Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Det er i så fall betryggende.

Men jeg har erfaring fra intops i grønt (pre 9/11), og der ble norske soldater smurt så tynt utover, at man driver ren rovdrift på mannskapet, og det går bra med nød og neppe, men man mangler “robusthet” om ting skulle ta av.

Man har begrenset operativitet igjen etter 12-timer vakt, 3 timer søvn, 4 timer patrulje pluss debrief, 3t søvn igjen, og så ny runde, x7 (typisk en uke varighet), og så en ny uke med en annen vaktpost, eller patruljevirksomhet i kombinasjon med QRF. Transport, spising i messen o.l er ikke nødvendigvis inkludert i tjenestetidene bortsett fra ved leirvakt eller QRF, men kan evt tas fra sovetid…

Dag ut og dag inn i månedsvis. med kanskje en halvtime fritid om dagen, (som gjerne går innpå eller fra søvnkontoen)

Jeg husker at jeg sov nesten 24t i strekk på første leave. Jeg stod kun opp for å spise middag.

Det er mye som går, men man bør ha tilstrekkelig mannskap til å kunne utbedre om man merker at noe ikke går også.

4 Likes

Det jeg trodde du la i begrepet var det faktum at Nansen-klasse er veldig mye tynnere bemannet enn hva som er vanlig

F.eks kilde

Stilling ledig :
Kanonføde i Ukraina.

Mvh

Vladimir Putin
Psykopat og massemorder

8 Likes
2 Likes

USA og vesten står ved et veiskille skal de trosse truslene i fra putin og fortsette og gi Ukraina våpen ? Helt klart ,det er nå de må vise styrke og gi klar beskjed at angrep på vestlige styrker vil bli besvart øye for øye,tann for tann. Og bruker dere atomvåpen vil russland bli totalt utslettet.

6 Likes

Ja, hva var poenget med omtrent hver dag si noe sånt som dette
Hvis det ikke hadde blitt sagt, hva tenkte han skulle skje?

But we have also made it clear that we will not send in NATO troops on the ground, or NATO planes in the air. We do that because we have a responsibility to ensure that this conflict does not escalate beyond Ukraine . That will cause even more suffering, even more death, even more destruction.

1 Like

Hva kan en forvente av en mann med begrenset intellekt?

2 Likes

Hvis Stoltenberg bare hadde latt vær å si noe om dette. Latt det stå åpent heller.

7 Likes

Som å gi Putler blankofullmakt :confounded:

4 Likes

Det er en ganske klar parallell til når NATO lenge sa de ikke ville gå inn med bakkestyrker for å stoppe folkemord i Kosovo

https://www.washingtonpost.com/wp-srv/national/daily/sept99/airwar19.htm

2 Likes

Den pågående konflikt har litt andre dimensjoner over seg en konflikten på Balkan.
Samtidig kan den få helt andre konsekvenser for Europa og resten av verden, tenker da spesielt forholdet Kina og Europa.

2 Likes

Men det kan ta Russland flere uker å konsolidere styrkene som trengs for å sette inn støtet i Øst-Ukraina, skriver The New York Times

Nå må vesten gripe sjansen og gi de alt de trenger. Fyll opp med alt.

10 Likes

Ukrainske styrker hevder missilangrepet var mulig fordi de «distraherte» det russiske mannskapet om bord Moskva ved å sende overvåkingsdroner til en annen side av skipet i forkant, melder News Australia.

Radaren på krigsskipet skal ha et 180-graders synsfelt, og fulgte dronen da den beveget seg bort fra land, ifølge ukrainsk hold. Det ha gjort det mulig å angripe skipet, da missilene stort sett forble ubemerket på vei mot målet. :partying_face:

Så da er det bare å angripe alle russiske skip fra 2 kanter samtidig :relaxed:

9 Likes

Google maps har fjernet “sladden” fra russiske hemmelige/militære områder.

12 Likes

På tide å la Nazi-Putler svette litt. Kjør inn en hangarskip gruppe i Svartehavet.
Harry S. Truman befinner seg allerede i Egeerhavet.

5 Likes

Azov virker ekstremt godt trent. Russerne derimot virker veldig amatørmessige.

Utrolig at de fortsatt kan utføre slike angrep.

13 Likes

Azov kjemper for hjemlandet, friheten og livet. + at de kjenner byen og alle smug og tuneller.

russerene kjemper for å stjele en ipod eller en macbook, samt voldta noen barn og damer.

12 Likes

Mine tanker nærmer seg ideen om at foten bør settes ned cuban style :S hardt mot hardt. Verden er ikke tjent med at Russland er eneste som styrer krigens premisser.

6 Likes

Rubicon er krysset.

På tide å viske “russland” fra kartet

9 Likes

nei, det er tullete. russland er ikke på bordet som utvisket.