Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Nekter å tro at det ikke finnens ganske mange Russere som har hatt tilgang til internett i 20 år som synes at dette bare er tull fra ende til annen.

1 Like

De sivile kan helt legitimt velge å ikke forlate hjemmene sine.

Putin og Russland er krigsforbrytere på linje med Nazi-Tyskland og Adolf.

7 Likes

Forøvrig, så ryktes det at Moskva hadde to nukes ombord.

Og at et av skipene som kom til for å assistere også tok fyr og sank.

1 Like

Både Bazal og Vulkan rakettene som Moskva hadde kan bære nukes, så det er plausibelt.

2 Likes

Ja man kan trygt si at Putin ikke er til å stole på.

Absolutt, det samme kan man si til folk som bor i telt i nærheten av en rabiat bjørn, de har rett til å bli boende i teltene sine men risikerer å møte den rabiate bjørnen.

Ingen her som sier at sivile burde visst bedre og forlatt byene, men at de ved å bli i byene tok en kalkulert risiko for å forsvare sitt land.

1 Like

Altså, jeg tror den jevne oppfattelsen av pekefinger-emojien her er “nettopp, jeg er enig”…

10 Likes

Vi snakker bygder. og byer.
Overalt har Russland bedrevet overgrep.

Konsekvensene av at alle skulle forlate hjemmene sine ville vært veier fulle med biler, og kø i hundrevis av km.
Noe som også er er noe Russland ville ønsket, siden det ville hindret ukrainske styrker i å forflytte seg.

Russland er en skam for verden, og dette kommer til å ende i blod, flammer og tårer for de. Og ikke usannsynlig for en del av støttespillerene deres også.

8 Likes

Det var vel ikke bindene for NATO medlemmer å bli med i Libya? Halvparten av medlemmene ble hjemme mens land som Sverige, UAE, Qatar ble med. Beslutningen om NFZ kom også først fra den arabiske ligaen og FNs sikkerhetsråd, landende ble så med en etter en inntil NATO til slutt tok kommandoen.

Uavhengig av hva som skjedde i Libya og hva NATO kan brukes til, har dere som mener at Russland handler ut av sikkerhetsinteresser aldri kommet med overbevisende argumenter.
Ukrainas NATO søknad har ikke rørt seg på 14 år og kom aldri til å gjøre etter Russland startet territoriale konflikter der i 2014.
Dere har aldri heller klart å komme med troverdige militærtekniske grunner til hvorfor NATO medlemskap ville utgjort en uakseptabel trussel for Russland. Eller noe annet som forklarer hvorfor krigen med alle konsekvensene den medfører er en god ide realpolitisk.

Vent til du leser dette :confounded:

11 Likes

Da må jeg beklage det så mye, ikke i min kultur :scream:

3 Likes

Importforbudet burde få et hastevedtak i EU. Vente til 24 april for da passer det bedre ? Hvilken holdning er det.

Tenker vi får dele litt på den energien vi allerede har tilgjengelig så får vi kutte ut luksusforbruket en periode. Bilfrie lørdager / søndager, mindre reising osv. er en masse vi kan gjøre hvis viljen er der.

Nå går der mot sommer så vi trenger heller ikke så mye energi for og holde varmen.

Jeg blir rett og slett kvalm av den handlingslammelsen EU og resten av røkla, Norge ligger vel på en fin fin sisteplass ?

9 Likes

At de venter til etter 24/4 er vel for å få unnagjort valget i Frankrike først? Det er i tilfelle svært fornuftig. Dersom man hadde innført dette før valget, med den sannsynlige misnøye som følge blant folket, ville sjansen for en valgseier til LePen økt. Det ville i tilfelle vært det verste som kunne skje for folket i Ukraina også.

3 Likes

Ser på de siste målingene så ligger Macron kun 3% forran. Så ja, er nok best og vente.

2 Likes

Fortsetter Ukraina med å senke skip, så trenger jo snart ikke Russland marinebasen på Krim. Burde bli enklere forhandlinger da isåfall :stuck_out_tongue:

13 Likes

Basert på hvordan alle på russisk TV plutselig fikk PMS er jeg glad for at det var ukrainske Neptun missiler som senket skipet.

Edit: jeg tror litt av misnøyen ligger i at det var strategisk viktig og at det var flaggskipet, men kanskje like mye at det nok er endel gakk-gakker som kommer fra bymessige strøk ombord.

4 Likes

Hva betyr pekefinger emoji i din kultur?

1 Like

Ahaha

9 Likes

10:37 Gårdagens bombningar av Ukraina ska åtminstone delvis skett genom Kalibr-robotar avfyrade från Svarta Havsflottan (rysk propagandafilm), så visst verkar det som att Ryssland blev griniga pga att Moskva gick till botten. Filmen visar ju samtidigt att Ukraina har all rätt att köra sänka fartyg i Svarta Havet, om nu någon ville ifrågasätta det.

Kan like gjerne fyre av missilene før skipene blir senket inkludert missiler?

At Russland bruker militære midler på sivile mål mens de ikke klarer å gjøre noe på bakken viser hvor kjørt det er for dem.

8 Likes

Din holdning oppsummert i en meme😂

HAN ADAVRER JO OM KONSEKVENSEN!

17 Likes

https://twitter.com/tassagency_en/status/1514891889299935234?s=21&t=3ZgjPBwrSPtj_W1lFqP9Kw Russland har nå
Ødelagt flere panservogner enn ukraina hadde før krigen startet. Imponerende

3 Likes

Ja det er bare å stålsette seg.

1 Like