På følelsen at det kommer til å endre seg. At et eller annet kommer til å skje, pipa får en annen lyd plutselig. Dette er for svært og sinnsykt til at USA kan leve med det.
Elon Musk:
It should be utterly obvious that a Zelensky-controlled poll about his OWN approval is not credible!!
Elon Musk er en sikkerhetstrussel. Hans koblinger til Russland og konstante fabrikkering av “bevis” for å sverte Zelensky gjør ham farlig for både Europa og Ukraina.
Vet ikke hva hun sa på NRK, men er i alle fall 100% enig i det hun sier her.
Galskapen er overtydelig. Amerikanske militære må steile av dette, kan de la det skje?
Får håpe at det at det er stille nå betyr at det bygger seg opp til noe voldsomme motkrefter
Trump er åpenbart klar for å inngå fred til enhver pris. Men vi bør se til oss selv. Gjorde Europa et eneste forsøk på å få til noe som helst? Nei.
Nå får vi ikke tak i ballen. Der er vi.
Må vel være en feil med oversettelsen her?
“– Jeg tror virkelig vi er på randen av fred i Europa for første gang på tre år, sier han”
Virkelig ikke et godt tegn!
Det gikk rykter i går kveld om at Kellogg var “vraket” fra trump administrasjonen. Jeg fant ingenting som verifiserte dette, men at pressekonfen er avlyst rimer da med at han har sagt imot Trump og blitt “fired” i kjent apprentice stil (Keith Kellogg er dog ingen filledukke av en apprentice)
Putin avviste forhandlinger med mindre alle Russlands krav ble innfridd som en forutsetning. Ønsket heller ingen prosess med Europa via Macron eller Schulz. Heller ikke forhandlingsinitiativ fra Kina og andre rokket ved Russlands forutsetninger.
For Putin er det Trump som gjelder. Nå ser det ut til at Putins tålmodighet betaler seg.
Men så ser det også ut til at det bare er Trump som vil gi Russland det Russland vil ha.
Vi kunne selvsagt gjort mye mer.
Det ser litt sånn ut. Men det har bare vært et par møter til nå. De første møtene er ofte de “værste” i alle forhandlinger. En kompis av meg var megler mellom Helge Lund og John Fredriksen. De brølte til hverandre og banket hendene i bordet og måtte avbryte møtet et par ganger. Og det handlet om mindre viktige avtaler enn det som foregår nå…
Du har et poeng. Det er i alle fall nå en mildere tone mellom Zelenskyj og USA-utsending Keith Kellogg.
“Opprinnelig skulle Zelenskyj og Kellogg holde en pressekonferanse. Den er avlyst etter initiativ fra USA, ifølge en tjenesteperson i Kyiv.”
Ukraina skal være skamglad for at Zelenski er president under krigen. Jeg tror også han vil gjøre det rette, og gjør det rette, nå i forhandlingene. Dette vil ende med fred og Zelenski signerer. Og vinner neste valg.
De forhandlingene de ikke får ta del i? Yeah right!
De driver og ror under pressekonferansen fra det hvite hus nå