Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Jeg antar du mener vest?

Jeg antar egentlig at produksjonen er lagt under bakken, for med satellitter, så tenker jeg det ikke er så vanskelig å finne ut hvor produksjonen skjer.

Opprinnelig i Kramatorsk i øst.

Alle deler til Bohdana kan produseres på minst to forskjellige steder. Trolig er ett av stedene i ett eller flere EU-land.

2 Likes

De var tydeligvis over bakken :stuck_out_tongue:

5 Likes

Har denne blitt publisert her tidligere?
image

https://www.vg.no/nyheter/i/4B8Lye/zelenskyj-hevder-ukraina-har-paagrepet-to-kinesiske-soldater-paa-russisk-side

3 Likes

Litt på siden men det kan berøre naboland til Ukraina.

2 Likes

Russland presser dessverre på over hele linjen.

Er det mulig det er litt “mix up” her da, det bor vel en del kinesere i den sør-østlige delen av Russland, mot grensen til Kina.

1 Like

Fra artikkelen:

Han hevder ukrainsk militære har fått tak i de to soldatenes bankkort og personopplysninger som beviser at de er kinesiske.

Old news, og det er snakk om soldater som kun er her midlertidig.

Hej Norge

Hermed dagens Toldfri medicin :rofl: :rofl:

Solovoyv !!! :see_no_evil: :see_no_evil:

SPECIAL !!!
Som jeg har nævnt tidliger håber jeg at Ruskiiiiies får en “Varm” modtagelse ved Liman
Ukraine er nu ved at varme op – bla 1600 Artilleri enheder destrueret i marts alene :boom: :fire: :coffin:

Slava Ukraini :ukraine:
Slava Zelensky :ukraine:

Dansken

12 Likes

Norway to provide NOK 5 billion for artillery ammunition for Ukraine! Norway will provide NOK 4 billion in funding in 2025 to a Czech-led initiative to supply Ukraine with artillery ammunition. Norway will also provide NOK 1 billion to the European Peace Facility (EPF). ‘Ukraine needs a steady supply of artillery shells in order to maintain its fight for freedom against the Russian invading forces. It is important for Norway to contribute to efforts to replenish Ukraine’s ammunition stocks

17 Likes

Jeg tror at Urals olja er under 50$ fatet nå.

14 Likes

Kort sagt, Russland får ikke inn mer på obligasjoner enn de bruker på å erstatte eksisterende gjeld og renter.

Med lav olje- og gasspris (ttf gas har falt fra 44 til 35 på en uke), så går Russland kraftig i minus og må snart trykke penger for å holde hodet over vann. Alltid bra for inflasjonen.

8 Likes

For ordens skyld:
Det er ikke snakk om nye 5 milliarder til Ukraina.
Disse 5 milliardene tas av de 85 milliardene som allerede er vedtatt:

6 Likes

Er ganske bekymret for at nedgangen i økonomien som nødvendigvis kommer i Vest-Europa om handelskrig og tilhørende børsfall fortsetter kan gå utover støtten til Ukraina, men det oppveies kanskje av fallet i oljepris og den skaden det gjør på ruzzland (og Iran ?).

Gårsdagens tapstall var vel +/- på det nye normale snittet.

9 Likes

Jeg tenker at de europeiske landene kanskje vurderer å ta hull på de rundt 2-300 milliardene euroene som er frosset i Europa. Bruk dem på forsvarsindustri og hjelp til Ukraina, så kan de mitigere skadene på europeisk økonomi og trygge sin egen sikkerhet samtidig. Russland begynner å gå tom for muligheter når det kommer til økonomi med såpass lav oljepris som vi ser nå.

10 Likes

Boom :boom: :ukraine: Kort video i linken.

4 Likes

Det kommer kanskje noe mer spennende på listen i morgen.

6 Likes

'+ dette lille flyet :ukraine:

Edit:
image
:ukraine:

21 Likes