Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Kan det være dette?

Russian space communications center in Crimea after meeting with ATACMS in the village of Vitino. The main task is satellite control, including maintaining the operation of GLONASS and military satellites.

3 Likes

Klasse denne av Tucker etter ca 1 min. Viktig å vite når man skal bruke hånlatter.

I made it to the front row of Tucker Carlson’s Brisbane show with my Ukraine flag and told him to stop licking Putin’s arse. Tucker responded by laughing about the number of Ukrainians killed.

Leste en plass at russerne er særlig redde for dronene, har sett en del av de klippene og de frykte de med rette.
De blir hvis fortalt at dronene ikke angriper en og en, men kun grupper med soldater, ren løgn altså.

2 Likes

Denne videoen skal være fra et russisk perspektiv, sett igjennom en nattkikkert. Den viser et skudd med 155mm cluster ammo som blir levert av Ukrainsk artilleri. Kanskje litt mer for nerder som meg, men det er sikkert noen likesinnede her :nerd_face: :sweat_smile: Anbefaler headset :headphones:

Sykeste videoen jeg har sett av artilleri.

5 Likes

Feil link?

Prøv å refreshe? Det er ingen link, jeg har lastet opp en videosnutt. Den spiller av fint fra min side, bruker Chrome.

1 Like

Så ikke ut som artilleri slik jeg ville sett det for meg, men takker for video :slight_smile:

Er antagelig base bleed M864. Det overrasket meg hvor lenge artillerigranaten hang i luften, i mitt hode har de gått mye raskere :laughing:

3 Likes

Det var det, pluss oppfattet retningsendring jeg stusset over. Skal sies at artillerigranater og deres styringssystemer ikke er noe jeg har veldig mye kunnskap om.

Ellers litt smådrops.

The Ukrainian border troops receive 41 vehicles from Germany. Among them are 15 brand new Mercedes-Benz Arocs trucks.

The German Ambassador to Ukraine, Martin Jäger, was personally present at the handover near the Mother Ukraine Statue.

3 Likes

Hva får deg til å mene at noen tror på dette postulatet du fremsetter her? Har noen sagt noe om at våpenhandel i denne klassen er et par setninger på en enkel side?

Det som er lettere absurd er at du sidestiller kommersielle avtaler du har gjort i ditt liv mellom private avtalepartnere, og avtalevilkår der, med unilaterale avtaler mellom stater, og fremstiller det som at disse skal være underlagt samme vilkår.

Du må gjerne redegjøre for vilkårene for disse unilaterale avtalene når vi først er i gang, for jeg er mer enn villig til å lære.

Hvorfor ønsker de ikke dette?

Det synes jeg også er vanskelig å forklare. Hvorfor er ikke USA en mer aktiv partner når det gjelder å hjelpe Ukraina å vinne krigen?

Fra tidlig i krigen:

Biden thought the secretaries had gone too far, according to multiple administration officials familiar with the call. On the previously unreported conference call, as Austin flew to Germany and Blinken to Washington, the president expressed concern that the comments could set unrealistic expectations and increase the risk of the U.S. getting into a direct conflict with Russia. He told them to tone it down, said the officials.

Jeg vet ikke om dette er sant eller ikke, når de bruker anonyme kilder som dette, så vet man aldri hva som ligger bak. Samtidig, måten USA har støttet Ukraina på får dette til å høres sannsynlig ut.

Såvidt jeg vet, så har Biden aldri sagt de ønsker at Ukraina skal vinne. Bare at de skal støtte Ukraina så lenge de trenger det eller noe i den retning. (Jeg kan ta feil, jeg følger ikke Biden så godt).

6 Likes

Burde vel kanskje vært postet på “Presidentvalg 2024” tråden, men alternativet til Biden er nok ikke så bra:
image
https://x.com/NOELreports/status/1805501894007103608

Så litt hyggeligere lesning:
image
https://x.com/NOELreports/status/1805502877340733757
:boom: :fire: :boom:

9 Likes

Sjefsorkene rundt Putin blir også ettersøkt…

10 Likes

Web side for finsikte værforholdene på fronten Ukraina og ellers…
Windy: Wind map & weather forecast

De er vel redde for at hvis de gir tilstrekkelig støtte så vil Russland tape krigen, og landet kan risikere å bli brutt ned til flere mindre/ustabile stater som da vil være i besittelse av atomvåpen? Så da velger man heller status quo?
Hvis dette er begrunnelsen så er det ekstremt kortsiktig tenkt imo.

6 Likes

Denne kronikkenforfatteren har en god teori.

In October 2022, after Ukraine had launched its successful Kharkiv counteroffensive that reclaimed 12,000 square kilometers of territory, President Biden didn’t tout this success; instead, he warned Americans of a potential “nuclear Armageddon” after Putin insinuated that his lost territory could lead to grave consequences for Ukraine and the West.

We believe that the survival of Ukraine is key to the stability of Europe. But we also recognize that if Putin believes he is going to lose, he’ll become volatile. We fear what this means for the stability of Europe and even the world. When it comes to U.S. national interests, having either side win the war outright is too dangerous. So instead, we’ve crafted a policy that seems to allow neither side to lose. Our slow yes is bleeding Ukraine and Russia dry.

8 Likes

Sitter ikke Sergej Sjojgu allerede i fengsel i mozkva? Og Gerasimov? Hvor er han?

Hvilken?

1 Like