Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Hej Norge

Dagens Update !!

Miss Weidel får tørt på at Tysklands nye Kansler :de: :de: :de: :de: :partying_face:

Nok et Våben :fire: :fire: :fire:

The “Toloka” underwater drone, which is designed to enhance Ukraine’s capabilities in maritime operations

Dagens Pollental !!

Slava Ukraini :ukraine:
Slava Zelensky :ukraine:

Dansken

14 Likes

Håper de signerer med usynlig blekk, på samme måte som ruzzland , USA og UK gjorde på nedrustningsavtalen hvor Ukraina ga fra seg atomvåpnene på 90-tallet.

14 Likes

Neste steg er vel at EU også vil ha en rare earth mineral deal

4 Likes

En midt i mellom avtale. Langt fra så gal som dere fryktet. Det er nok ikke det siste vi hører i denne saken. Det er et steg i riktig retning. Er dere så lei dere for dette da?

Skal si meg enig i at i en virkelighet med Trump som president vil det kunne lønne seg å ha faktiske finansielle forbindelser som kan fungere som et bånd landene i mellom. I tillegg til at Ukraina behøver kompetanse og økonomiske muskler om de skal kunne modernisere gruvene. Nok en gang viser Zelensky seg som en ringrev av dimensjoner. Ikke fullstendig krise heller fra Trump, selv om fremgangsmåten oser maktarroganse og mangel på klasse.

6 Likes

Hva med Putin da? Tror dere han er fornøyd med at USA vil være tett knyttet til Ukraina i uoverskuelig fremtid?

1 Like

Dersom dette bare er en rammeavtale, så er det ikke bindende. Siden jurisdiksjon ikke er på plass, så er det ikke en avtale som kan settes i funksjon før det er avtalt.

Jeg har for øvrig signert mange rammeavtaler. De går på hvordan et eventuelt kjøp skal håndteres, men forplikter ikke til kjøp, eller hindrer kjøp hos en konkurrent. Hele poenget med en rammeavtale, er at men raskt kan gjennomføre en handel når en handel blir aktuelt.

12 Likes

…snakker vi en indirekte fredsavtale nå som Ukraina innehar Amerikanske interesser?

(forkasteligt å se så mange poster spy emoji,-men det er vel slik flokkmentaliteten møter den daglige propagandaen mot Trump)

2 Likes

Det stemmer ikke. De har skrevet under på en rammeavtale, men ikke på detaljene. Det står bl.a

The document states the US will back Ukraine’s economic development into the future.

Som er noe Ukraina vil trenge. Etter 2014 var det få utenlandske selskaper som investerte i Ukraina.

6 Likes

Trump har noen velgere å gjøre fornøyde, så det blir endel teater. Spørsmålet er hvilke motiver han har og hva han gjør til slutt.

Vikarierende motiver? :upside_down_face:

Ja, jeg er ikke mye optimist her, men gir Trump 20% sjanse til å ende på noe bra.

1 Like

Blind oransj hane kan også finne korn :chicken:

6 Likes

Ja jeg tror dette er et viktig første steg. Nå er USA og Ukraina litt venner igjen. De skal nok få mer enn denne avtalen. Så gjenstår det vanskelige. Og det er å få en avtale med Russland.

1 Like

Trump administrasjonen er vel i dialog med Russland, så dette er sikkert kommunisert. Spekulasjoner selvfølgelig.

Dette ser ille ut, I’m calling it, trekker penger ut av US nå. Hostile takeover / dicatorship.

Trump og folkene rundt luker systematisk vekk absolutt alt av checks and balances i sitt eget rettsvesen domstoler, politi, militæret, og departementer, og ignorerer totalt om det de driver med er lovlige handlinger eller ikke.

15 Likes

Venner du liksom. Mer “An offer you can´t refuse”. Men det er klart dette selger veldig, veldig bra til deg og resten av MAGA-gjengen, så gratulerer!

8 Likes

Hvilket steg det er på veien er litt uklart, siden det er såpass lite substans i avtalen. Jeg er imidlertid enig i at avtalen viser at USA og Ukraina forsøker å bygge bedre relasjoner.

Det er mange som forsøker å lese noe ut av avtalen, men jeg tror vi bør nøye oss med å konstatere at det er et ønske på begge sider om å ha et fremtidig samarbeid. Det ser jeg på som konstruktivt - og så får tiden vise om det blir noe mer konkret ut av dette.

9 Likes

Liker det ikke jeg heller. Klassiske 'tator-moves.

Har solgt US biotech og kjøpt kobbergruve i Kongo i stedet for å få ned risikoen.

Vi kan vel likevel merke oss at uansett hvor lunken Zelensky måtte være på US akkurat nå, så tar han angivelig snart turen til DC pga denne mineralavtalen. Føler det sier litt om hvordan Zelensky vurderer støtten fra Europa / et lignende europeisk tilbud. Ev. så prøver han bare å kjøpe Ukraina tid her.

5 Likes

Han er vel utdannet jurist, jeg aner at han spiller spillet, blidgjør trump med et tannløst papir

14 Likes