Har ingenting med argumentene å gjøre, men med usaklige og primitive merkelapper man klistrer på meningsmotstandere (dvs. alle som ikke er enige med flertallet. Blir som når man anklager Trump for å være den nye Hitler fordi han er oppegående nok til å skjønne at det også fantes gode sider ved Hitlers politikk. Ikke at jeg kan komme på noen siden jeg ikke er historiker, men Hitler måtte vært et geni utenom det vanlige om han skulle lykkes i å kunne unngå alt som var positivt.
Holberg skrev jo noe om at mor Nille og en stein, som endte opp med at mor Nille var en stein. Det er jo en lignende logikk du benytter deg av. I USA fikk man til slutt nok av denne logikken.
Voksenopplæring ble nevnt av en annen her, og det blir aldri nok voksenopplæring. Og jeg er helt for voksenoppløring enten jeg er mottager eller den som står for voksenopplæringen. Ingen vil noensinne være utlært.
Demokratene i USA kunne f.eks. trengt litt voksenopplæring. De trodde de kunne vinne valget bl.a. på den innbilte “russiske trusselen”. Sannheten er at amerikanerne føler seg ikke truet av Russland, og selv om de er tilhengere av militærhjelp til Ukraina så kommer denne svært langt ned på listen over prioriterte saker. Republikanerne fremholdt istedet den virkelige invasjonen, som kommer fra sør, og det var noe som fenget velgerne. Også i Europa stikker politikerne hodet i sanden i forhold til den pågående invasjonen fra sør og satser i stedet alt på et NATO-medlemskap for Ukraina som det aldri kan bli noe av.