En god grunn til å donere en slant til The Barents Observer, og støtte oppunder pressefrihet.
russisk fly skutt ned.
Her er beviset på at en su 25 gikk ned
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/H2CEH70Oi9
mission with dozens of FPV, recon, turret-mounted, and kamikaze drones all working in tandem on the ground and in the air
De tok grunn kun med droner. Mao, det er all grunn til å fortsette angrep på denne måten. Det vil legge press på Russland uten at det går med ukrainske soldater.
Nok en gang er spørsmålet om Ukraina kan oppskalere fortere enn russerne kan finne måter å stoppe det på.
Trump har en «konkret plan.» Han bruker samtidig ord hvor det kan virke som Russland (også) er et offer her. Noe befolkningen på sett og vis er, men ikke Putin. Ingenting kan frita ham ansvaret for å ha startet denne krigen.
Å likestille lidelsene på begge sider kan være et retorisk grep, men det er med på å skape et feilaktig inntrykk av at begge parter er like ansvarlige.
For det er kun én ‘aggressor’ her
Venter spent på en eventuell avtalen og hvordan den ser ut for Ukraina…
Trump reveals he’s spoken with Putin by phone, says Russian president ‘wants to see people stop dying’ in Ukraine war
”I’d better not say,” said Trump when asked how many times the two leaders have spoken.
But he believes Putin “does care” about the killing on the battlefield.
He wants to see people stop dying,” said Trump. “All those dead people. Young, young, beautiful people. They’re like your kids, two million of them – and for no reason.”
Trump said he has a concrete plan to end the war. I hope it’s fast. Every day people are dying. This war is so bad in Ukraine. I want to end this damn thing.”
“Let’s get these meetings going. They want to meet. Every day people are dying. Young handsome soldiers are being killed. Young men, like my sons. On both sides. All over the battlefield.”
Vice President Vance will meet Ukraine’s President Volodymyr Zelensky at the Munich Security Conference next week.
Hej Norge
Lidt at slå tiden ihjel med de sidste timer af weekenden
Ser ud som Ruskiiiees får bøllebank flere steder langs frontlinjen, Ruskiiiiiies når slet ikke at komme i gang før de bliver slået tilbage til start
Og Denys en glad mand !!!
Wooooooooooov
Så er selvmords patruljen igang igen
https://mil.in.ua/en/news/dprk-military-participates-in-new-attacks-in-the-kursk-region/
Dagens Pollental
Nok et slag i ansigtet til Putski
Slava Ukraini
Dansken
Hva lukter vi her mon tro…
Skip fra skyggeflåten, lukter jo fort sabotasje.
Har de sabotert sin egen båt?
Samme område som fraktebåten som sank utenfor Spania seilte fra. Også den skal ha hatt eksplosjoner i maskinrommet. Et tankskip som senkes til havs skaper en miljøkatastrofe, mens å sette det ned på havbunnen ved kai utgjør normalt bare praktiske problemer. (Store praktiske problemer.)
Jeg vil anta at dette vil begrense kapasiteten til å laste andre tankskip, som igjen kan ha økonomiske konsekvenser.
Dette trekker i samme retning som bombing av pumpestasjoner for frakt av olje til russiske eksporthavner. Det vil ikke overraske meg om Dynamittharrys ukrainske fetter bor i Sanktpetersburg.
Jeg tenkte også dette luktet sabotasje. Jeg hadde trodd det ville være enkelt å slå ut russisk olje via ledningsnettet, men tydeligvis ikke, hvis dette er sabotasje?
Hej Norge
HELT VILDT fremrykning i Kursk
Putski bliver godt nok taget på sengen — LUK alle altaner og undgå trapper i Rusland
Og Denys !!!
Friske Pollental !!!
Bemærk UAV, køretøjer og Artilleri
Slava Ukraini
Dansken
850.000 passert —> 1 million om 100 dager?
Edit:
og 10.000 tanks ødelagt, at vesten ikke skjønner bedre at den beste måten å ufarliggjøre ruzzland på i lang tid er å øke støtten dramatisk til Ukraina er for meg uforståelig. På den måten har vi også mye bedre tid til å bygge opp ett moderne forsvar som er skalert for en usikker verden.
Det går mot kollaps i økonomien for putin.
I fjor besøkte Xi Europa i stedet (riktignok to relativt Russland-vennlige land, det samme kan ikke sies om Frankrike)
Bra, og bedre sent enn aldri!
Russland merker presset på økonomien og tilgjengelige soldater.
Jeg har jo kommet med en påstand om at jeg tror at EU-lederene planlegger å kjøpe russisk-rørgass igjen. Første rare sak som fanget oppmerksomheten min var selvsagt at Danmark lot Gazprom sikre North Stream 2, og deretter var det snakk om at det var uenigheter mellom nordiske og baltiske land på den ene siden, og store land i EU på sendte siden om igjen å åpne for russisk gass.
Derfor tror jeg ikke nyheten under nødvendigvis handler om at en arrangør i Italia går sin egne veier. Skulle ikke forundre meg om det er en måte å trå vannet på, og «normalisere».
Mere tab af skyggeflåde – mærkelige eksplotioner
Nyt Raffinaderi i brand i nat
Mere hovedpine til Putski
Mere hovedpine — daglige update nu om den dårlige økonomi !!!
Russisk bilkirkegård – kan godt forstå håbløsheden blandt Ruskiiiiies soldater ved fronten.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1im4w2h/09022025_a_destroyed_russian_truck_ural_4320_near/
DK
Man blir så utrolig frustrert
«A U.S. funding freeze threatens efforts to document Russian war crimes – Reuters. Over 140,000 cases have been opened since the invasion, but $89M in projects, including battlefield evidence preservation, are now stalled.»