Jeg er enig med deg. Og det er jo en ekstraordinær situasjon akkurat nå. Kanskje har skillet gitt mer mening før, men nå, og de kommende månedene, så gjør det ikke det lenger. Dette er fremtiden i støpeskjeen, goddammit. Da bør det være takhøyde for å diskutere alt som relaterer til det, på alle plan. Kanskje problemet mest er at diskusjoner rundt amerikansk politikk fort blir veldig betente, fordi DJTs supportere tidvis virker å føle på et betydelig behov for å forsvare ham og hans forsøk på politikk.
Her er det vel to «falne soldater» som ikke kom så langt som til statistikken til Ukraina:
Sier vel ikke så rent lite om kultur og verdien av menneskeliv
Dette er et problem når det gjelder å holde EK oppdatert. Det hindrer derimot ikke bruk av flyene. (Venesuela har tross alt følyet F16 i 10 år uten support fra USA.)
Jeg synes denne videoen peker på noen forhold ved F16 som ikke forringes av manglende programvareoppdatering:
- F16 har dobbelt så stor lasteevne som Mig 29, og har flere hardpoints.
- F16 har vesentlig lengre rekkevidde enn Mig 29, og kan stasjoneres på baser som er vanskeligere å nå for Russland.
- F16 har standard NATO grensesnitt mot vestlige våpen.
- F16 kan bruke moderne luft til luft våpen.
- F16 har langt bedre radar enn de sovjetiske flyene, og er godt egnet til å jakte på kryssermissiler. (Har trolig bedre evne til å filtrere ut støy i form av reflekser fra bakken.)
- For egen del vil jeg legge til at tilgangen på deler i Europa trolig er veldig god. Det er trolig også produksjon av deler i Europa. (Norske fly ble bygget i Nederland.) Om USA settes på gangen, blir det vanskelig å vite om deler havner i Ukraina, mens det er enklere å oppdage om det kommer nye fly dit.
“Blyat! Just towing our anchor here. Nothing for you to see Mr Conor, Move along!”
Er det virkelig ingenting som er 100 % opplagt at er et minimumskrav
3rd Assault Brigade fortsetter å mose mordors styrker
The Ukrainian Army has retaken all of Shcherbynivka and Leonidivka (the large area in yellow).
They are also continuing to push on the flanks of the city of Toretsk itself, threatening the Russian troops holed up there with encirclement.
Oppsummering av Engels angrepet i forrige uke:

Edit:
Her er en tråd på BlueSky om økt radioaktivitet målt ved Engels basen. 44 ganger normal nivået kan jo sikkert høres mye ut, men med min legmannsforståelse av dette er ikke dette nødvendigvis noen stor fare med mindre man oppholder seg akkurat der?
Hej Norge
Dagens diskussion fri Medicin
Denys er en glad mand — utrolige fremskridt i Belgorod (Putski land )
Slava Ukraini
Slava Zelensky
Dansken
Selv om du står der er det ingen fare.
44x er nada. En flytur er typ 250x normal bakgrunnstråling.
edit
Virker som at Russland har rustet opp til krig i Baltikum/Polen i år/2026. Antageligvis samkjørt med Zapad25, ala Zapad21 før Ukraina-invasjonen.
I siste nytt fra Bakvendtland:
lavrov vil ha sikkerhetsgarantier fra USA for å beskytte dem mot den farlige mannen Zelenskyy.
Siste nytt:
Voldsomt til hastverk med å få bort sanksjoner…
Jeg trodde gjødsel var unntatt sanksjoner, men det er muligens problemer med betaling. Etter det jeg forstår, er SWIFT controllert fra Europa. Jeg undres på om den amerikanske administrasjonen har konferert med noen der.
Av sanksjoner å løfte, så er ikke dette ille tenker jeg.
Det er oljesanksjonene som monner.
https://x.com/reneduba/status/1904488411827773587?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw
Russisk general skal være dau!
Lapin er vel stabssjef for Russlands bakkestyrker.
Dette er i tilfelle den høyest plasserte offiseren som Russland har mistet.