Godt sagt! De bruker også veldig mye cruise missiler, ballistiske missiler og langttrekkende droner for at ukrainere ikke skal få leve et vanlig liv, men et liv i frykt.
Glidebombene har jo også blitt svekket, jeg har ikke hørt så mye om det i det i det siste. Gårsdagens kartoppdatering viser bare 7 glidebombeangrep. Det er sikkert flere, men neppe 100 slik det var i en periode. Ser Ukraina hadde glidebombeangrep, så 7:1 nå, mot sikkert 100:0 tidligere.
Dette er jo et vesentlig poeng. At Russland har mye folk hjelper dem ikke hvis Ukraina kan gjøre de russiske strukturene veldig skjøre. Folk blir jo kastet inn i angrep. Hvis de må slippe av folk 5 km bak fronten, så går de kanskje en km for å ikke bli skutt av sine egne og så bare blir sittende?
Jeg tror ikke det er mange russiske offiserer nær fronten for tiden for å si det sånn.

Snittet siste 1060 dager er 32. Nå tar de ut 5x det antallet. Sikkert endel motorsykler, men også biler, vans, pickups, osv. I et tempo som er 5x snittet for hele krigen. Jeg antar dette gjør at russiske kjøretøy blir pushet lengre og lengre tilbake fra fronten.