Det er lov å håpe. 
Det gjenstår å se hvordan det går med Putin . Idi Amin og Putin har vel omlag like mange dødsfall på samvittigheten. Og Idi Amin levde herrens glade dager i S.A til sin naturlige død
Hvis Putin flykter og får med seg en god del av sin formue vil han i det minste bli en god skattebetaler i motsetning til Amin.
Må da bare være å kalle avtalen for The Big Beautiful Drone Deal, love å kalle opp alle de beste dronene etter Trump og gi Trump en Drone Award (statuett av drone i gull) så regner jeg med Trump signerer på no time.

Går bra for russerene, så bra at faktisk russere sier de er fucka ;D
Denne annonsen dukket opp i feeden min på Dagbladet nå etter en tur innom forumet her 
Resirkulert russisk tanks.
Jeg liker at mainstream media dekker når Russland sliter. Vi som sitter i denne tråden har nok god oversikt, men det gjelder neppe alle. Russland gremmes nok. 
Russland stopper eksport av flybensin etter ukrainske angrep på raffinerier.
Nyheten i posten over er at Ukraina har tatt ut alle lagre for bensin/diesel på Krim, så de har ikke noe sted å lagre den. 
Ukrainian forces are now able to deploy Middle Strike drones at ranges exceeding 200 km on a sustained basis, targeting Russian logistics and military infrastructure.
Hva gjør Russland hvis Ukraina angriper og de ikke kan sende ekstra forsterkninger fordi de da blir mål for droner med 200 km rekkevidde? 
De angriper altså Russland i det de krysser grensen inn til Ukraina okkupert siden 2014.
Må Russland framover kjøre alt i sivile biler fra 200km bak fronten? 
The case of the Luhansk region, where Ukrainian forces have effectively covered the entire region with Middle Strike drones, is one of the first examples of what is expected to become a full-scale approach across all occupied territories of Ukraine: extending coverage over the Donetsk, Zaporizhzhia, and Kherson regions, while also targeting Russian forces in Crimea.
Ukraine’s Defense Ministry says that strikes on Russian military logistics have an immediate impact on the number and effectiveness of assault operations. Attacks become less frequent, are more poorly prepared, and increasingly fail to achieve results.
Fra journalisten, så kommer det tørt:
As a former spy chief, Budanov has often made bold forecasts about the war’s outcome, not all of which have come true.
Jeg må jo si at jeg liker den typen journalistikk.
Hvor mye kapasitet kan Ukraina egentlig slå ut? Nå har de slått ut sånn ca hele eksport-delene av den russiske kapasiteten. Øker de herfra, så vil Russland begynne med import av bensin/diesel.
Tenker jo Ukraina kommer til å fortsette. Det virker som de forbereder seg på vinteren, ta ut maks kapasitet nå. gjøre vinteren vanskelig.
At kapasiteten til å eksporte olje og oljedestillater er slått ut, evt sterkt begrenset, vil få raske konsekvenser for Russlands statsinntekter - som svikter.
Russland har allerede problemer med et økende budsjettunderskudd, så den videre utviklingen kan bli «interessant»

Ble meldt i helgen at duoen Witkoff og Kurchner er ventet til Kyiv ila nærmeste 2 ukene.
Personlig har jeg begrenset tro på at kan få til noe.
Dessverre har høy oljepris gjort at selv uten inntekter fra bensin og diesel, så tjener de mye bedre enn i januar og februar
Blir vel fort rasjonering i stedet for import tror du ikke det?
Ikke meg du spurte, men rasjonering ble innført i igår kveld for hele Krym
Den 23 mai ble lignende tiltak innført kun i Sevastopol.
Tiltak innført for hele Krym:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/02/8037364/
Tiltak innført kun for Sevastopol:
Disse nevnes i nyhetsmeldingen linket rett ovenfor.
Jeg postet sevastoplo-nyheten da den var fersk
Så langt som mulig, så antar jeg Russland vil gå for import. Bare se for deg hvordan økonomien går ved rasjonering.
At det er rasjonering på Krim er jo fordi de ikke klarer å få bensin/diesel dit i store nok mengder. Såvidt jeg har forstått delvis fordi det ikke finnes lagre…

