Ja dette har blitt sagt en stund, hvor lenge skal krigen fortsette for å prøve bevise hypotesen om at Ukraina faktisk vinner på sikt? Det kan pågå mye lengre… foreløpig er det stillingskrig hvor de dreper hverandre og lite taktiske seiere. Så ingen utsikter til store endringer utover håp og drømmer om at Russland skal kollapse på et vis.
Når USA nå bestemmer seg for at nok er nok så blir det nok fredsforhandlinger. Trump tvinger de til bordet, så ser man hva de er villige til å gi. Russland krever ganske mye, så jeg vet ikke om Trump lar de få alle områder de ønsker.
Uansett er det fint at europeiske land er med å prøver gi Ukraina få sterkere kort, men de skal brukes i forhandlinger ikke i åresvis i praksis i krig håper jeg.
Bygge forsvarsindustri er ihvertfall det mest avskrekkende slik jeg ser det, for det hjelper ikke love penger og støtte om det ikke finnes noe å sende på kort sikt.
Samtidig kreves det uansett også masse personell, så om Ukraina ikke klarer det så blir det veldig vanskelig. Som Vance sier så er det ikke veldig lovende når du må røske unge menn av gaten for å tvinge de i hæren. Unge under 25 flykter fordi de vet aldersgrensen vil gå nedover snart.