Det fins kun en mulig forklaring på det sitatet, og det er at han har en svært selektiv oppfatning og lukker øynene for langt verre ting. For eksempel Bucha, kidnapping av ukrainske barn og generell grusom fremferd i alle mulige tragiske konflikter verden over fra ulike parter. Hvis han får øye på noe som ikke passer narrativet så kniper han hardt igjen
Jeg tenker nå det er mer enn en mulig forklaring.
Jeg tenker at dette er mennesker under MAGA-vimpelen som i svært liten grad forholder seg til fakta - de forholder seg kun til en konstruert virkelighet som ikke går på akkord med narrativene de ønsker å formidle.
Ja, det spørs hvordan man ser det. Det er sikkert mange som innerst inne tror at Russland har sitt på det rene, og at det beste for verden er å la Russland gjøre som de vil. Eller at man lyger. At man selvfølgelig vet at det fins mer ondskapsfulle ting enn dette, men bruker språket som et verktøy. Men for min del koker det likevel ned til at «dette vil jeg ikke se, ta innover meg eller erkjenne». Men at min kommentar var tabloid, det erkjenner jeg. Så atter en gang, enig med Floppen☺️
For en absurd påstand. At beslutningen om å tillate Ukraina å bruke ATACMS missiler til å forsvare seg mot Russlands invasjon er den ondeste tingen han har sett i hele sitt liv!! Helt sykt!
Tucker er nok betalt av russerene, Skjønner ikke at folk gidder bruke tid på han.
Trump har også godkjent det som skjer med langdistanse og når Trump kommer inn gjør han århundrets deal.
Russiske penger skal brukes til å bygge våpen, disse våpnene skal så selges til Ukraina på lend Lease.
Han får betalt 2 ganger ( tror folk) og det skaper amerikanske arbeidsplasser.
Ev. så vet han f.eks ikke om folkemordet i Kambodsja mot slutten av 1970-årene f.eks. Der ble folk med briller drept fordi de var “intellektuelle”. Gikk med et par mill folk der.
Føler det er litt mer evil enn å la Ukraina skyte noen raketter inn i et land som har invadert dem.
Kan komme på ganske mange eksempler.
Men det kanke Tucker.
Ikke akkurat Putti Plutti Pott Pol Pot den gjengen der nei.
Tingen er vel att sjansen for att det kommer ett stort smell øker over tid, om Ukraina hadde fått det utstyret de ba om når de ba om det så kunne de kastet ut ruzzerne før de hadde fått summet seg. Verden hadde gått videre uten a reflektere så mye på denne lille lokale “konflikten”, og kanskje enkelte hadde tenkt att dette demokrati-greiene muligens har noe for seg.
Sånn som det ser ut nå, så kommer dette til å vare en stund til, og sjansen for store smell øker hver dag.
Tenker ofte på dette sitatet jeg ikke aner hvor kommer fra, tv eller en bok tipper jeg:
The trouble with wars is that they never stay where you put them.
Ikke uenig, men er selv litt mer her,
“The real trouble with war is that it gives no one a chance to kill the right people.” — Ezra Pound
Den store smellen er kommet. Russland her henrettet titals tusen sivile.
Jeg er litt fasinert av godeste Tucker. Skjønner ikke at det går ant selge sjela si på den måten, for det er eneste grunnen jeg kommer på at det er mulig fremstå så komplett idiot. Nekter å tro Tucker egentlig er så dum som han utgir seg for å være. Men noen gjør vel hva som helst for en neve dollar og litt publisitet.
Bare tidsspørsmål før det her utarter folkens. Heldigvis er Putin kalkulerende.
Utartes, hvordan ?
Ja, p00tins kalkylerande dom seinaste åren har jo i verldensklasse. Att spola europa som handelspartner og bli en vassal till Kina, samtidlig som man kjører det egne landet rett i dass. Verklig tur p00tin er så kalkylrende!
Leste et eller annet sted at Putin kanskje ønsker å flytte frontlinjen til Østersjøen. Tipper det skjer mere i sjøen ganske snart samt ulike sabotasje aksjoner kanskje i Norden.
Mon det var i Russia news.?
Uden tvivl vil Putin gerne genere vesten så meget, at de i angst for ham dropper al støtte til Ukraine, således at han i ro og fred kan fjerne dette land fra overfladen.
Og måske siden bruge den ukrainske befolkning som en del af det nye menneskekød, når han atter ønsker at udvide sit ikke alt for store areal mæssige land, ved at udvide det med Georgien, Moldova og herefter starte mod de baltiske lande, inden turen kommer til eksempelvis Norge m.fl. der grænser op til Rusland.
Men jævnføre mere realistiske kilder, som jeg har læst et eller andet sted, så er vesten fuld klar over, at dette er et stort ønske fra russisk og Putins side - og derfor vil de IKKE bare i ro og mag sidde stille og se på at Putin begynder med “ulike sabotasje aksjoner” hverken i Norden endsige i resten af Vest Europa.
Du burde overveje at læse andre steder - også.
Jeg tror det beste er om man tar skipet med mannskap I arrest og bruker årevis på etterforskningen.