Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Jeg tror ikke Ukraina vil være fornøyd med en avtale der Russland får noen del av Ukraina.

Ikke en gang Krim.

2 Likes

RU får kanskje ikke en aksept, men de får kanskje en våpenhvile. Som kan dra ut i tid, og i praksis betyr at de har overtatt en del av UA.
Det er også en måte begge sider kan komme ut av det på uten å miste ansikt i den forstand at ingen innrømmer at de har tatt feil eller har tapt krigen.

5 Likes

Klart, hvis man tenker at flyforbudssone = ww3 så skjønner jeg jo standpunktet ditt.

Men jeg mener at om man er klokkeklar på at vi bare går inn med fly for å opprettholde em flyforbudssone, så kan det være laaaaangt derfra til atomvinter og ww3.

Og en flyforbudssone må selvsagt gjelde for begge stridene partner

5 Likes

Hva tror du skjer når Finnland og Sverige søker om Nato medlemskap ? Dette er bare starten,Nato kommer til og må ta et oppgjør før eller siden om ikke putin blir styrtet. Så det og bare se på at Ukraina blir totalt ødelagt av en gal leder, er for meg destruerende og deprimerende.

3 Likes

Det er selvfølgelig en tragedie. Og skylden ligger hos Russland.
Vi får håpe man får inn nok våpen til at Russland ser at de er tjent med å stoppe.

Regner med han ikke bor i Russland​:grimacing::wink:

Nei,da hadde nok ikke han levd lenge,han bor i California.

Et smart trekk hadde jo vært å innføre flyforbudssone over Ukraina når man fikk nyss i denne planen

2 Likes

Derfor er det lurt om Sverige og Finland melder seg inn ganske snart. Komme Russland i forkjøpet.

3 Likes

Eventuellt send tropper til baltikum, Romania og Polen FØR Russland invaderte siden biden var overbevist om at en invasjon kom til og skje.

Ser kina øker forsvarsbudsjettet med noen riksdaler

Årets forsvarsbudsjett er på 2050 milliarder kroner, en økning på 7,1 prosent fra i fjor.

I 2021 økte det kinesiske forsvarsbudsjettet med 6,8 prosent fra året før. Kina har verdens nest største forsvarsbudsjett, kun forbigått av USA

Er vel komfortable med og utfordre USA om ikke alt for mange år

4 Likes

Bare å søke opp Bidens pressekonferanser fra de siste ukene.

Sier han er overbevist og at Putin allerede har tatt valget

2 Likes

Jeg feiltolket hva Yggrasil skrev. Jeg trodde han var overbevist om invasjon mot andre land, dvs baltikum, romania og polen, og ikke at Biden var overbevist om invasjon om Ukraina. Det hadde jeg fått med meg. Så ignorer det.

2 Likes

Skremmende å se hvor mange på denne tråden som er villig til å risikere tredje verdenskrig med en potensiell total utslettelse av menneskeheten, ved å innføre flyforbudssone over Ukraina! Samtidig er de fleste av de som stemmer for en slik ekstrem risiko, også enige om at Putin er fullstendig uforutsigbar og farlig…
Tenker dere godt nok over hva dere skriver?

16 Likes

Skal innrømme at det er mer følelser enn logikk som skriver noen ganger.

Jeg er bare bitter over at vesten ikke gjorde mer for og avskrekke Russland før invasjonen

10 Likes

Jeg også.

Jeg er forsovet for en flyforbuds-sone, men jeg regner med att de i vesten som visste att krigen kom flere måner i forveien også vet bedre enn meg akkurat hvor langt en kan strekke strikken før Putler trykker på knappen.
Om de ikke vet dette med ganske stor sikkerhet, så er det vel kanskje best å la være uansett. :man_shrugging:

2 Likes
5 Likes

11:22Emma Fondenes Øvrebø

Ukraina hevder å ha drept 10.000 russiske soldater

10.000 russiske soldater har blitt drept hevder den ukrainske forsvarsledelsen, ifølge The Kyiv Independent. De skriver også at 39 fly og 40 helikoptre er skutt ned.

Ukraina hevder også at landets styrker har uskadeliggjort 269 russiske stridsvogner, 105 artillerikanoner og over 400 militære kjøretøy.

Tallene er ikke bekreftet av uavhengige kilder, ifølge Kreml har Russland mistet 498 soldater i Ukraina siden 24. februar.

7 Likes

11:03Emma Fondenes Øvrebø

Reuters: Erdogan skal snakke med Putin søndag

Talsmannen for den tyrkiske presidenten sier Erdogan skal snakke med Russlands president Vladimir Putin søndag, melder Reuters.