Trump Ruzzian asset. Sagt det her i måneder og år. Blitt kastet ut på gangen ofte. Det finnes vel ingen annen forklaring snart?
Jeg og synes det er veldig spesielt og litt merkelig at Peskov skal ha sagt “offentlig” at putin IKKE har gitt ordre om å stoppe angre på Ukrainsk infrastruktur. på tross av lovnaden i går.
Det er så nære du kommer en offentlig dementi og samtidig gjør narr av Trump (hva har de å vinne på det, hvor godt det enn er å så fuck you til noen, så bærer det lite frukter utenfor sitt eget interne åndsliv)
Jeg vet ikke. Personlig så tror jeg alt vi ser nå hadde blitt gjort mye mer elegant, om Trump hadde vært en russian asset. Sammenfall er ikke alltid kausalitet. Jeg har f.eks ofte tenkt at Jonas Gahr Støre må være en slags agent / manchurian candidate for Høyre, bare basert på hvordan så utrolig mye av det han har foretatt seg har gavnet Erna og co. Men han er vel neppe det, likevel
Var ikke han høyremann en gang i tiden (mulig jeg husker feil eller var unge høyre, aka det var en gang…)?
nesten on topic: on point fra Darth Putin
Får hive med at Paul Chaffey gikk fra SV til H da.
Så det hele blir litt balansert.
Sry, off topic
Det er bare de vanlige som syns Putin ydmyket Trump. Helt latterlig påstand. Hakk i plata og kan ikke tas alvorlig av noen.
Putin og Trump er nok begge to enige i at dette er anledning til å snakke om mye mer enn Ukraina. De har andre konflikter også.
Med tanke på at det nå er en konstruktiv dialog der begge faktisk tror på hverandre at her er det håp om å bedre forholdene og lage vinn vinn løsninger på flere felt.
Eventuelt å lage kompromisser i Ukraina ved å avtale noe annet et annet sted. Det tror jeg vil være nøkkelen til å få en best mulig avtale for Ukraina med tanke på sikkerhets garantier og/eller landområder/ressurser.
Jeg skjønner ikke hvordan du kan forvente “en konstruktiv dialog” når du starter sånn.
Det er slik en objektiv og dønn ærlig analyse ses ut
Er det Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg du tenker på?
Alltid interessant å se hvordan FoxNews dekker ting, er sjelden jeg er spesielt enige med dem.
men, må si at her, så dekker de det relativt greit. De tar opp at samtidig som Putin sier han skal stoppe angrep på energiinfrastruktur, så bombet de et sykehus.
De kritiserer ikke Trump direkte, men snakker om at Putin prøver å hale ut tiden og komme med urimelige krav.
Vanskelig å forvente noe annet når man har svart belte i å møte seg selv i døra.
To innlegg som trekker ned tråden. Det var plenty av andre ting i innlegget dere kunne kommentert. Om dere ville være konstruktive. Slutt nå. Diskuter det som er tema heller.
Eh. Jeg prøvde faktisk å svare deg saklig i første innlegget mitt. Og takken jeg får er:
Spill etter de reglene du prøver å pålegge andre. Du starta med å trekke ned tråden i dag. Du kan ikke starte en diskusjon sånn.
Det interessante her for meg er at når jeg prøver å møte deg på et saklig plan (første innlegg) så høgger du løs med disse generaliseringene, latterliggjøringene og “dementeringene” dine, av det alle vi andre ser og forstår. Og når jeg river deg retorisk i fillebiter (som jeg må innrømme jeg liker å gjøre, men det begynner å bli litt boring for alle andre), så reagerer du på akkurat samme måte. Så hvorfor skal jeg da møte deg på et forsøkt saklig plan? Hvorfor? Resultatet blir det samme uansett.
Men kanskje du oppnår det du vil, nemlig at jeg slutter å skrive (for noen dager), jeg ønsker jo at tråden ikke skal bli stengt. Noen må jo ofre seg for saken. Og det er åpenbart ikke deg…
Ja de vanlige tullingene selvsagt, kanskje du kan “tro” på noen slike som CEO fra Hermitage Capital, (tror de var oppe i noen milliarder dollars under mangement)
Nei jeg ofrer meg gjerne. For jeg vet at tråden har større verdi for deg. Beklager den da.
175 fanger har ifølge Ukrainas president blitt returnert fra russisk fangenskap. I tillegg skal 22 fanger ha blitt brakt tilbake «gjennom tiltak utover utveksling».
Det er vel her mange av oss faller av.
Trump er en narsissistisk løgner.
Putin er ikke bare en løgner, men i tillegg en drapsmann som har sendt 100 000 vis av unge menn i døden på grunn av sin stormannsgalskap, og sender folk som kaller dette for en krig flere år i fengsel.
Han kunne stoppet krigen når som helst, men lever i en informasjonsboble og tror sannsynligvis at krigen går mye bedre for Russland enn den gjør. Derfor ingen grunn til fred før han har fått lagt under seg Ukraina. Trump får tilsynelatende informasjonen sin fra Russland, eller Tulsi Gabbard , men det er vel samme sak.
Gir ny mening til begrepet “Stool sample”.
Når noe gjøres så offentlig fra russisk side, så er det som regel i en propagandakontekst. Putin har tilsynelatende et behov for å framstå som veldig sterk, og gjør dette ved å markere seg overfor han som presumptivt er verdens sterkeste. Dette er åpenbart ment for et russiske publikum. Den russiske befolkningen har tidligere kvittet seg med herskere, og er den leiren der Putin absolutt må framstå som suverent sterk.
Om vi holder oss i propagandaverden, så er dette det eneste feltet der Russland er en supermakt. Trump kjenner veldig godt til Russlands kapasitet, og vet at det kan skape betydelige problemer for ham om dette nettverket vendes mot ham. Det gir Putin ekstra handlingsrom.
Kryssposter denne:
# House of Trump, House of Putin: The Untold Story of Donald Trump and the Russian Mafia