Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

every single day I am here logging the data, and ever single day Russia has more than 50% of the logs

“then why does ukraine damage more vehicles on your list” because Russia attacks infantry? They destroy defensive positions. They destroy houses. They destroy basements. You know, the shit you do to capture ground.

Do you think people are going to repost “man, russia hit this bunker 55 times today” on twitter?

AndrewPerpetua kan virkelig få sagt det :smiley:

Ganske bra minidoku om dronekrigerene til Ukriana.

Noe sier meg at de kommer til å bli storeksportør av både operatører og droner etter krigen med russland er vunnet.

7 Likes

"Trump har tidligere uttalt at hans planer i Ukraina involverer å gi Russland Ukrainas østlige regioner, i tillegg til Krim-halvøya.

Uaktuelt, sier Zelenskyj.

– Ukrainere vil ikke godta det, sier presidenten.

Han er også tydelig på at Ukraina heller ikke ville akseptert et russisk ultimatum som presser Ukraina til å avslutte sine bånd til EU og et fremtidig Nato-medlemskap."

"Alvorlige konsekvenser for USA
Dersom Trump vinner presidentvalget, kan han sørge for et knusende tap for Ukraina om han vil, erkjenner den ukrainske presidenten.

Ved å kutte støtte, våpen og penger, vil Ukraina være sjanseløs.

– Et barhendt Ukraina, uten våpen, vil ikke kunne kjempe mot Russlands styrtrike hær, understreker Zelenskyj overfor The Guardian.

Ifølge Zelenskyj vil det få alvorlige konsekvenser både for USAs posisjon i verden og for Donald Trump personlig dersom Trump skulle bestemme seg for å kutte støtten til Ukraina.

– Forstår han hva som kan skje? Dette handler ikke om Trump. USA vil bli utrolig svake, og de vil ikke lenger være verdensledende. Ja, de vil være mektige, først og fremst økonomisk, men deres internasjonale innflytelse vil være lik null, sier Zelenskyj."

6 Likes
7 Likes

Skjønner ikke helt hvor de skal hente folkene og pengene fra. Halve arméen deres er jo død?

1 Like

Ryzzland menar du? De har i praktiken ubegrenset med folk. Ukraina går tom før folk langt før ryzzland.
Penger: Ryzzland har ikke noen problemer at holde krigen igång så lenge Kina støtter dem med oljekjøp. Opphører disse så blir det raskt problemer.
Ukraina har altid mer penger enn ryzzland så lange som vi i Vesten er villige å støtte. EUs totale ekonomi er enromt mye større enn ryzzlands og kommer altid at vare det.
Ryzzland er helt berende av Kina, mye mer en vi i Vesten.

5 Likes

Et år gammel artikkel, men den viser at det ikke går veldig bra med utviklingen i Russland. Sikkert enda dårligere på flere punkter nå.

Allerede nå er det stort underskudd på menn og sånn utviklingen er i landet ser det ikke ut til å bli noe snarlig bedring.

2 Likes

Mulig men jeg er ikke førnøyd. Problemen i ryzzland er langt fra den nivå der jeg vill ha dem.

3 Likes

Hehe, jeg er gammel nok til at jeg husker at Putin hadde fått cerebral parese (eller var det ME?) og kom til å stryke med «any day now». Noen måneder senere så hadde Putin Leukemi visstnok, og nå kom han definitivt til å stryke med innen svært kort tid.

Alle disse påstandene kom etter at invasjonen startet i 2022.

Poenget mitt er at vestlige medier serverer enorme mengder «hopium» til folket. Det gjelder ikke bare Russland/Ukraina, men også USA osv. I mellomtiden øker Putin våpenproduksjonen massivt, mens vestlige ledere har sittet på hendene i 2 år nå…

6 Likes

Trøst deg med at problemene er økende.

7 Likes

Bra! Man får vara glad før det lille.

6 Likes

Vores ven Denys

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

3 Likes

Det er helt utrolig at vesten ikke sikret mer luftvern slik at Ukraina kunne holde kraftverkene sine i gang.

Også utrolig at vesten har sagt at Ukraina må vinne kampen uten å angripe mål på russisk jord.

To år og fire måneder tok det før sistnevnte ble delvis opphevet.

Sverige ville ha gitt bort 16-24 Gripen til Ukraina nå, men det er såvidt jeg har forstått stoppet av USA. De har i hvert fall gitt bort radar flyene, så F-16 får bedre effekt når de kommer.

11 Likes

Jeg tror ikke situasjonen er så beksvart for Ukraina. De har forutsetninger for å holde ut lenger enn Russland med vestlig støtte.Jeg tror framtidas historikere vil si Russland tapte krigen når de ikke tok Kyiv i første spurt og gav vesten tid til å sende våpen.

Men når det er sagt så er jeg helt enig i at vestlig media serverer det som selger klikk og ikke nødvendigvis objektive fakta og skarpe analyser. De er villedende i begge retninger avhengig av hvem du leser.

6 Likes

Jeg må jo si jeg er nysgjerrig på hva som skjer når de går tom for panser og artillerigranater å refurbe. Det er jo tegn allerede nå, og har vært en stund med angrep i jeep og på motorsykkel. Tenker det sammenfaller med presidentvalget i USA.

Øyner et lite håp om at Trump, hvis han vinner og ikke sitter i fengsel bestemmer seg for å være sterk ved å sende nok våpen til Ukraina til at de vinner i stedet for å gi landet til Russland.

1 Like

Er ikke alt du skal tro på

Ikke at dette er helt nøyaktig heller da :sweat_smile:

8 Likes

Russland er lengre fremme enn du tror.

bilde

11 Likes

Helt nøyaktig:


4 Likes

Selv om det Ifølge internasjonal lov er aggressoren i en krig som plikter å betale krigsskadeerstatning (etter endt krig) så det er vel på tide å få «låst opp» de 300 milliarder dollars (ruski penger) som er fryst i vestlige banker slik at de kan bli brukt på innkjøp av nye våpen selv om krigen er i gang. Ukraina må jo vinne krigen før det blir aktuelt å bygge opp landet. Trump seier kan bety slutten på amerikansk støtte så en europeisk lovgivning for å få has på casha nå burde være på trappene. Vi vet at EU, USA og G7-landene jobber med forskjellige lovforslag som skal tillate at midlene skal overføres til Ukraina der krigen pågår, men enn så lenge ser det ut til at det bare er EU som åpner opp for at midlene skal kunne sendes til Ukraina. Samt avkastningene.

9 Likes