Let-it-burn 
Edit:
Her dronene på vei mot målene. Luftvernet ser ut til å være vanlig automatvåpen
Edit 2: Fin video her 

Let-it-burn 
Edit:
Her dronene på vei mot målene. Luftvernet ser ut til å være vanlig automatvåpen
Edit 2: Fin video her 

Vi kan konstatere at St Petersburg Economic Forum fikk en pangstart.
Det ser ut til at den russiske marinen også er invitert.
Russerne vil nok legge ned en stor innsats for å ødelegge fabrikken(e) som skal produsere FP7.
Det er 17 km mellom der St Petersburg Economic Forum holdes og der oljeterminalen ligger i havneområdene:
https://x.com/Tendar/status/2062036717037666620?s=20
Under krigen har det vært flere UKR angrep mot oljeinstallasjonene lenger vestover, ved Finskebukta (Ust-Luga, Primorsk).
Det har vært noen få angrep mot selve St Petersburg, men spredte og med få droner.
Dagens angrep avdekker noe ekstremt viktig:
Putin har ikke nok luftvern til effektivt å forsvare sin hjemby og Russlands nest største by.
Jeg spår flere angrep mot St Petersburg de nærmeste månedene.
SBS hit russian corvette “Boykiy” in it’s berth in Kronstad.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/qF99Fu4JS3
Ser ut som den er totalskadd
Noen innbyggere Petersburg var ute på gaten da angrepet kom. De likte seg visst ikke:
https://x.com/mdorazin/status/2062039303870411044
Noen russere i båt nær havnen var vitne til hvor lavt ukrainske flamingoene fløy over havoverflaten:
https://x.com/wartranslated/status/2062142608873336881
To ukrainske droner flyr i formasjon, den ene stupdykker ned mot målet:
Med litt hell greidde UKR å ødelegge/alvorlig skade både skipet og tørrdokkken.
Dersom tørrdokken ble alvorlig skadet, må den repareres før nye skip kan vedlikeholdes eller repareres i denne tørrdoken.
Et annet Aftermath foto:
Det ser ut til at dørene til tørrdokken er intakte. Resten er en betongstruktur som det skal grove ladninger til for å gjøre alvorlig strukturell skade på.
The US is preparing $400 million in military aid for Ukraine, which the Pentagon has been holding back for several months, — Rubio
Trump lei av putin ?
Spennende tider.
Sinnsykt! Dobbelt så mange drepte som skadede?! 2:1. Jeg tror Ukraina har noe sånt som 1:7.
Zelensky opplyste 1:7 ad ukrainske tap for noen måneder siden.
Neppe holdepunkter for at det er særlig endret siden da.
UKR fortsetter sin fremgang i Zaporizhzhia oblast.
Ingen spektakulære gjennombrudd. Men forbedrede posisjoner og sakte avansement. Bekreftes (påny) av den profilerte russiske mil bloggeren Rybar:
Meget gode nyheter for Ukraina.
Jobbes i House of Repr’es for å få gjennom et lovforslag som, hvis vedtas, vil øke støtten til UKR betydelig.
WH jobber imot. Avstemming i kveld (norsk tid):
1.300 eliminerte russiske soldater
396 kjøretøyer ødelagt
Nytt våpen mot russiske droner.