Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Det setter jeg stor pris på! Stiller meg fortsatt undrende til at russerne ville bruke sine hypersoniske raketter for å ta ut antiluftskyts, for så å bruke billigere raketter og droner til å ta ut andre mål. Det bekrefter min forståelse av at du ikke forstår praktisk og reell krigføring slik jeg oppfatter den.

Og en slik uttalelse bekrefter bare min opprinnelige oppfatning om at du har seilt med “lignende” flagg under andre nick her på forumet tidligere. Tar jeg feil så beklager jeg.

2 Likes

Wow, wow! Go macron!

image

17 Likes

Du har ikke noe motargument. Først trodde du ikke Russland hadde hypersoniske raketter. Når du skjønte de hadde det ville du diskutere noe annet istedet.

Jeg er helt ny her på forumet. Første gang jeg skriver i dag. Da er jeg ferdig med å diskutere med deg.

[#Czechia] President Petr Pavel has said that all the funds needed to purchase 800,000 artillery ammunition for the Ukrainian Armed Forces have already been raised. The first shipments are expected to arrive in within a few weeks

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Kommer under kategorien “Vi liker det vi ser”

image

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

The Kremlin said Wednesday that three scientists face “very serious accusations” after a rare public outcry that comes as Ukraine claimed it had shot many of the missiles down.

Noe særlig klarere bevis på at de missilene ikke holder det de lover skal man lete lenge etter.

Hadde S-400 vært så bra som Russland sier, så kunne ikke Ukraina herjet som de gjør med Harm og storm Shadow.

Greia er jo at krigen igjen og igjen har vist at russiske våpen er dårligere enn antatt og vestlige våpen bedre.Hadde det ikke vært sånn, så kunne ikke feks himars ha tatt ut alt av russiske ammo depoter innen 90 km av fronten, eller ATACMS tatt ut omtrent en hel flyplass med helikoptere.

Det Russland har er mengder av utstyr. Selv om depotene også har en klar retning mot null. Det tar dog tid.

25 Likes

Problem med gjennomkorrupt samfunn. Alle stjeler litt på veien og lyver om resultatet.

9 Likes

Nei, du tar helt feil! Jeg tror fortsatt ikke at Russland har de hypersoniske rakettene du prater om. Jeg har argumentert hvorfor, men “kvalitetssvaret” ditt, som man dessverre ofte får slengt i fjeset er at man trenger skolering; en skolering som du på din høye trehest ikke er villig til å gi, og at man selv kan finne svarene på Google.

12 Likes

Meget sannsynlig . Boligblokk er et klassikt ruzziskt mål. De liker å skyte på bolikgblokk. Dessuten er de store, så det er (relativt) enkelt å treffe.

9 Likes

Denne artikkelen tar det for deg på en fin måte. Som den nevner Tyskland hadde hypersoniske missiler i 1945. Betyr det noe særlig? :crazy_face:

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Så dette er litt skummelt, er dette FSB OP for å sammle støtte til noe større og mer massivt. Eller er det noen som er virkelig missfornøyde med sittende regime.

Jøss, her ble det plutselig slettet over en lav sko. Greit nok!

1 Like

Det er en del kommentarer som drar paralleller til bombeangrepene mot boligblokker i Russland før Chechenia før krigen der. Spekulasjonen nå er at Russiske myndigheter vil bruke et falsk flagg angrep som begrunnelse for en stor mobilisering.

5 Likes

Er jo også snart valg. Skummel utvikling.

Skummel for Putin i alle fall. Et falsk flagg terrorangrep vil i så fall vise at han har problemer med å få med seg mesteparten av befolkningen i krigen mot Ukraina.

2 Likes

Det beste som kan skje nå er faktisk en borgerkrig i russland der putin og co blir styrtet. Så om det er en skummel utvikling må dette skje for at det skal bli fred. Om ikke ,er det er det stor mulighet for den tredje verdenskrig.

Nye sanksjoner i fra EU.

6 Likes

Dette er de samme tallene, men en litt annen fremstilling som jeg synes gir litt mer info:
image
https://x.com/EuromaidanPress/status/1765996103718043905?s=20
:ukraine:

9 Likes