Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Russland lever på hva som ble bygget i sovjet.

Da var tanken MYE fly som tålte å stå ute.
Mer fly pr krone brukt.

Mens Nato gikk for Hardened bunkers til alle flyene.

2 Likes

Er bilden virklig ekte? Ser ut at vare et montage av 2 bilder.
OGså en del tekniske ting med bruk av skruer med philpshode, men jeg er ikke flymekaniker, så det kanskje er sånn det pleier å vare? Men sett fra en klassisk mekanikingenjørs øye ser det merklig ut.
Om ikke annet så er dette den billigaste løsningen, så sett fra det hållet så ser det vettig ut. Men på et fly vill man ha god repeterbarhet og lav vekt. Og da er niter bedre. Men ryzzen finner ofte sin egen vei.

Ja de er ekte, er hovedgrunnen til at veldig mange ikke helt tror på stealth egenskapene.

Mekanisk ingeniør her også. Om det ser merkelig ut, tenker jeg avhenger av hva man forsøker å oppnå.

Jeg er ikke helt overbevist om at målet er lite radartverrsnitt. Da hadde de i så fall laget luftinntakene slik at turbinbladene ikke er synlige forfra. (Man ser en skalk av dem.)

Misstenker at målet er å pynte på et SU35 med nye vinger og snute, slik at man kan øke prisen til et astronomisk nivå uten at kostnadene løper løpsk. I en slik setting virker designløsningene både logiske og rasjonelle.

3 Likes

Det kan være. Kan også være de hiver på noe coating utenpå dette for å gi flyet stealth-egenskaper

Kan virke som rapportene han får fra fronten skjønnmaler status bittelitt…


:exploding_head:

Like realistiske krav som Hamas sine krav :rofl: Skulle nesten tro de begge to var en del av ondskapens akse :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Putin warns West he’s being ‘pushed to point of no return’ over World War III

3 Likes
1 Like

Ser ut som DaviD fikk rett igjen.

image

Så da kan administrasjonen fortsette å gi veldig mye innenfor dagens rammer.

9 Likes

Enda en godnyhet.

Rheinmetall will start production of Lynx armored vehicle in Ukraine.

The first unit will be ready this year.

Lynx (Rheinmetall armoured fighting vehicle) - Wikipedia

Veldig spent på hvordan denne vil gjøre det i ukraina, spesielt under de ekstreme forholdene gjørmesesongen der er. Samtidig er dette en topp moderne vogn med 30 eller 35mm kanon, så den bør teoretisk spise det meste av russisk panser.

9 Likes

Jeg er mest spent på hvor mye strøm Ukraina vil ha til dette. Det er rimelig hard rasjonering der nå, med rullerende blackouts.

1 Like

Tipper våpenproduksjon prioriteres, uten at det vel er offentligjort hvor Rheinmetall sitt annlegg ligger så mistenker jeg det ligger nær grensen til type polen, slik at de kan få strøm den veien.

1 Like

Den er nok samme hva bedre enn det meste annet de bruker ved fronten i dag, med unntak av CV90 og Bradley.

Litt spent på hvordan de vil fungere vs Cv90 ogBradley.

sistnevnte har vist seg å være king kong. Cv90 har jeg hørt mye mindre om hvor bra det funker.

Ukraina fikk 300 Bradley? Mye færre CV90?

51 cv90 sier internett. så mange nok til at de har fått testte dem

Bradley ble levert med amerikansk reaktivt panser. Det har trolig mye av æren for det gode renommeet. Marder fra Tyskland er samme boksa, men med et annet tårn. Har ikke hørt like mye bra om den.

2 Likes

Ser det har kommet en ny Bradley versjon med aktiv beskyttelse. Det er noe slikt de trenger i Ukraina, spesielt hvis de skal lykkes et gjennombrudd. Jeg kan nesten ikke forstå noe annet enn at Ukraina nå vil prøve å sette sammen en kombinasjon av våpen som gjør at de for et kortere tidsrom (timer?) kan nøytralisere russiske droner, helikoptere og fly.

1 Like

Problemet er mengden miner russland har.

De kjører trippelstacking dvs 3stk oppå hverandre. Da stopper selv en bradley med all beskyttelsen den har.

1 Like