Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 3

Har du hørt historien om å skyte spurv med kanon?

1 Like

Jeg har sett en måke bli skutt med kanon, stakkaren var uheldig med valg av flyrute etter “ild kan åpnes” var gitt! :joy:

4 Likes

Fikk måke på wobbler en gang. Uvant å sveive noe ned fra himmelen og ikke opp fra vannet.

Vel, om NATO innfører flyforbud i Ukraina, hva kan Putins reaksjon bli?

Vil han automatisk trekke seg tilbake til Russland, og stanse krigføringen?

Hvorfor invitere Putin til å gjøre som han vil…

Poenget mitt er ikke at Putin kommer til å angripe Europa.

Poenget mitt er at han kan finne på det, og da er det greit å ha såpass beredskap at han tenker seg om to ganger…

1 Like

Russland kommer til å bruke lang tid å komme seg militært etter det her. Guidede missiler bruker alle avansert elektronikk og det krever import av mikroprosessorer som nå er en del av sanksjonene. Det er nok også grunnen til at Russland ikke bruker mer guidede våpen nå, de har nok ikke veldig mange på lager og hvis de bruker opp alt så aner de ikke hvor lang tid det tar å bygge opp et nytt lager.

3 Likes

Ja dette høres jo ikke ut som russisk propaganda da.
Dette ryktet har jo vært forsøkt startet hver eneste dag siden denne konflikten startet…

4 Likes

Du kan ikke skrive slikt uten opptil flere kildehenvisninger mann :sweat_smile:

2 Likes

Alt på twitter er svært usikkert, men det er også bra informasjon der.

1 Like

Ærlig talt, Kadyrov er jo bunnen av bunnslam av upålitelig.
Vet du noe som helst om hva som foregår under han i Tsjetsjenia eller?

1 Like

Lite å ingenting som har kommet derifra så langt som har vist til noe annet, noen dager etterpå.

1 Like

Om presidenten er tatt ut av landet og gjør «jobben» fra en trygg lokasjon utenfor Ukrainas grenser ville for øvrig ikke overrasket meg. Det kan fint ha blitt vurdert som hensiktsmessig. Krig for oss tilskuere er like deler teater og virkelighet. Men slike spekulasjoner er lite interessante.

2 Likes

Rystad mener gassen kan erstattes.

4 Likes

Han løy jo både om at de ikke hadde mistet noen soldater og at de behandler krigsfanger/sivile bra.
Hvordan de videoklippene der de liksom behandler krigsfanger/sivile bra ikke får alle varsellamper til å blinke sier jo alt, har aldri sett noe så påtatt før.

2 Likes

Brevet her var interessant og visstnok skrevet av noen i FSB:

2 Likes

Hvilken mann mine damer og herrer, hvilken MANN!!

2 Likes

De damene skulle vært her hos meg.

Air stewardesses ja, blir arbeidsledig de gitt.

1 Like

Bekreftet tap av to allerede 26 februar og den “beryktede” generalen som var påstått drept ble bekreftet i fin form å i live. Kommet mange bilder av han i etterkant så lite som ikke har stemt der., frem til nå.