Sist uke lanserte han selvkjørende biler og trucks og vår tids R2D2. Neste dag landet han verdens største rakettmotor på første forsøk. Dere lar politikken styre vurderingsevnen.
Tesla overinnfrir
Sist uke lanserte han selvkjørende biler og trucks og vår tids R2D2. Neste dag landet han verdens største rakettmotor på første forsøk. Dere lar politikken styre vurderingsevnen.
Tesla overinnfrir
Ledere av selskaper som produserer biler er såklart særlig kvalifisert til å skape fred og forsoning mellom stater og folkeslag. Henry Ford, datidens Musk, er et godt eksempel på det.
Musk er den eneste som har klart å erstatte RD-180.
Sånn a propos hva da? Morti greier nærmest egenhendig å ødelegge halve dette forumet. Synd, for det har veldig fine tekniske løsninger.
I et intervju med en russisk TV-journalist understreker Putin at det er Russlands rett, som et selvstendig land, å bestemme om de vil ta imot militær hjelp fra Nord-Korea. Inkludert soldater.
– Dette er vår business, sa Putin.
Om jeg henger med i logikken til Putin skulle da alle selvstendige land ha rett til å bestemme om de vil ta imot hjelp fra andre land inkludert soldater.
Spørsmålet vestlige ledere da snarest kanskje bør finne ut av er om de tror Ukraina er å anse som et selvstendig land iht Putins logikk og handle deretter…(ironi intended…)
Mener du at det at Musk er en suksessfyllt businessmann innebærer at han ikke henger for mye på visse deler av nettet? Jeg forstår ikke logikken. Skal det ene liksom eliminere det andre? Kan ikke de to tingene sameksistere?
Nå skreiv @Ravioli om Henry Ford, så jeg får hoste opp et annet eksempel:
Douglas MacArthur.
Som jo var en selvopptatt narsissist og primadonna omgitt av et lett sykofantisk hoff de siste årene, hvor han nærmest var en slags militær solkonge, i soloppgangens land.
Men DET betyr ikke at han var en dårlig general: Den amfibiske landingene i Incheon (utenfor Seoul) i 1951 er udiskutabelt legendariske. Og landet Sør-Korea – slik vi kjenner det i dag – hadde trolig ikke eksistert uten den relativt dumdristige manøvren der.
Totalt usympatisk gjennompriviligert selvforherligende menneske.
Glimrende general.
På en og samme tid.
MacArthur ville imidlertid mer (les: ta hele Nord-Korea). Og trodde han kunne skalte og valte som han ville, faktisk gå på tvers av det hans overordnede, den amerikanske presidenten ba han om. Han blanda seg med andre ord inn i politiske avgjørelser. Så Truman fjerna ham.
For han hadde ikke noe i politikken å gjøre.
Truman var sjefen.
Jeg er mindre sikker på om Trump er det.
Er ikke mye “The buck stops here” med Trump.
Panser/artilleri 32 Russland, 9 Ukraina. Nesten 4:1.
Lastebil/van/atv: 46:15., så 3:1.
Jeg tenker at når sovjet lagrene er tomme, så har du vesten vs Russland i produksjon, så vil Ukraina få et materielt overtak.
Det eneste punktet hvor Russland har overtaket er på antall fly og missiler.
Man kan altså ikke gi seg i en kamp mot denne gjengen:
Og husk at på TV der borte så er det godkjent propaganda som serveres, alt dette er mer eller mindre forhåndsgodkjent. Følg gjerne denne YouTube kanalen, er rene oversettelser og observasjoner av det som skjer i vårt naboland
Hvis noen skulle være i tvil om hvor Vence står i forhold til å støtte Ukraina, hør denne videosnutten!
https://x.com/rpsagainsttrump/status/1849635335031898390?s=61&t=CvDIcEhD6ai85VqTcVzWgQ
Jeg mener «good guys vs bad guys» er jo ikke så lett å skille….
Helt utrolig. En mer tydelig konflikt med tanke på hva som er rett eller galt har vel ikke eksistert i vår levetid… Men klart, hvis man sliter med å skille mellom fakta og fiksjon, og “sannheten” bare tilhører den som klarer å dominere narrativet, så gjelder vel fort det samme for “rett og galt”.
«Both of these parties want this war to end» Tror han på det selv?
Hvis det hadde vært sant hadde det bare vært for Putin å trekke seg ut av de okkuperte områdene, og denne krigen ville vært over.
Ser ut til at russland også går over til og støtte terror .
Når det er snakk om musk og samtaler med Putin og så ser tilbake på fredsforslaget til musk, så skjønner man at det kommer fra putin.
Følger ikke Musk, men å kalle det “Khrutsjovs tabbe” [overføringen til av Krimhalvøya fra den russiske til den ukrainske sovjetrepublikken i 1954] er jo like giveaway som om en nordmann skulle sprunget rundt og snakket om “Lebensraum” i 1942. Trenger ikke lure på hvor det kommer fra.
Edit: Nå blir vel helgas prosjekt å finne ut hvorfor Khrutsjov valgte å gjøre det grepet
Javel… skal dette være et diskusjonsforum eller en meninghetsforening? Jeg synes at morti legger frem en nyanse som aldri har vært tilstede på dette temaet, såvidt jeg er klar over.
Tenkte bare å skrive en liten kommentar ettersom denne tråden tydeligvis dukker konstant opp på skjermen min. Som om noen har betalt for å plage meg…
Men jeg skal ikke forstyrre idyllen her mer… fortsatt god tur i ekkokammeret.
Ja, er det ikke skrekkelig…! Her støtter jo nesten alle Ukrainas rett til eget land…
Nyanser mottas med takk. Mange var ikke enige i hans meninger, og det er helt ligitimt på denne tråden.
Det som fikk folk til å riste på hodet, var påstandene om at Russland har store militære ressurser som de ikke har satt inn, og at Russland kontrollerer intensiteten og kan vinne krigen når de måtte ønske det. Det er ikke en analyse basert på tilgjengelige fakta. Det er en fantasi, som fikk meg til å slutte å ta diskusjonen seriøst. Skal vi ha en meningsfylt diskusjon, må den bygge på observerbare fakta.
… om rakettmotorer.
Du vet at du bare kan overse (og sikkert også mute) tråder du ikke liker?
For Sovjetunionen hadde den mest en symbolsk verdi, men for khrutsjov ga overføringen ham en støtte fra lederen av den ukrainske sovjetrepublikken, og det trengte han. Den offisielle begrunnelsen var geografisk, økonomisk og kulturell tilhørighet til ukraina, men den reelle var trolig en forsikring om lojalitet. Khrustsjovs “mistake” får det til å høres ut som noe han gjorde i fylla, men dette ble stemt over og vedtatt på høyeste hold i sovjet, både i den russiske og den ukrainske republikken. Ved sovjets oppløsning stemte 54 % for den ukrainske uavhengighetserklæringen på krym, mot 92 % i ukraina totalt sett. Mye av grunnen er at mange russere har bosatt seg der gjennom årenes løp, bl a i tilknytning til militærbaser.