Noen få år så har det nok gått seg til for denne guttungen som gir mat til mammaen sin på en improvisert grav i en bakgård… skjønner ikke at det er mulig å være så lost.
Helt enig, Ukrainere vil ikke tilgi meg det første. Alle vil ha mistet noen. Ille nok med de som er på fronten, men barn som blir bombet på lekeplassen som, sykehus, skoler, boligblokker osv. Det er bare en side i krigen som forholder seg til Genève konvensjonen.
Mange Ukrainere vil ha slekt rett over grensen, som for dem bare har gått ned på krigen, eller til og med sloss på russisk side.
Hmmmm nej, eller har har jeg overset noget…
Præciser gerne.
Putin er nok uden tvivl rimelig tilfreds med Trump tilgang til en mulig freds løsning.
En husker minimalt fra en er 6 år. Får en eit godt liv videre så sitter trolig ikke minner igjen når en er 20 år.
Det er noe av det villeste, mest umenneskelige jeg noensinne har lest på internett.
Ja jeg snakker fra Trumps synsvinkel. Forsøker å nyansere når flesteparten er sterkt imot og heller ikke klarer å se det nyansert.
Oi, Savepig. Håper ikke at folk her inne føler at jeg angriper de, det ikke meningen! Prøver jo å holde en fin tone selv om jeg blir selv blir utsatt for mange stygge bemerkninger og smiley krigføring
Jeg sier ikke at alle her inne har TDS, men media/journalister og diverse eksperter fra akademia/offentligheten er overrepresentert blant de med forvridd syn på Trump. Spesielt I Norge er det ikke akseptabelt med noe annet.
Samtidig er det også vanskelig å bli objektiv i Norge ettersom våre media legger seg tett på linje med venstresiden/CNN og det etablerte konsensus av MSM. De har kjempet valgkamp mot Trump siden 2015 og er villige til å gå langt. Da er det naturlig at det blir vanskelig å få god forståelse for hvordan han opererer. Hvor mange taler har folk flest i Norge hørt av Trump? De syntes han er avskyelig og slår av etter få minutter, så de aner ikke egentlig hva som blir sagt. Dermed må man stole på journalistene.
Ja Trump lyger og overdriver ofte for å få frem poeng og skape kaos. Det er en strategi kan du si. Han er en New York bølle. Mange av løgnene er nærmest som kødd eller sagt med et glimt i øynene for å si det sånn. Han driver jo også med forhandlinger og er helt gal på “the big ask”.
Det er likevel svært mye feilaktige ting som påstås å være sant, han har jo blitt motarbeidet fra det dypeste i staten og de serverer masse løgn til media.
Så jeg tenker det kan være greit å bare poengtere at det sannsynligvis ikke er så gale som media og ekspertene vil ha det til. Selv om det faktisk er slik at mange her uansett vil være uenige, siden de feks ønsker en krig til siste slutt.
Så jeg sier ikke at han er perfekt eller faktisk gjør det som Ukraina supportere vil, på ingen måte. Han er ikke all in på den siden og da er det selvsagt
Så håpte egentlig å bidra til å redusere den enorme frykten mange i Norge og ellers har for at vi har mistet USA til Russland, siden dette virkelig går utover den psykiske helsen til folk som lever seg veldig inn i konflikten. Men det koster vist å delta med desse meningene, så da er det back til ekkokammer, minus noen ytterst få kritiske stemmer.
Nå har jeg komt med det jeg egentlig ville si og hadde ikke tenkt å skrive så mye om alt mulig. Håper jo som dere st Ukraina vinner mest mulig og Russland faktisk blir straffet slik de ikke får incentiv til å gjøre det igjen. Og at det blir enighet om hvordan svare ved neste sngrep.
Så jeg slutter å skrive mer nå.
Tar meg sikkert noen år fri igjen
Du skal ha honnør for å somehow balansere det hele, bare synd at det iherdige forsøket bestod i å legge alle blyloddene kun på den ene side av vektstangen.
Two wrongs don’t make a right
Det er det vel ganske bred enighet om på tråden?
Noen som har tilgang til denne artikkelen i Financial Times?
Min erfaring er at det er ingen som blir mer beinharde, langvarige og uforsonlige fiender enn de som i utgangspunktet står hverandre nær, enten det er politisk eller personlig.
Det har antagelig noe med at “sviket” føles så fundamentalt, og langt mer voldsomt enn et svik fra en part man i utgangspunktet ikke forventer noe av.
Har ikke funnet noe offisielt på dette.
The Armed Forces of Ukraine began the transition to Eutelsat Konnect VHTS One Web.
Speed up to 195 Mbps
Ping 70 ms. The full transition will take a month. After that, all contracts with the starlink will be broken.
Men Eutelsat er fransk
Fant noe.
Eutelsat’s low-Earth satellites are already deployed in Ukraine to support “government and institutional communications,” the company said . Eutelsat CEO Eva Berneke told Bloomberg they would need a couple of months to supply 40,000 military-grade and standard terminals to Ukraine
Hej Norge
Stadig små fremskridt på nogle frontafsnit
Putskiiiis højer arm – det er Zlensky der må bøje sig
Flot
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1j740w0/worlds_largest_ukrainian_flag_demonstration_near/
Slava Ukraini
Slava Zelensky
Dansken
Helt drøye tall av transportkjøretøy som blir tatt ut, 142. Tallet virker troverdig når man samtidig vet at russerne har begynt å bruke esler og man ser videoer fra transportveiene som viser utallige kjøretøy som står utbrente langs veikanten. Dessverre er dette ikke enveis. Russland tar ut mange ukrainske kjøretøy på utsatte forsyningsveier som den inn i Kursk. Der er ukrainerne veldig utsatte. Det samme gjelder de russiske angrepene fra Donetsk i sør-øst.
Du skjønner at TDS er en umyndiggjøring av / forsøk på hersketeknikk over alle som mener at det stabile geniet ikke har noe i jobben å gjøre?
Altså, hvorfor skal man tolke alt en amerikansk president kommer med av ræl i aller aller beste mening? Hvorfor skal folk legge godviljen til? Jeg forstår virkelig ikke.
Personlig så får jeg litt samme vibber hver gang noen hyler TDS og tar Trump i forsvar som når jeg leser om den gjengen som mener at profeten og den allmektige guden deres må beskyttes mot blasfemi, insults, og angrep av enhver art.
Det virkelige TDS er de som – nå etterhvert mot en ganske så betydelig bevisbyrde – fortsatt tar vedkommende i forsvar og tolker POTUS i beste mening… (imho)
I talen Trump hadde lå approval rating på rundt 70% for det meste Trump snakket om i to timer. Blant CNN seere.
Hva synes de om at presidenten i fullt alvor skrøt av at de hadde kuttet 8 millioner dollar i finansiering av transgender mice? Foran jublende tilhengere…
Du har fått med deg at det er sant ikke sant?
Faller personlig av når du eksemplifiserer. Utfordringen for egen del er at det er så fordømt vanskelig å peke på noe som helst positivt ved Trumps utallige gjøren og laden. Effektivisering av det offentlige kunne vært et slikt unntak, om ikke de faktiske grepene var så helt borti natta på trynet.
Ovennevnte, gi Ukraina mulighet til å bedre sin strategiske posisjon ovenfor Putins Russland, ville vært en åpenbaring av et brudd på det inntrykket. Uten at det er lett å fange opp hva som var ditt poeng i så måte.