dette?

Hvem er du?

Av de som demonstrer mot de russiske danserne eller av de som applauderer dette initiativet?

(Vet ikke hvordan man lager avstemming så tenger ikke å svare :blush:)

1 Like

Du blir ganske så usaklig og kranglete her nå @Roc (edit: ref. “hvem er dette?” og “hvem er du?” som jeg har vanskelig for ikke å sette i sammenheng)

Svaret på det @Fartin lurte på er Sandra Andersen Eira. Altså en politiker på Sametinget, som tydeligvis er blitt en fremmedkriger (medic?) i Ukraina.

Tipper dette er førstesiden på tabloidene i morgen.

5 Likes

Jeg har ikke hatt mulighet å følge debatten her… Men vil bare si at jeg gav en liten støtte til Amnesty tidlig i krigen for deres dokumentasjons arbeid, og uten at jeg helt tenkte over hvor viktig det var den gang, så mener jeg nå det er ekstremt viktig at upolitiske aktører får bevist det vanvittige overgrepet som pågår… dette kan bare vi bare ikke la Russlands ledere slippe unna med, er lei av bare fordømming, sanksjoner og utvisning av diplomater… det gjør meg vondt å bare “se på” hva de går gjennom, mens vi lever nesten som normalt… det aller mest provoserende er at Putin kaller det forkjempelse av nazister, mens han selv driver en propaganda som minner om en hjernevasking a la nazismen… jeg hadde aldri i mine villeste fantasier trodd at dette var mulig å engang prøve få til i dagens opplyste samfunn…

24 Likes

Sinnsykt. For en legende.

Spørsmålstegnet var fordi jeg lurte på hvorfor du mente jeg ble usaklig og kranglete. Eller kanskje den setningen ikke var til meg?

Hvis det i tilfelle var den NRK linken som var usaklig så ønsket jeg bare å linke inn noe som viste hvor ulikt folk tolket en situasjon. Følte det var en god metafor på polariseringen i forumet her.

1 Like

Flere som tenker likt https://twitter.com/noclador/status/1511364682778611715?s=20&t=bYO8X6iQ7n4XbuhXUq4LhA

Se også Trent Telenkos forelesning om å ta ut lokomotiver med switchblade 600. Villt god ide.

2 Likes
6 Likes

Ingen aning. Tyckte bara klippet var imponerende bra

OK, skjønner nå hva du mente.

Mitt innlegg var fra min side helt uavhengig at Fartin sitt. Jeg var fascinert over hvor ulikt folk tolket danserne. Ærlig talt så skjønte jeg ikke innholdet i skjermdumpen som Fartin la ut, ble alt for kryptisk. Ikke før du la ut link på hva dette gjaldt tok jeg konteksten. At jeg ikke skjønte teksten og innholdet fra skjermdumpen sier nok kanskje noe om meg.

For å konkludere, min post var ikke ment som et var på Fartin sitt, “hvem er du” og “hvem er dette” var oppriktig helg tilfeldig, men ser nå hvordan du tolket det. Tro det eller ei er jeg ikke her for å provosere og agitere folk.

4 Likes

Jeg hører på NRK at India fordømmer Russland og bucha, er det noen kilder på dette? Jeg har bare sett at de fordømmer bucha og krever uavhengig granskning. Carl Bildt reagerer på at India IKKE bebreider Russland for bucha. At India fordømmer Russland ville være et gjennombrudd

Skal ha skjedd i møtet i sikkerhetsrådet i går.

1 Like