Da er det endelig bekreftet…USA avslutter etteretningdeling med Ukraina, og signaliserer dermed at de faktisk ønsker at Russland skal vinne denne krigen😡
BREAKING: The US has stopped sharing intelligence with Ukraine that could be used to launch attacks inside Russia, a Ukrainian source has told Sky News.
But the source said that American intelligence-sharing has not halted completely.
The source described the move as “selective”, indicating that this meant US intelligence would still be shared with Ukraine that could be used to attack Russian forces on Russian-occupied Ukrainian territory
Det fanntes ikke noen gode grunner til å invardere Ukraina heller.
Det vore ikke noe militært selvmord att inverdere i baltikum. Det skulle gå mye raskere og enklere enn Ukraina.
Det ser ut til at CIA bekrefter stansen.
Det ser også ut til at ledende politkere i EU nå avskriver USA som alliansepartner.
Hvor er logikken. Signering av mineraldeal å så slutter å dele etteretning. Sliter litt med dette kjenner jeg.
Det ligger helt i linje med Trumps politikk att støtte ryzzland. Ænnu så lenge kun etterrettning som gjeller ryzzland. Men det kommer sannsynlig at utviddes til noe gjenerellt.
Kan det også være relatert til Tulsi Gabbard som har tatt over som Director of National Intelligence? Hun har jo vært helt i lomma til Kremlin i årevis.
Hvis jeg kunne dratt tilbake i tid så ville jeg ha gått i gangene på Trump Tower slutten av 80-tallet.
Det er rett og slett forferdelig skremmende at hun er DNI. Skjønner ikke at det er mulig.
Det som ligger i kortene nå er at putin og trump forhandler seg i mellom om Ukraina,slik at Zelenskyj må ta til takke med en dårlig avtale. Europa må ta tak ,vi kan vel umulig være så impotent og tafatt mot et russland som nesten er raka fant med våpen og soldater. Europa må snarest gå i krigsmodus, og gjøre det klart at de vil stille opp om de legger fram en avtale som putin har diktert.
Fjern all støtten til Ukraina, så tenker Trump at det blir enklere å forhandle frem en fredsavtale. Trump har flere virkemidler til å presse Ukraina inn i en rask og dårlig avtale enn å gi seg ut med Russland.
En vet jo heller ikke hva som har blitt tatt opp i Saudi Arabia.
Det ser jo ut til å være det som er logikken. Det vil jo også fungere til en hvis grad, hvis ikke Europa trapper opp sin støtte vesentlig. Som nevnt, uten amerikanske sanksjoner, så stiller Russland mye sterkere.
Heldigvis, så virker det som Ukraina fortsatt får info om russerne i Ukraina, men det vil jo gjøre det vanskeligere for Ukraina å angripe bakrommet.
Jeg har inntrykk av at det Vance satte i gang i München og Trump fulgte opp, har satt i gang langsiktige endringer i Europa. Endringer som reduserer USA sin inflytelse på kontinentet.
Trump har nå akselerert prosessen ved å starte handelskrig og stoppe støtten til Ukraina. I tiden fremover kommer vi til å se mange innspill, tiltak og beslutninger som drar i samme retning - Forsvar mot Russland og redusert amerikansk inflytelse.
Ja. Vært press på Ukraina fra dag 1 og ingen ansvarliggjøring eller kritikk av Russland.
Viktigste for han er å banke gjennom en fredsplan. Hvordan den blir seende ut er sekundært tenker jeg.
Se nøye på geografien rundt Kaliningrad.
Jeg er sikker på at ruzzerne ønsker seg en klar egen eid korridor der.