Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

“Art of the Deal” :cold_face: ,
image
Og som en service for de som vil ha sine nyheter fra Twitter:
image

17 Likes

Da er jo 1000-kroners spørsmålet. Hvorfor sitter USA og forhandler??

De er jo ikke en faktor i sluttproduktet i det hele tatt.

De kunne i prinsippet trukket seg tilbake og bare sagt at dette må Europa og Ukraina fikse selv med Russland. Hadde vært en bedre løsning an hva USA prøver å trumfe frem her.

7 Likes

Nei det var mulig. Hvorfor tror du Russerne lot 200 000 soldater stå i ro på grensa i 2 måneder før de gikk inn?

Det var for å se om det gikk an å forhandle. Men Biden kom med et hånlig svar som fikk svar på tiltale.

Så de kan si at de har prøvd?

Unnskyld, jeg mener “prøvd”.

1 Like

Hva du tror og ikke tror er meg revnende likegyldig. Jeg har sett på CNN hver dag i over 30 år.

Jeg tror du har en litt selektiv hukommelse.

Russland krevde kapitulasjon fra Ukraina, og at alle østeuropeiske NATO-land skulle kastes ut av alliansen. Dette var ikke noe reelt forsøk på forhandlinger fra Russlands side.

14 Likes

Du får sjansen til å se et intervju med Trump og Elon Musk der nå snart. Men hvis du heller vil lese Blueskys tolkning av intervjuet i stedet for å se det selv så vær så god.

All min info om hva som skjedde 6. Januar kommer fra CNNs egne bilder f.eks. som jeg så live i de 5-6 timene sendingen varte.

Selv om jeg vet at nesten alt som kommer fra CNN selv er fake. Så kan de ikke redigere TV bildene live. Så noe informasjon kan du få uhildet selv derfra. At enkelte ikke kan innrømme det samme om Fox er bare bittelitt avslørende kanskje?

2 Likes

Er ikke det Trump driver med nå i praksis å frikjenne en krigsforbryter?

Så lenge Ukraina er villige til å krige er det minste vi kan gjøre å stille opp med midler. Putin er en krigsforbryter som må fengsles på livstid eller avlives.

13 Likes

Bare se til Israel, det er ikke første gang…

7 Likes

Hva tenker TI om Tormod Heier?
Russisk asset, fornuftige tanker eller midt i mellom?

To ting kan være sant samtidig.

• Når Vesten er bekymret er det på grunn av en feilslått politikk i 30 år. Det går rett og slett på at europeerne ikke har prioritert penger på forsvar, sier professoren.

Selv om dette stemmer, så er vi virkelig ille ute hvis forsvaret legger til grunn at dette er den virkelige grunnen til at Trump gjør som han gjør.

4 Likes

Forhandle om hva da? Hvorfor skal de ringe Biden for å forhandle om et annet land? Og hvorfor unngår du alle de andre spørsmålene mine?

5 Likes

Hva mener herr professorn at msn skall forhandle med ryzzkand om?
Mye snakk om “forhandlinger” men aldri om hva disse skall handle om eller ha før mål.

1 Like

Donald Trump utropar sig till USA:s diktator – upphäver lagen, diktatorns ord ska gälla – Cornucopia?

Kilden er her, pkt 7: Ensuring Accountability for All Agencies – The White House

1 Like

Ikke noe galt med Heier imho. Eller Palle. Ev. andre norske yrkesmilitære. De treffer litt. De bommer litt.

Det jeg primært biter meg merke i hos dem – som hos mange andre som også er ute og uttaler seg – er at de har en besynderlig evne til å mene at forklaringen ligger på egen hjemmebane: Vi sitter ikke ved bordet fordi vi ikke har bygget opp militæret vårt – “feilslått politikk de siste 30 år”.

Så det han egentlig sier er jo at vi skulle begynt å tenke på dette i midten av 1990-årene. For da kunne vi sittet ved forhandlingsbordet nå. De av oss som opplevde disse årene kan vel skrive under på at militær oppbygning var et godt stykke unna det forestillingslandskapet vi levde i da. Altså, vi trodde jo at vi levde i The End of History. At demokratiet var alle nasjoners naturlige endepunkt. Og hvorfor skulle vi ikke det, der og da? Der og da var det sånn. På samme måte som hvis man hadde intervjuet en glassmanét for 500 millioner år siden, så ville den sagt at den var evolusjonens naturlige sluttpunkt. For den var jo det. Der og da (ikke noe flisespikkeri om trilobitter nå, jeg orker ikke sjekke eksakt).

Spør du meg – som selvfølgelig også mener at løsningen ligger på hjemmebane – så er generaltabben at Europa

a) lar kleptoprosessen i Russland begynne

b) enabler den ved la oligarkene plassere pengene sine i europeiske banker

c) ikke jobber på som faen for å få installert ordentlige demokratiske verdier i et land som aldri har vært i nærheten av å være demokratisk

d) ikke setter tydelige grenser mye mye tidligere, f.eks 1. Tsjetsjenia-krig.

e) ev. faktor jeg ikke klarer å tenke på i forbifarten

Poenget er at dette aldri hadde måtte kommet til dette om grep hadde vært gjort lenge lenge før. Mye billigere grep enn å bruke haugevis med penger på militær oppbygning. Og alle hadde hatt det bedre. Ukrainere, russere, europeere osv…

27 Likes

Dessuten burde trump ,putin lese seg opp på Budapest memoaret som russland har underskrevet.

5 Likes
8 Likes

Problemet er at ingen av de to bryr seg om avtaler som ikke lenger er til deres fordel, eller moral for den saks skyld. #Møkkafolk

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

19 Likes

Så Trump har det som grunntanke? Trudde det var meir megmegmeg. Men ser jo no at han i det minste har stor respekt og forståing for Putin.

2 Likes