Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

mulig innsider fra Kremlin, spekuleres i at han er psykolog på huset elns. Han har i lengre tid postet anonyme videoer med spådommer om hva som skjer med Russland og Putin, og alt har blitt oppfylt, inkludert spådommen om invasjonen av Ukraina for 4 måneder siden.

De nyeste videoene hans inneholder basically at Putin & Co diskuterte bruk av atomvåpen i går, og alle i den innerste kretsen var enige. I tilleg ble det i dag tidlig diskutert å forby alle sosiale medier (Facebook, YouTube, osv.), samt iverksette mobilisering av verneplikt for opp i mot 500.000 Russere i løpet av de neste dagene.

Det nevnes også at Putin viser tegn til å være psykisk syk, og at det internt i Kremlin foregår arbeid for å få han fjernet fra makten.

2 Likes

1 Like

Noen ganger skulle jeg ønske de norske myndighetene gjorde det samme.

5 Likes

Psyops får å få blikket på noe annet

Kina kommer ikke til å invadere Taiwan, for det behøver de ikke. Deres økonomier er veldig intergrert, de snakker sammen på samme språk, har lignende økonomiske mål etc. Kina har ikke noe hastverk med å bli en nasjon, de ser langt fremover. Se bare på Hong Kong - det tok over 20 år før det kom til protester og opposisjon, men de fleste der aksepterer at de er under new management, business as usual. De får jobbe, skape og tjene penger i stabile forretningsmiljø.
Alt i motsetning til Russland, som ikke annet enn råvarer og korrupsjon å tilby, et regime ingen ønsker å bli dominert av.
Kineserene er nok både smartere og mer pragmatiske i sin tilnærming til utenrikspolitikk en russere noen gang vil bli. Brutal fremferd og et sykt atomvåpenarsenal er deres tilnærning til utenrikspolitikk.

4 Likes

Er vel egentlig ikke så rart Putin vil ha litt avstand til både egne folk og andre, tipper paranoiaen har begynt å sette inn. Selvsagt veldig synd, for det gjør nok ekte forståelse vanskelig!

Å skrike til hverandre pleier ikke å dempe stemningen!

2 Likes

En psykolog i Kreml som har tid til å lage Youtube-videoer i disse dager :thinking:
Sannsynlig, usannsynlig? Opp til hver enkelts kritiske sans å vurdere selv tenker jeg.

Var ikke få sånne når invasjonen begynte:

Ja kanskje spesielt nå som facebook og youtube er sperret? :grin: Ellers ikke egentlig noen grunn til at en psykolog i Kreml ikke har tid til å lage sånt tror jeg! Får håpe han har rett i at det diskuteres om psykisk sykdom, burde jo da være mulig å tvangsinnlegge… som vel ikke er helt på jordet.

Hva jeg ikke helt forstår er hvis Russland gikk i krig mot for å totalt knuse Ukraina og deretter annektere det for å gjenskape fordums storhet. Hvorfor gikk de ikke frem slik de gjorde i Aleppo og Grozny ved å først eie lufta, sikre flyplasser, gassinstallasjoner m.fl. og deretter bombe landet sønder og sammen. Det er dette også amerikanerne har gjort så å si i alle moderne kriger og også det amerikaneren forventet Russerne ville gjøre

After the opening salvos of the war on February 24, analysts expected the Russian military to try to immediately destroy Ukraine’s air force and air defences.

That would have been “the logical and widely anticipated next step, as seen in almost every military conflict since 1938,” wrote the Royal United Services Institute (RUSI) think-tank in London, in an article called The Mysterious Case of the Missing Russian Air Force.

Hvorfor bruker går de forholdsvis varsomt frem? Hvorfor brukes ikke mer sine avanserte Su-35 og andre, Mil Mi-28N, T-14, T-72 med TOS-1 og annet faenskap de har på lager?

Hvorfor har de tilsynelatende holdt igjen?

1 Like

How Russians Reacted When We Showed Them Pictures From Ukraine

5 Likes

Må huske på at xi har lovet og gjenforene Taiwan om så med makt. Men vi får håpe og be om at det skrinnlegges, når de ser de massive sanksjonene russland nå har fått. Så er vi nå så heldig at putin blir styrtet, og det blir frie valg, kan vi gå inn i en lang periode med fred i verden.

Flere av deres jagerfly er skutt ned bare i dag. Alt du nevner med unntak av t-14 er blitt brukt mot Ukraina.

2 Likes

Endret sitatet litt: hvorfor skulle de ønske å bombe landet sønder og sammen, når en av fem er russere…?

Russiske media annonserte i forkant at sivile burde ta seg ut av Kiev og andre byer, så hvem vet hva som kan skje (og allerede har skjedd). men å bombe sønder og sammen tviler jeg på noen i Russland ønsker!

Det stemmer ikke, ganske vanskelig å gjemme en invasjonstyrke, + at kina må over vannet.

Putins fasistiske hær fortsetter krigen mot sivilbefolkningen.

2 Likes

OK, jeg har ikke fått med meg at deg har vært skutt med så mange jagerfly i dag. Har du noen kilder?

Fra hva jeg har lest bombarderte russerne 1/5 av den ukrainske jagerfly flåten den første dagen. Deretter har deg vært magert med bruk av jagerfly.

Mulig, denne kom for 15 minutter siden.

Путин подписал закон об уголовном наказании за фейки о действиях Вооружённых сила РФ и призывы к антироссийским санкциям.

Translate:
Putin signed the law on criminal punishment for fakes about the actions of the Russian Armed Forces and calls for anti-Russian sanctions.

Og den begynner å komme nå ser jeg. (Samme kilde)

Lokkemat for å få NATO involvert. Når NATO er inne, økes retorikken om atomkrig x10 samtidig som en blitzkrieg iverksettes for å ta baltikum, Polen, Tsjekkia og eventuelt flere. Deretter stille vesten et ultimatum, som vil utfordre NATO artikkel 5. Ønsket utfall er at NATO oppløses, og at Russland kan herje videre uten intervasjon fra USA og de andre stormaktene i Europa.

Er vel noe slik den syke gjengen har sett for seg med en moderne variant av Bastion-forsvaret.

Ukrainas jagerfly er én ting, men bakkebasert luftforsvar er ikke så lett å ta ut siden det er spredt og gjemt. Leste tidligere at Ukraina unnlot å bruke radar rundt de systemene slik at de ikke ble oppdaget, for deretter å aktivere radaren en kort periode i det russiske fly kommer inn. Da er det ikke rart at de ikke kan fly fritt slik som de ønsker.

Russisk Q-Anon, måtte komme.