Og avskrekkingsfaktoren blir mindre og mindre når Putin velger å bruke 1 stk av de 3-4 stk han har på denne måten.
Kanskje han har behov for ytterligere ‘live tester’ med ikke-live raketter?
Og avskrekkingsfaktoren blir mindre og mindre når Putin velger å bruke 1 stk av de 3-4 stk han har på denne måten.
Kanskje han har behov for ytterligere ‘live tester’ med ikke-live raketter?
Jeg ser at det meste av raketter de bruker nå er produsert i 2026 eller sent 2025.
Så skal de ha wow faktor må de bruke alt. Men de klarer ikke sånne angrep hver kveld, så ja.
Russland begynner å bli utarmet.
Absolutt fortidlig å snakke om total kollaps på sør fronten.
Men.
https://euromaidanpress.com/2026/06/05/southern-chokepoints/
Interessant kart, med avmerket UKR gains og RUS gains i perioden3 mars - 14 mai 2026.
UKR gains ser ut til være 10 ganger større enn de russiske i denne frontsktoren disse 6 ukene.
Resultatene av testen ser ikke overbevisende ut.
Flere uavhengig manøvrerende stridshoder skal levere atomvåpen til flere forskjellige mål samtidig. På videoene ser de imidlertid ut til å komme ned samlet. Det er fristende å tro at navigeringen ikke fungerer som den skal, eller at ukrainsk EK klarer å forstyrre den.
Ja. Som nevnt over greidde 2-3 stk Oreschnik raketter å skade 2 - to - stk hus.
Bildene viste at alle 5 eller 6 stridshodene i hver rakett falt ned samlet.
Så det Putin driver med nå er et patetisk forsøk på «save face» som imidlertid har motsatt effekt på de som følger med. Men som kanskje er beregnet på den store uvitende og umælende masse.
Jeg er spent på om Trump legger ned veto. For at de skal komme forbi evt veto, så måtte de ha hatt 2/3 flertall.
Enig at dette kan ske, og så er man til dels lige vidt, MEN…
jeg tvivler på at han vil gøre dette (selvom man kan tiltro denne mand alt) - for et eventuelt veto vil også betyde at flere af de republikanere som nu har stemt for dette, til dels vil miste tiltroen til ham - synes at flere afstemninger viser at hans helt og fulde magt over disse republikanske repræsentanter i senat og kongressen er ved at sprække.
Trump har brukt vetoet sitt 12 ganger. 10 ganger første gangen han var president, 2 ganger nå.
Hmmm…
Fryst bilde fra videoen i linken:

Edit:
Den var visst ukrainsk… 
Dette er nok et stort nederlag for putin.
Det er jo en smule interessant, for Russland kunne ha sendt tankbiler over Kerch-broen i stedet for å bruke ferger eller landruten. Det gjør de ikke nå. Hvorfor ikke mon tro? Kanskje fordi de ikke gleder seg til eksploderende tankbiler på broen? 
Eksploderende tankbil på broen, som den 8 oktober 2022:
Video her:
Samme video på Wiki-siden, et stykke nedover (underoverskrift «Explosion»):
Bra billed dokumentasjon i disse 2 linkene:
**
Tviler på at noen i det hele tatt tillates å kjøre en lastebil på brua i dag.
Disse rakettene ble nevnt her tidligere i uken, men tenkte likevel bildet og antallet som skal produseres årlig var interessant å poste:

Fra ca 25 min, er en russisk militær satellitt som brukes til å se interkontinentale raketter
Hvorfor den jammer? Test? Signal?
Det er nok ikke tilfeldig at Ukraina slår til mot fem skip samtidig. Sikkert for å unngå at Russland stopper å bruke skip før de har fått gjort stor skade.
Jeg tror Putin tar en kjøretur på brua for å vise seg. Han må vise at han er en sterk leder. Hvis ikke er han ferdig
Er 99 % sikker på at Putin, som tilbringer mer og mer tid i sine sikre bunkere, ikke kommer til å kjøre over Kerch-brua så lenge det er krig/SMO