Det er farlig å fly i Russland, så det ligger en helsegevinst i å holde folk på bakken.
Militære fly bruker kanskje et litt annet drivstoff, men Ukraina gjør i alle fall en innsats for å redusere den skadelige flytrafikken i Russland.
Det er farlig å fly i Russland, så det ligger en helsegevinst i å holde folk på bakken.
Militære fly bruker kanskje et litt annet drivstoff, men Ukraina gjør i alle fall en innsats for å redusere den skadelige flytrafikken i Russland.
Finans-Ide til Putin: Akkurat som bønder selger «CO2-sertifikater» for skog som de lar være å hugge, kan Putin selge CO2-sertifikater for fly som pensjoneres tidlig og drivstoff som ikke blir produsert
Kan ikke UKR sjøsette en sjø-drone eller to i Middelhavet og justere vannlinjen på spionskipet også?
Let it burn
10 dager med brann, det må “svi” litt.
Jeg synes det er veldig interessant å se “Vehicles % fuel tanks” på 124. Snittet for krigen er 34256/1000ish = 34. Mao, Ukraina slår ekstremt hardt mot det russiske bakrommet. Med det tempoet, så blir det 45000 i løpet av 2025.
Det var 137 for 16. jan og 204 for 15. jan og 110 for 13. jan, så de har holdt det svært høyt den siste tiden.
Jeg tenker at det er et veldig godt tegn at Ukraina klarer å slå til mot disse, som høyst sannsynlig befinner seg bak fronten. For Ukraina sin del, så er det ekstremt mye bedre å vinne krigen ved å ta ut russisk logistikk i stedet enn å måtte vinne den ved å møte styrkene ved fronten.
Har sett på denne kategorien som golfbiler, firehjulinger, elscooter, mopeder og motorsykler, vanlige biler og alt som ikke er pansret. Så lenge de ikke spesifiserer fueltanks så kan vel neppe bruke det til å lese hvor mye de tar ut bak linjene.
Ja — og NordKoreanske soldater bidrager HVER dag i Kursks til disse tal
Dagens !!
Og Denys — Bekræfter udradering af NordKoreanske soldater
Noget på gang i Putski land !!!
Nu da alting er til salg vil jeg foreslå at Ungaren sælges til Putin.
Orban kunne blive “Minister off garbage”
Uafhænigheden af Putski har startet
https://x.com/intermarium24/status/1879936828058530161
Den jeg omtalte i går — Ruskiiiiies er skide nervøse for økonomien
I Danmark har en tegnfilm af Anden som hedder “Terkel i Knibe”
Kanske denne er “Putski i Knibe”
https://mil.in.ua/en/news/russia-will-draft-reservists-for-military-training-this-year/
Kanske nogen kender denne modige Nordmann som omtales her !!!
Slava Ukraini
Dansken
Angående fryste midler :
Minst 190 milliarder euro fra Russland befinner seg i belgiske Euroclear, og etter belgisk lov kan kongen hindre at penger i belgiske banker overføres til et annet land, opplyser EU-tjenestemenn til Financial Times.
– Jeg er veldig bekymret, og det bør andre også være. Det er stor sjanse for at Orban ikke snur, sier en av dem
Bra det ikke er Kong Leopold som styrer i Belgia. Det var vissnok en skikkelig dævel
400 Kaputski
– På rette vej — næste mål “Zero Seaborne oil in 2025”
Dead man walking
At least 21. january 2025
He he – Mere af samme slags – bare i Transnistria
DK
Er noe i det, slå russerne bak fronten, så blir det lettere å slå russerne ved fronten. Eller, kanskje du kan slå gjennom fronten.
Han har rett når det gjelder å slå Russland militært, men å slå dem økonomisk kan også gi gode resultater militært.
Ukraina ser forøvrig ut til å prøve på begge deler, med sin egen versjon av oljesanksjoner.
Her er vel nok en oljelampe tent:
En trigger happy operatør av luftvernraketter, så har vi kanskje en helt annen situasjon i Europa:
Det ser ut til at Ukraina fikk fyr på to oljeanlegg i Russland i natt.
Mer om dette her.
Trumps kandidat til finansministerposten, Scott Bessent, vitnet torsdag for Senatets finanskomité. Han sa at sanksjonene mot Russland ikke var omfattende nok.
«Jeg tror at hvis noen tjenestemenn i Russland følger med på denne høringen, bør de vite at hvis jeg blir bekreftet, og hvis president Trump ber om det som en del av sin strategi for å få slutt på krigen i Ukraina, vil jeg være 100 % med på å øke sanksjonene - særlig mot de russiske oljeselskapene - til et nivå som vil få Russland til forhandlingsbordet»
“Hvis Trump ber om det”
Litauen skal øke forsvarsutgiftene til 5-6 % av BNP. Dårlig nytt for oss da det viser at Trumps krav om 5% ikke er helt urealistisk.